تا به حال به این فکر کرده اید که خرید سیف باکس یا یک گاوصندوق خانگی می‌تواند لحظه‌های زندگی شما را شادتر و آرام‌تر کند؟

مشخصا همه ما در زندگی چیزهایی داریم که بسیار برای ما با ارزش هستند و گم شدن و صدمه به آن‌ها می‌تواند ضربه روحی بدی به ما بزند و همیشه تا آخر عمرمان چشم انتظار پیدا شدن آن وسیله هستیم.

البته همیشه دلیلی ندارد یک چیز گران‌بها و ارزشمند برای شخصی الزاما قیمت و ارزش مالی بالایی داشته باشد. بلکه گاهی یک یادگاری کوچک از عشق دوران نوجوانی یا یک کتاب قدیمی یا آلبوم عکس یادگاری از پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هم می تواند برای شخصی گران‌بهاترین و باارزش ترین چیز ممکن باشد و دوست ندارد به هیچ وجه آن را از دست بدهد.

سیف باکس خانگی
سیف باکس خانگی

البته همیشه از دست دادن به معنی سرقت و دزدی نیست. گاهی آتش سوزی یا سایر اتفاقات هم می‌تواند باعث ازبین رفتن بسیاری از دارایی‌های مادی و معنوی ما شود. شاید بعضی افراد به ذهن‌شان برسد که خب وقتی این روزها بانک‌ها فضایی اختصاصی ایجاد کرده‌اند برای نگه‌داری امانات و مدارک مهم چرا این اشیا قیمتی و با ارزش را در خانه نگه داریم؟

اما بسیاری از افراد هم هستند که هیچ تمایلی به گذاشتن اشیا گران‌قیمت خودشان در بانک‌ها ندارند و دوست دارند همیشه حس کنند که در نزدیکی و کنار خودشان هستند.

بنابراین یکی از بهترین راهکارها برای این‌که هیچ وقت حس بد ِ از دست دادن و نابودی اشیا و مدارک گران‌بها و با ارزش خودتان را نداشته باشید، یکی از بهترین راهکارها خرید گاوصندوق خانگی یا یک سیف باکس خانگی است.

اما یکی از مهم‌ترین سوالات در خصوص سیف باکس خانگی یا گاو صندوق خانگی کوچک این است که ما چه وسایل و مدارکی را می‌توانیم در این نوع گاوصندوق‌ها نگه داریم و چه مدارک و وسایلی را طبق استاندارد و مسائل ایمنی اصلا نباید در گاوصندوق خانگی یا سیف باکس نگه داری کنیم؟

چه وسایلی را باید حتما در گاوصندوق خانگی ضد آتش نگه داری کنیم ؟

۱- گذاشتن بیمه نامه‌ها در سیف باکس

مشخصا هر بیمه نامه‌ای که دارید شامل بیمه نامه ماشین، بیمه نامه اموال داخلی خانه، بیمه نامه خانه و… لازم است در یک جای امن و دور از دسترس و البته مشخص برای افراد خانواده نگه‌داری شود که اگر در زمانی خانه شما گرفتار آتش‌سوزی، سیل و زلزله یا هر نوع احتمال تخریب و اتفاقات غیر منتظره دیگری شد، بتوانید به راحتی این بیمه نامه‌ها را پیدا کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

بهتر است تمامی بیمه نامه‌هایتان را در گاوصندوق کوچک خانگی یا سیف باکس‌ تان بگذارید تا از امن بودن جای آن‌ها مطمئن شوید و این مساله را به همه اعضای خانواده هم بگویید.

۱۱ راهکار ساده برای جلوگیری از ورود سارقین به خانه یا محل کار

۲– قرار دادن پاسپورت‌ها و شناسنامه‌ها در سیف باکس خانگی

کارت ملی و پاسپورت و مدارک این چنینی هم جزو مدارکی هستند که قطعا بهتر است در یک جای امن و مطمئنی مثل گاوصندوق خانگی یا سیف باکس نگه‌داری شوند. چون همه ما می‌دانیم که در صورت گم شدن این مدارک چه قدر باید مراحل کاغذ بازی و وقت‌گیری را طی کنیم تا دوباره بتوانیم المثنی این مدارک را بگیریم.

۳– مدارک پزشکی و نسخه‌های مهم داروهای تجویزی را حتما در سیف باکس بگذارید

شاید در ابتدا گذاشتن مدارک پزشکی یا نسخه‌های دارویی مهم در گاوصندوق یا سیف باکس خانگی کمی عجیب به نظر برسد اما شاید چون تا به حال گرفتار گم شدن این مدارک نشده‌اید و سختی و هزینه تکرار آن‌ها را نچشیده‌اید این طور فکر میکنید که این مدارک به نگه‌داری در سیف باکس نیازی ندارند وگرنه قطعا اولین مدارکی بودند که پس از خرید سیف باکس خانگی آن رادر آن جای میدادید.

گذاشتن مدارک و نسخه‌های پزشکی در گاوصندوق کوچک خانگی باعث می‌شود شما در زمانی که به آن‌ها نیاز دارید در کمترین زمان ممکن آن‌ها را پیدا کنید و به این شکل زمان‌تان هدر نمی‌رود و یک نوع مدیریت زمان انجام داده‌اید!

۴-قرار دادن CDها یا نسخه‌های اریجینال عکس‌های خانوادگی در سیف باکس

اگر شما سن‌تان قد بدهد همیشه آلبوم‌های عکس خانوادگی در بین خانواده‌ها یکی از گران‌بهاترین چیزها بوده‌اند و به عنوان یک گنجینه‌ای ارزشمند از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شدند.

گذاشتن عکس ها در سیف باکس خانگی
گذاشتن عکس ها در سیف باکس خانگی

اما این روزها که این آلبوم‌ها و عکس‌های چاپی جای خودشان را به تصویر و عکس‌های دیجیتالی و غیر چاپی داده‌اند پس باید به فکر حفظ آن‌ها باشیم و حتی هر چند وقت یکبار با سر زدن به آن‌ها و دیدن عکس‌های قدیمی‌تر خاطرات خوش‌مان را زنده نگه داریم.

پس برای نگه‌داری سی دی‌های عکس‌های خانوادگی چه جایی بهتر از سیف باکس خانگی یا یگ گاوصندوق خانگی کوچک است؟

۵– گذاشتن کلیدهای مهم خانه یا صندوق امانات در سیف باکس

مشخصا اگر شما جزو افرادی باشید که طلا و جواهر و یا پول نقد زیادی نگه‌داری می‌کنید قطعا راهکار مناسبی نیست که همه آن‌ها را در خانه نگه‌داری کنید. بنابراین قطعا مجبور هستید آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها و موسسات معتبر بسپارید تا خیال‌تان راحت‌تر باشد.

اما اگر این صندوق‌ها قدیمی و کلیدی هستند و یا علاوه بر اثر انگشت یا رمز کلید مکانیکی هم دارند بهتر است کلید آن‌ها را در گاو صندوق خانگی یا سیف باکس بگذارید تا هم در جای امنی باشد و هم پیدا کردن این کلیدها در زمان خاص برای تان راحت تر باشد .

۵ راهکار ساده برای اینکه هیچ وقت کلید هایتان را گم نکنید ( این راهکارها ۱۰۰% جواب میدهند )

همین طور اگر عتیقه یا وسیله با ارزش و گران‌بهایی در یکی از اتاق‌ها یا انباری خانه دارید که می‌خواهید آن اتاق یا فضا همیشه قفل باشد را می‌توانید در سیف باکس خانگی نگه‌داری کنید.

و یا حتی کلیدهای یدکی خانه یا یدک سوئیچ ماشین که گاهی لازم‌تان می‌شود را هم می‌توانید در سیف باکس خانگی بگذارید.

البته قطعا با ورود قفل دیجیتال و مزایای عجیب و غریبی که دارد کمتر کسی را می توان پیدا کرد که همچنان علاقه‌مند به استفاده از کلیدها و قفل‌های کلیددار باشد.

می خواهم نمونه قفل های دیجیتالی را ببینم

۶- اسناد و مدارک مربوط به سرمایه گذاری و حساب‌های بانکی

اسناد و مدارک سرمایه گذاری یا حساب‌های بانکی در اصل مانند همان پول‌هایی که به شخص، شرکت یا بانک سپرده‌اید مهم و ارزش‌مند هستند و گم شدن این مدارک شما را دچار دردسرهای زیادی بکند. بنابراین باید حتما این اسناد و مدارک را در گاوصندوق‌های کوچک خانگی یا سیف باکس قرار بدهید.

۷- کارت های بانکی اضافی را در سیف باکس بگذارید

بسیاری از ما این روزها یک کلکسیون کاملی از کارت‌های بانکی مختلف داریم! که واقعا حمل و نقل کردن دائمی آن‌ها با خودمان هر روز این ور و آن ور اصلا به صلاح نیست. بنابراین کارت‌های بانکی اضافی را به‌راحتی می‌توانید در سیف باکس یا گاوصندوق خانگی نگه‌داری کنید و هر روز آن‌ها را با خودتان جا به جا نکنید.

راهنمای خرید گاو صندوق خانگی : ۵ سوال و ۱۱ ویژگی مهم که حتما قبل از خرید گاوصندوق خانگی باید به آنها فکر کنید

۸– جای مدارک حقوقی و سند ملک در سیف باکس خانگی است

بیشتر مدارک حقوقی از جمله وکالتنامه‌ها و اسناد و مدارک ملک جزو مدارک بسیار مهم و با ارزش هستند که حتما نیاز است در جایی امن و مطمئن و دور از دسترس نگه‌داری شوند.

یکی از مزایایی که سیف باکس‌های جدید و گاوصندوق‌های قابل حمل خانگی دارند این است که انقدر  کوچک هستند که بتوانید آن‌ها را در کابینت آشپزخانه، کابینت روشویی، داخل کمد لباس‌ها و هر جای عجیب و غریب و دور از دسترس دیگری آن‌ها را به دیوار پیچ کنید و مطمئن باشید که برعکس این‌که اسم‌شان قابل حمل است اما به راحتی نمی‌توانند توسط افراد ناشناس یا سارقین از جا برداشته شوند چون از داخل سیف باکس به دیوار پیچ می‌شوند و فقط افرادی می‌توانند این گاو صندوق‌ها را جابه‌جا کنند که اثر انگشت ثبت شده، رمز یا کلید آن‌ها را داشته باشند.

برای دریافت مشاوره و دیدن مدل‌های سیف باکس خانگی، با کارشناسان یوکا در تماس باشید.