روش‌های تایید اعتبار قفل‌های دیجیتال

تائید اعتبار هویت
تائید اعتبار هویت

 

بعد از برشماری ویژگی‌های اصلی قفل‌ دیجیتال نوبت آن رسیده است که به انواع رمزگذاری‌ها، کلیدهای الکترونیکی و در کل روش‌های تایید اعتبار قفل‌های دیجیتال بپردازیم.
در گذشته، فقط یک روش احراز هویت برای قفل درب‌ها وجود داشت و آن هم همان کلید مکانیکی ساده بود؛ اما کلیدها به راحتی گم شده، در مکانی دیگر جاگذاشته و دزدیده می‌شوند.

قفل درب‌های دیجیتالی انواع مختلفی ازروش‌های تایید اعتبار قفل‌های دیجیتال را به کاربران خود، متناسب با نیاز خاص آن‌ها ارائه می‌دهد که نه گم شده، نه جا گذاشته و نه دزدیده می‌شوند. در ادامه با چندین روش تایید اعتبار و یا کلیدهای دیجیتالی قفل‌های هوشمند آشنا خواهیم شد:

۱- کدهای عددی یا پین

کد یا رمز
کد یا رمز

یکی دیگر از روش‌های تایید اعتبار قفل‌های دیجیتال پین و یا کدهای عددی می‌باشد و معمولاً با استفاده از یک صفحه کلید دیجیتال فرمان باز و یا بسته شدن را به قفل‌های هوشمند می‌دهند. این کدها معمولاً طول ترکیبی بین ۴ تا ۱۲ رقم را پذیرفته و برای دادن دسترسی به کاربران نیازی به داشتن کلید فیزیکی ندارند.

۲- کارت‌های امنیتی

کارت هوشمند
کارت هوشمند

یکی دیگر از روش‌های تایید اعتبار قفل‌های دیجیتال ، کارتی را برای تأیید هویت کاربر خود قرار می‌دهد. این کارت‌ها که درون‌شان یک میکروچیپ وجود دارد، در مجاورت با اسکنر قفل دیجیتال، فرمان باز و یا بسته شدن درب را می‌دهد. این کارت‌ها در اندازه استاندارد کارت‌های اعتباری بوده و از امنیت بالایی برخوردارند.

۳- بیومتریک

بیومتریک
بیومتریک

از روش‌های تایید اعتبار قفل‌های بیومتریک در خط مقدم فناوری‌های قفل هوشمند قرار داردT شناسایی قدرتمند و منحصر به فردی که این روش ارائه می‌دهد، دل هر کاربری را می‌برد.

بیومتریک به هر سیستم قفل (عمدتا قفل درب‌ها) اطلاق می‌شود که از خصوصیات بدنی منحصر به فرد افراد مانند اثر انگشت، هندسه دست، اسکن چشم یا تشخیص صدا برای تأیید هویت و دادن دسترسی به آن‌ها استفاده می‌کند. استفاده از ویژگی‌های بیومتریک از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیاست که در قفل‌های دیجیتال استفاده شده است.
این فناوری از احراز هویت بی شک موفقیت قرن برای قفل‌های دیجیتال است که سطح کاملاً جدیدی از راحتی و امنیت را ارائه می دهد!

۴- راه‌حل‌های دسترسی چندگانه

اثر انگشت
اثر انگشت

برخی از قفل‌های هوشمند تعداد زیادی روش‌های تایید اعتبار قفل‌های دیجیتال برای باز کردن قفل درب را به شما می‌دهند. به عنوان مثال، اگر کارت خود را فراموش کنید، می‌توانید هنوز با یک کد PIN به خانه خود دسترسی پیدا کنید. در گذشته اگر کلید خود را فراموش می‌کردید، باید یک قفل‌ساز می‌آوردید تا کل قفل شما را عوض کند.

خرید قفل دیجیتال یوکا