مشخصا همه ما وقتی به سراغ خرید گاو صندوق خانگی می رویم که احساس می کنیم اشیا و مدارک مهم ، گران قیمت و غیر قابل جایگزینی داریم که حتما باید از آنها محافظت کنیم وگرنه هیچ کدام مان به خاطر پنهان کردن جوراب ، بشقاب و دفتر یادداشت روزانه و …  هزینه نمی کنیم و یگ گاو صندوق دیجیتالی مدرن برای خانه مان نمی خریم!!

پس حالا که مجبور هستیم در خانه هم از بعضی وسایل و مدارک مان محافظت کنیم بهتر است انتخاب دقیق و هوشمندانه ای داشته باشیم تا هیچ گاه دچار افسردگی و ناراحتی بعد از دزدی و از دست دادن و از بین رفتن اشیا و مدارک و وسایل گرانبهایمان نشویم .

قبل از خرید گاو صندوق خانگی بهتر است این سوالات را از خودتان بپرسید و با توجه به جواب آنها اقدام به خرید گاوصندوق کنید :

۱- در گاو صندوق خانگی تان قرار است چه چیزهایی نگه داری کنید ؟

شاید بتوانیم بگوییم این سوال و پاسخ آن یکی از مهم ترین سوالاتی است که قبل از اقدام به خرید هر نوع گاوصندوق از جمله گاو صندوق خانگی باید از خودتان بپرسید.

مشخصا شما انواع مختلفی از مدارک و اشیای گران قیمت را می توانید در یک گاو صندوق خانگی نگه داری کنید اما برای اینکه بتوانید انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشید و هیچ وقت از انتخاب تان پشیمان نشوید باید دقیقا بدانید هدف تان از خرید گاوصندوق دیجیتال خانگی دقیقا پنهان کردن چه نوع اشیایی است؟

خرید گاو صندوق خانگی
خرید گاو صندوق خانگی

مثلا اگر جزو افرادی هستید پول نقد، طلا و جواهر و سکه در منزل نگه داری می‌کنید و برای نگه داری این اشیا می‌خواهید یک گاوصندوق خانگی یا گاو صندوق دیجیتالی بخرید پس مشخصا بهتر است از انواع گاو صندوق با درجه امنیت بالاتر  اما مشخصا گران تر استفاده کنید.

معمولا برای نگه داری این اشیای گران قیمت شما به گاو صندوق بزرگ یا با طبقه بندی زیادی احتیاج ندارید. ولی باید حتما گاوصندوق دیجیتال یا خانگی‌ای بخرید که حتما به دیوار یا داخل کمد پیچ شود و امکان انتقال و جا به جایی آن به راحتی نباشد.

چون معمولا این روزها سیف باکس (Safebox) ها یا گاو صندوق های دیجیتالی قابل حمل و سبک هستند که این مساله از یک طرف باعث راحتی و کاربری راحت تر می‌شود و از طرفی ممکن است ذهن شما را مشغول کند که این گاو صندوق ها امنیت کمتری دارند و سارقین می‌توانند آن را به راحتی از داخل خانه بدزدند و با خود ببرند و در فرصت مناسب آن را باز کنند. اما سازندگان این نوع گاوصندوق‌های الکترونیکی برای این مشکل هم راه حلی ارائه کرده‌اند و آن هم پیچ کردن گاوصندوق از داخل به دیوار است. به این ترتیب هیچ سارقی نمی تواند بدون باز کردن درب گاو صندوق آن را جا به جا کند.

بررسی بهترین قفل های دیجیتال و الکترونیکی هوشمند بازار در سال ۲۰۱۹

اما اگر هدف شما از خرید گاو صندوق دیجیتالی خانگی نگه داری مدارک مهم مثل اسنادو مدارک ملکی یا اسناد ازدواج و پاسپورت و این نوع مدارک باشد مشخصا شما به گاو صندوقی نیاز دارید که کمی بزرگتر باشد و دارای طبقه بندی برای جای گذاری راحت تر مدارک باشد.

۲- بعد از خرید گاو صندوق خانگی آن را در چه فضایی تصمیم دارید بگذارید؟

حتما شما هم این تجربه را دارید که برای خرید هر وسیله برای خانه حتی کوچکترین اشیا نیاز است که قبل از خرید فضای مورد نظری که برای گذاشتن آن وسیله در خانه مد نظر دارید را کاملا به یاد بسپارید و یا هوشمندانه‌تر اینکه طول و عرض و ارتفاع محل مورد نظر را دقیقا اندازه بگیرید و یادداشت کنید و بعد برای خرید آن وسیله اقدام کنید.

گاو صندوق خانگی قابل حمل و سبک
گاو صندوق خانگی قابل حمل و سبک

در مورد خرید گاو صندوق خانگی هم یکی از فاکتورهای مهم در خرید، فضایی است که ما برای قرار دادن گاو صندوق در نظر گرفته‌ایم. معمولا در مورد گاوصندوق‌های خانگی بهترین کار این است که فضایی را برای قرار دادن گاو صندوق در نظر بگیریم که به راحتی در دید نباشد.

مثلا داخل کمد یا کتابخانه یا حتی از آن‌ها هم بهتر، کابینت های آشپزخانه می تواند بهترین جای نگه داری گاوصندوق کوچک خانگی باشد . اما مشخصا برای گذاشتن گاو صندوق در این قسمت های خانه باید سایز دقیق فضای مورد نظر را داشته باشید و به کارشناس فروش مربوطه اعلام کنید تا بتواند مناسب با فضای مورد نظر شما یک گاوصندوق کوچک و خانگی را به شما معرفی کند .

می خواهم سوالات بیشتری در مورد گاوصندوق دیجیتالی بپرسم

 

۳- چه نوع گاو صندوق خانگی ای برای شما مناسب است؟ با کاربری کدام نوع گاوصندوق دیجیتال راحت تر هستید؟

گاو صندوق اثر انگشتی
گاو صندوق اثر انگشتی

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید سیف باکس یا گاو صندوق دیجیتال خانگی توجه به این نکته مهم است که شما با کدام نوع دسترسی و باز کردن درب گاو صندوق راحت تر هستید.

همه ما می دانیم که یکی از انواع قدیمی تر گاو صندوق ها، گاو صندوق رمزی است که از برای باز کردن درب گاوصندوق شما باید یک تعدادی اعداد و ارقام را حفظ کنید و یا در جایی یادداشت کنید و این برگه را دور از محل قرار گیری گاوصندوق نگه دارید.

اما این روزها انواع جدیدتری از گاوصندوق ها به عنوان گاوصندوق هوشمند به بازار عرضه شدند. از جمله گاو صندوق اثر انگشتی که یکی از پر طرفدارترین و امن ترین انواع گاوصندوق های خانگی است.

در این نوع گاوصندوق شما فقط با گذاشتن انگشت‌تان در محل سنسور می‌توانید درب گاوصندوق خود را باز کنید. پس مشخصا دیگر نیازی به حفظ کردن اعداد و ارقام ندارید و نیازی نیست نگران باشید که مبادا رمزی که روی گاوصندوق خود گذاشته اید را فراموش کنید.

می خواهم نمونه های گاو صندوق اثر انگشتی را ببینم

پس اگر شما فردی هستید که عاشق بازی و سرو کله زدن با اعداد و اقرام هستید و در دوران مدرسه علاقه خاصی به درس ریاضی داشتید بهتر است یک گاوصندوق خانگی رمزی بخرید.

اما اگر فردی هستید که به زندگی در دنیای مدرن و دیجیتال علاقه خاصی دارید و دوست دارید کارها را راحت تر و سریع تر پیش ببرید و از تکنولوژی روز دنیا در زندگی روزمره‌تان استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که حتما گاوصندوق اثر انگشتی بخرید.

البته این روزها نوع جدیدتری از گاو صندوق‌ها به نام گاوصندوق تشخیص چهره هم به بازار آمده است که جذابیت ها و امنیت خاص خودش را دارد .

در تعدادی از گاوصندوق‌های دیجیتالی هم ترکیبی از راه های دسترسی برای راحتی کاربرها استفاده می‌شود . مثلا گاوصندوق هایی که هم با رمز و هم اثر انگشت باز می شوند.

۴-  به دنبال خرید گاوصندوق قابل حمل و سبک هستید ؟

از قدیم همه به یاد داریم که اولین تصوری که ما نسبت به گاوصندوق‌ها داشتیم یک جعبه فلزی بسیار سنگین و غیر قابل حمل بود که حتی برای انتقال آن‌ها به طبقه‌های بالا ساختمان از اهرم‌ها و تجهیزات خاصی استفاده می شد و به هیج وجه به راحتی قابل حمل و جا به جایی نبودند و تولید کنندگان این نوع گاوصندوق ها این وزن سنگین را یکی از قابلیت های این گاو صندوق ها می دانستند؛ چون راه سرقت و جا به جایی و انتقال این گاوصندوق ها را توسط سارقین می بست.

اما این روزها تولید کنندگان برای رفاه حال مصرف کنندگان، گاوصندوق‌های دیجیتالی سبک و قابل حملی می‌سازند که به راحتی جابه جا می‌شود اما نه برای دزدها!

این گاوصندوق های خانگی قابل حمل بدون نیاز به تجهیزات خاصی توسط خود فرد می تواند حمل شود و در جای خود قرار داده شود ولی نکته مهم این جاست که که درب گاوصندوق باید باز شود و از داخل توسط پیچ مخصوص به دیوار یا بدنه کمد مورد نظر پیچ شود.

البته در انواع جدیدتر گاو صندوق‌ها سیستم‌های هشدار دهنده ضد سرقت تعبیه شده است که به محض اینکه سنسور مورد نظر تشخیص دهد که در حال حاضر به صندوق ضربه و شوک وارد می‌شود یا حمل و انتقال غیر مجاز اتفاق می افتد سیستم هشدار فعال و زنگ خطر به صدا در می آید.

۵- به کدام نوع محافظت (ضد سرقت ، ضد آب و ضد آتش) بیشتر نیاز دارید؟

گاوصندوق خانگی نسوز
گاوصندوق خانگی نسوز

معمولا گاوصندوق‌ها برای اینکه درصد ایمنی بیشتری داشته باشند، ترکیبی از سیستم‌های حفاظتی را دارند.

اما مشخصا اگر می خواهید روی یکی از سیستم‌های محافظتی بیشتر تمرکز کنید این امکان را دارید که مثلا گاوصندوق خانگی‌ای انتخاب کنید که اختصاصا ضدسرقت طراحی شده یا کاملا نسوز است یعنی در مقابل آتش بالاترین ایمنی را دارد اما ممکن است یک گاوصندوق ضد سرقت عالی نباشد اما در حد معمولی می تواند نیازهای شما را تامین کند.

مثلا افرادی که مدارک و اسنادی بسیار بسیار مهم را می‌خواهند نگه داری کنند، یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌هایی که از گاوصندوق‌شان انتظار دارند ضد آتش بودن و خرید یک گاوصندوق نسوز به تمام معنا است.

علاوه بر نسوز بودن گاوصندوق باید گاو صندوقی را انتخاب کنند که در درجه حرارت‌های بالا داخل گاوصندوق درجه حرارت‌اش خیلی بالا نرود. به طور معمول گاو صندوق‌های خانگی نسوز تا نیم ساعت در شعله آتش مقاومت می‌کنند اما اگر این میزان برای شما کافی نیست، گاوصندوق‌های نسوز دیجیتالی دیگری هم هستند تا ۱ تا ۲ ساعت هم می‌توانند در آتش مقاومت کنند.

گاو صندوق دیجیتال
گاو صندوق دیجیتال

۱۱ ویژگی کلیدی یک گاوصندوق خانگی خوب در یک نگاه :

۱-ضد حریق و انفجار باشد و بتواند درجه حرارت‌های بالا را حداقل برای نیم تا یک ساعت تحمل کند

۲-نوع آلیاژ بدنه و جنس آن و همین‌طور اتصالات گاوصندوق ضد دیلم و ضربه و شکستن باشد

۳- بدنه گاو صندوق باید ضد دریل و سوراخ کردن باشد

۴-دارای سیستم دزدگیر و هشدار دهنده باشد

۵- سبک و قابل حمل باشد اما حتما قابلیت نصب در دیوار و یا داخل کمد را داشته باشد

۶- برای اطمینان بیشتر و افزایش امنیت دارای چند راه دسترسی مثل ترکیب رمز و اثر انگشت باشد و همین طور دارای کلید مخفی باشد

۷- درصورت فراموش شدن رمز، امکان بازشدن با کلید را داشته باشد

۸-  قبل از اتمام باطری به صورت کامل حتما آلارم لازم را به کاربر بدهد و همچنین درصورت اتمام کامل باطری هم قابل باز شدن باشد

۹- ظاهری زیبا و لوکس باشد و در صورت لزوم داخل آن طبقه بندی داشته باشد

۱۰-کاربری و استفاده از گاوصندوق خانگی باید برای هر فردی در هر سنی و با هر میزان سواد دیجیتال راحت باشد

۱۱- گاوصندوق دیجیتال خانگی باید در کنار امنیت فیمت مناسبی هم داشته باشد. البته  ” همیشه ارزان به صرفه نیست ” .

اگر قصد خریدسیف باکس یا گاوصندوق دیجیتال خانگی را دارید، می‌توانید به‌سادگی با کارشناسان فنی ما در بخش پشتیبانی نوآوران هوشمند، نمایندگی محصولات یوکا در ایران تماس بگیرید. همکاران ما در بخش فنی به شما کمک می‌کنند تا تمام سوالات و ابهاماتتان در این زمینه برطرف شود و مدلی که مناسب شماست و با سطح کارایی و بودجه شما تناسب کافی دارد را پیدا و انتخاب کنید. ما را در یوکا دنبال کنید.

خرید چشمی دیجیتال یوکا