در مقاله قبل به ۷ ترفند برای تامین امنیت خانه شما پرداختیم . همانطور که قول داده بودیم در این مقاله نیز به راه کارهای امنیتی در محیط های مسکونی و ترفندهای دیگری برای امنیت بیشتر اشاره می کنیم؛ به راحتی می توانید این نکات ساده را در محل سکونت خود پیاده کنید؛ با یوکا باشید .

زمان مطالعه :

راه کارهای امنیتی در محیط های مسکونی

  • افزایش امنیت درب ها را همیشه در اولویت قرار دهید

۳۴ درصد سارقین از طریق درب های جلویی ساختمان و ۲۲ درصد نیز از درب های پشتی وارد ساختمان های هدف می شوند . بنابراین یکی از مهم ترین مواردی که لازم است برای امینت بیشتر رعایت شود ایمن ساختن درب های ورودی ساختمان است .

برای این مهم پیشنهاد می کنیم انواع قفل دیجیتال را بررسی نموده و با توجه به کاربری ساختمان و نیاز خود، درب ها را به قفل دیجیتال مجهز نمایید. امکانات قابل توجه این قفل ها خیال شما را از درب های ورودی راحت می کند و ضمن تامین حداکثری امنیت شما ، راحتی و سادگی کار با این قفل ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قفل دیجیتال را می توان با استفاده از اثر انگشت، کارت و رمز باز نمود. برخی نمونه های جدیدتر نیز به اپلیکیشن مجهز شده اند که کار با این قفل ها را راحت از پیش کرده اند.

مطالعه بیشتر : معرفی بهترین و با کیفیت ترین قفل دیجیتالی

  • علاوه بر تعویض قفل درب ها چه باید کرد ؟ – ایمنی پنجره ها

راه کارهای امنیتی در محیط های مسکونی - قفل دیجیتال

بنابر گزارش های در دسترس ۲۳ درصد سارقین از طریق پنجره های طبقه اول ساختمان وارد می شوند. پس لازم است وقتی در خانه حضور ندارید پنجره ها بسته و قفل باشند. همچنین حفاظ هایی که بر روی پنجره ها نصب می شود می تواند امنیت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

  • سیستم های هشدار دهنده نصب کنید

نصب سیستم های هشدار دهنده یکی از راه های کم هزینه دیگر برای افزایش امنیت محل سکونت می باشد.

  • تایمرهای روشنایی

با استفاده از تایمر های روشنایی هر روز در ساعت معینی لامپ های ورودی یا هر بخش مورد نظر شما روشن شده و چنانچه چند روزی در سفر به سر می برید یا هر روز دیر به منزل باز می گردید با این ترفند حس حضور ساکنین در منزل به دیگران القا شده و احتمال خطر کاهش می یابد.

  • گروهی به استقبال سارقین بروید!

سارقین از همسایه هایی که با یکدیگر ارتباطی ندارند و از حضور یکدیگر در منزل اطلاعی ندارند خوش شان می آید زیرا این امر زمینه را برای سرقت فراهم می کند.

البته لازم است ابتدا همسایه ها را بشناسید و از بابت خودشان اطمینان داشته باشید. پس از طی این مرحله ارتباط خود را با همسایگان و فردی که حراست محله را به عهده دارد حفظ کنید. به این ترتیب در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا به شما اطلاع داده می شود.

  • از مکان های مخفی خانه خود غافل نشوید

دیگر سارقین به اندازه کافی باهوش هستند و مکان هایی را که ممکن است وسایل ارزشمند خود در آن مخفی کنید به راحتی پیدا می کنند. بهتر است اندکی خلاقیت به خرج داده و مکان های غیر معمول تری برای جاسازی وسایل ارزشمند خود بیابید.

  • سارقین را گمراه کنید

وقتی به سفر می روید از نشانه ها استفاده کنید و سارقین را از عدم حضورتان مطلع نکنید. مثلا اگر سیستم هوشمندی برای روشنایی نصب نکرده اید از دوستانتان بخواهید به خانه شما سر زده و لامپ ها را روشن کنند.

ما برخی از راه کارهای امنیتی در محیط های مسکونی را بررسی نمودیم. شما نیز فکر کنید که چه کارهای می توانید انجام دهید تا در مدتی که در سفر هستید هم محل زندگی تان برای افراد غریبه جلب توجه نکند . ترفندهایتان را با ما در میان بگذارید .

منبع : reolink

خرید سیف باکس یوکا