تا به حال بارها و بارها در مورد مزایای قفل دیجیتال و عدم امنیت قفل های کلیدی و اینکه قفل های کلیدی دیگر کاملا رو به انقراض هستند صحبت کرده ایم و گفتیم که چه بخواهیم و چه نخواهیم این روزها تکنولوژی در ارتباط تنگاتنگ با ماست و هر روز که چشم باز می کنیم گجت ها و تجهیزات هوشمند جدیدی به بازار عرضه میشوند که همه ما را حتی اگر عاشق تکنولوژی و استفاده از آن در زندگی نباشیم قلقلک می دهند که حتی برای یک روز یا یک هفته از آن وسیله هوشمند استفاده کنیم .

اگر در حال حاضر فرصت خواندن این مقاله را ندارید می توانید فایل pdf آن را در ایمیل خودتان دریافت کنید و در فرصت مناسب آن را بخوانید

اما قفل های دیجیتال مشخصا از هیجان لحظه ای پا را فراتر گذاشته اند و مستقیما به امنیت و آرامش ما و خانواده مان ارتباط دارد . شما با نصب یک قفل هوشمند علاوه بر اینکه راحتی و سرعت را در زندگی تجربه می کنید ، در خانه و محل کار احساس امنیت بیشتری دارید و چه چیزی بهتر از این در دنیای این روزها که همه جا پر از جرم و خشونت و نا امنی است ؟

نا امنی قفل کلیدی
نا امنی قفل کلیدی

گذشته از بحث امنیت، آرامشی که قفل دیجیتال همراه خود به زندگی ما می آورد به این علت است که با نصب یک قفل هوشمند دیگر نیاز نیست هر روز صبح تا شب با هر بار بیرون رفتن از خانه یا محل کار نگران این باشیم که مبادا کلیدمان را جا بگذاریم و گم کنیم و از آن بدتر به خاطر حواس پرتی کلید را پشت درب جا بگذاریم و دچار دردسرهای فراوان شویم .

اما بعد از اینکه تصمیم گرفتید قفل دیجیتال بخرید مهمترین مساله، جمع آوری اطلاعاتی است که به شما کمک کند تا یک قفل دیجیتال مناسب و متناسب با محیط و فضای خانه و محل کارتان و همین طور سلیقه و سبک زندگی تان بخرید.

علاوه بر آن باید بهترین برند قفل دیجیتال را بشناسید ، باید بدانید که در هنگام خرید قفل دیجیتال باید به چه چیزهایی بیشتر توجه کنید و…

عدم امنیت قفل های کلیدی
عدم امنیت قفل های کلیدی

در این راهنمای خرید قفل دیجیتال می خواهیم در مورد فاکتورهای مهمی صحبت کنیم که حتما در هنگام خرید یک قفل دیجیتال باید به آنها توجه کنید :

۱-در هنگام خرید قفل دیجیتال حتما به نیازها و عادت های خودتان و افراد خانواده دقت کنید

این مساله که ما در هنگام خرید هر وسیله ای به این موضوع توجه کنیم که از خرید آن چه هدفی داریم و به چیزهایی می خواهیم برسیم و چه مشکلاتی را می خواهیم حل کنیم یک اصل مهم در خرید هر چیزی است.

در هنگام خرید قفل دیجیتال به نقطه ضعف های تان بیشتر فکر کنید!

در هنگام خرید قفل هوشمند زمانی است که برعکس همیشه باید به نقطه ضعف های خودتان بیشتر از نقاط قوت تان توجه کنید.

جا گذاشتن کلید ها
جا گذاشتن کلید ها

مثلا اگر شما فردی هستید که سابقه گم کردن و فراموش کردن زیاد دارید، اصلا مناسب نیست که قفل کارتی بخرید، یا اگر میانه خوبی با اعداد و ارقام و حفظ کردن آنها ندارید قطعا بهتر است به جای قفل رمزی قفل دیجیتال اثر انگشتی یا تشخیص چهره بخرید.

یا اگر همیشه سرتان در گوشی موبایل است و بارها به خاطر همین مساله خطر از بیخ گوشمان گذشته که داخل چاهی نیافتاده اید یا زیر ماشین نرفته اید پس بهتر است همه قفل های هوشمند را کنار بگذارید و دقیقا دنبال قفل هوشمندی باشید که با گوشی و لمس یک دکمه باز شود.

قفل دیجیتالی که با موبایل باز می شود
قفل دیجیتالی که با موبایل باز می شود

یا اگر فرد سالمندی هستید که دوست ندارید با گوشی سرو کله بزنید و معمولا هم پیدا کردن کلیدها با یک دست عصا از جیب یا کیف تان سخت است پس بهتر است حتما قفل درب اثر انگشتی یا تشخیص چهره بخرید.

خلاصه اینکه برای یک انتخاب مناسب که سالها بعد هم بتوانید از خرید خودتان راضی باشید باید اول از هر چیزی نیازهای خودتان را در نظر بگیرید.

نمونه قفل دیجیتال اثر انگشتی برای افرادی که فراموش کار هستند

۲- در هنگام خرید قفل دیجیتال به نوع کاربری فضایی که می خواهید قفل را نصب کنید دقت کنید

قفل دیجیتال هتلی
قفل دیجیتال هتلی

مشخصا یکی از فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید قفل های هوشمند باید به آن دقت کنید، مکان و فضایی است که می خواهید برای آن قفل دیجیتال بخرید.

مثلا اگر شما صاحب یک هتل لوکس و مجلل هستید و تصمیم دارید که قفل دیجیتال بخرید مشخصا باید بین قفل های هتلی یا قفل های کارتی دنبال قفل مورد نظر خودتان بگردید.

یا اگر مدیر یک استخر یا فضای عمومی تفریحی ورزشی هستید باید دنبال قفل استخری یا قفل کمد الکترونیکی باشید و نیازی نیست بیخود وقت خود را بین قفل های تشخیص چهره بگذرانید !

اگر برای خانه و محل زندگی تان دنبال قفل دیجیتال می گردید باید در بین جدیدترین قفل های آپارتمانی اثر انگشتی یا تشخیص چهره دنبال یک قفل مناسب برای خانه تان بگردید و در کنار این مساله باید به نوع و مشخصات دربی که می خواهید قفل هوشمند را روی آن نصب کنید هم دقت کنید و با مشورت با کارشناسان حتما قفلی را بخرید که مناسب نصب روی درب مورد نظر شما باشد و بتوانید در کمترین زمان ممکن و به آسانی آن را نصب کنید.

نمونه قفل های دیجیتال مخصوص هتل ها

نمونه قفل دیجیتال آپارتمانی

نمونه قفل استخری

۳- حتما در هنگام خرید قفل دیجیتال به ویژگی های ظاهری و متناسب بودن با سبک دکوراسیون مورد علاقه تان هم دقت کنید

قفل دیجیتال در دکوراسیون کلاسیک
قفل دیجیتال در دکوراسیون کلاسیک

شاید هدف اصلی شما از خرید قفل هوشمند و نصب آن بحث افزایش امنیت در خانه یا محل کارتان و همین طور راحتی باز و بسته کردن درب ها باشد اما نباید این مساله را هم فراموش کنید که قفل درب ها یکی از تجهیزاتی هستند که در طول روز ممکن است بارها چشم تان به آنها بیافتد . پس باید قفلی بخرید که با هر بار دیدن آن لذت ببرید و احساس بهتری داشته باشید .

مثلا اگر شما از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی خانه یا محل کارتان بدتان می آید نباید قفلی بخرید که در آن حتی ذره ای رنگ طلایی استفاده شده باشد . یا اگر شما سبک دکوراسیون مدرن را بیشتر از سبک دکوراسیون کلاسیک و سنتی دوست دارید نباید قفل هایی باطراحی قدیمی و نوستالژیک بخرید ، اما بالعکس اگر از عاشقان طراحی کلاسیک در منزل یا محل کارتان هستید قفل هایی با طراحی های کلاسیک و لاکچری می تواند بهترین انتخاب باشد.

نمونه قفل دیجیتال برای دوست داران سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون

خرید سیف باکس یوکا