قفل دیجیتال هوشمند یکی از جذاب‌ترین گجت‌هایی است که این روزها طرفداران خانه‌های هوشمند و هوشمندسازی منازل و ادارات به آن توجه می‌کنند. به همین دلیل خوب است که اگر قصد خرید قفل دیجیتال دارید، همه آنچه نیاز است قبل از خرید بدانید را یک بار باهم مرور کنیم تا از بهترین انتخاب ممکن لذت ببرید. با ما در ادامه همراه باشید.

  1. امنیت

اولین مسئله‌ای که باید قبل از خرید قفل دیجیتال مدنظر قرار دهید، نوع کاربری است. باید فکر کنید و درنظر بگیرید که قصدتان از خرید قفل چیست و چه توقعی از آن دارید. خوشبختانه این روزها تنوع طراحی و تفاوت کارایی قفل‌ها آنقدر متنوع و گسترده است که می‌تواند هر کاربر را با هر میزان از دانش و سطح کاربری راضی نگه دارد.

اولین مسئله و فاکتوری که کاربران قبل از خرید قفل معمولا درنظر دارند، سطح امنیت قفل‌ها و امکان ضدهک بودن آن‌ها است. خوشبختانه این روزها سیستم‌های ضدشوک و ضدهک به‌صورت گسترده در انواع قفل‌های دیجیتال به‌کار می‌روند.

پس یادتان باشد که اگر دوست دارید قفلی که می‌خرید حداکثر سطوح امنیتی را داشته باشد، باید قفل‌هایی بخرید که در گزینه‌های توصیف شده، حتما سیستم ضدهک و سیستم ضدشوک ذکر شده باشد.

سیستم ضد هک

سیستم ضدهک تقریبا امکان هک قفل را نزدیک به صفر خواهد کرد. این سیستم با اجرای الگوریتم‌های پیشرفت این امکان را از سارقین خواهد گرفت که قفل را هک کنند تا سیستم امنیتی از کار بیفتد.

خرید قفل دیجیتال ضدهک

سیستم ضدشوک

مسئله بعدی این است که بسیاری از سارقین تلاش می‌کنند با وارد کردن شوک الکتریکی به قفل آن را غیرفعال کنند و از کار بیندازند. اما بسیاری از قفل‌ها به سیستم ضدشوک مجهز هستند و این سیستم قفل را دربرابر هر مشکل الکتریکی مصون نگه خواهد داشت.

سیستم قفل دو مرحله‌ای

مورد بعدی که در افزایش سطح امنیت قفل‌ها تاثیرگذار خواهد بود، سیستم قفل دومرحله‌ای است که این امکان را به کاربران می‌دهد با فعال کردن آن، هر کاربری که قصد باز کردن درب را داشته باشد، با طی کردن دو مرحله این کار را انجام دهد.

این کار سطح امنیت قفل را به‌صورت قابل توجهی افزایش خواهد داد؛ چون حتی اگر سارقین موفق شوند که یک مرحله قفل را باز کنند، مرحله بعدی پیش رویشان قرار دارد و زمان‌بر بودن این فرآیند احتمال سرقت را کاهش خواهد داد.

گاهی سارقین بدون آنکه به خود زحمت هک و شوک الکتریکی دهند، به‌سادگی و با وارد کردن ضربه و آسیب فیزیکی به قفل آن را از ار می‌اندازند. به همین دلیل کیفیت ساخت قفل‌ها و آلیاژهای مورد استفاده در آن‌ها هم از دیگر مواردی هستند که می‌توانند در امنیت آن‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند. قفل‌ها باید قبل از هرچیزی دربرابر ضربه مقاومت بالایی داشته باشند.

  1. سطح کاربری

بسته به محل نصب قفل و اینکه قرار است چه کارایی خاصی داشته باشد، گزینه‌های زیادی جلوی روی شما قرار خواهد داشت. قبل از خرید قفل دیجیتال به این مسئله فکر کنید که چه انتظاراتی از قفل دیجیتال دارید.

قفل آنلاین

اگر قرار است قفل را در محل کار نصب کنید، خوب است که بدانید بعضی از انواع مدل‌های قفل دیجیتال امکان کنترل ورود و خروج را به کاربران خود ارائه می‌دهند. کافیست قفلی را انتخاب کنید که امکان برقراری ارتباط آنلاین را با کاربر خود داشته باشد.

به این ترتیب با اتصال قفل به اپلیکیشن مخصوص خود در گوشی همراه شما، خواهید توانست حتی زمانی که در محل حضور ندارید، ورود و خروج را کنترل کنید و به این ترتیب نیازی به کارت زدن کارمندان یا ثبت زمان ورود و خروج آن‌ها به‌صورت دستی نخواهد بود.

از طرفی این گزینه به کاربران خانگی هم امکان می‌دهد که درصورت مسافرت و دوری از منزل، خیالشان از بابت ورود افراد غریبه به خانه راحت باشد.

قابلیت صدور هشدار

اگر دوست دارید قفل دیجیتالی بخرید که علاوه‌بر حفظ امنیت منزل، هشدارهای خاصی را هم صادر کند، انتخاب‌های متنوعی پیش‌رویاتان خواهد بود.

بسیاری از قفل‌ها امکان صدور هشدار ضربه و آسیب فیزیکی دارند و اگر افراد غریبه تلاش کنند به زور وارد خانه شوند یا آسیبی به قفل وارد کنند، این هشدار صادر خواهد شد. حتی اگر در محل حضور نداشته باشید، این هشدار روی اپلیکیشن قفل شما قابل رویت است و به این ترتیب می‌توانید اقدامات لازم را اجام دهید.

از طرفی دیگر، بسیاری از قفل‌ها به سنسور حرارتی مجهز هستند. این سنسور به قفل‌ها امکان می‌دهد که درصورت افزایش دما به‌صورت نامتعارف و عبور از نقطه دمایی خاص، با آگاه کردن کاربران از این وضعیت، به شما اجازه بدهند که ابتکار عمل را در دست بگیرید.

خرید قفل دیجیتال آنلاین

  1. نوع دسترسی

یکی دیگر از نکاتی که باید قبل از خرید قفل دیجیتال درنظر بگیرید، نوع دسترسی مطلوب شما است. قفل‌ها با انواع مختلفی از دسترسی باز می‌شوند. این شما هستید که باید انتخاب کنید که دوست دارید چطور قفل باز شود.

استفاده از کارت برای باز کردن قفل، امکان باز شدن قفل با ویژگی‌های بیولوژیک مانند اثر انگشت، قرنیه یا کف دست، باز شدن با رمز، کلیدهای مکانیکی، ریموت یا ترکیبی از این گزینه‌ها انواع امکاناتی هستند که قفل‌ها با توجه به نوع و مدل خود دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

شما می‌توانید با توجه به بودجه و علاقه خود، یکی از این انواع را انتخاب کنید. درنظر داشته باشید که قفل کارتی بیشتر از هرچیزی مناسب هتل‌ها و مراکز اقامتی خواهد بود. از طرفی کاربرانی که دوست دارد حداکثر امنیت و راحتی را تجربه کنند می‌توانند از قفل‌های بیومتریک استفاده کنند و استفاده از ریموت، بیشتر مناسب مراکز تجاری و درب‌های ورودی مجتمع‌های مسکونی خواهد بود.

  1. قابلیت مدیریت یکپارچه

قفل‌ها براساس ارتباط و نوع مدیریت، به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شوند. قفل‌های آنلاین با ایجاد شبکه میان خود و کاربر، به کاربران امکان مدیریت از راه دور را خواهند داد و عمانطر که از نام آن پیداست، قفل‌های آفلاین چنین امکانی نخواهند داشت.

طبیعی است که سهولت مدیریت در قفل‌های آنلاین و امکان کنترل موارد امنیتی از راه دور برتری نسبی به این دسته از قفل‌ها بخشیده است. علاوه‌بر این، قفل‌های آنلاین در مراکز کسب‌وکار یا اقامتگاه‌ها و هتل‌ها این امکان را به مدیران خواهد داد که درضورت وقوع شرایط اضطراری، با مدیریت یکپارچه قفل‌ها ابتکار عمل را به‌دست بگیرند.

خرید قفل دیجیتال اثر انگشتی

  1. طراحی

زیبایی و مسائل مربوط به دکوراسیون از دیگر عواملی هستند که نمی‌توان به‌سادگی از کنارشان عبور کرد. بسیاری از افراد به مورد اهمیت می‌دهند و برای آن ارزش زیادی قائل هستند. اگر طراحی برایتان مهم است، خوب است که قبل از خرید قفل دیجیتال حتما انواع طراحی را چک کنید.

اکثر قفل‌های دیجیتال با طراحی منحصر‌به‌فرد و زیبای خود، ظاهر خوبی به اماکن شما خواهند بخشید، اما خبر خوب اینکه تنوع در طراحی این دسته از قفل‌ها آنقدر بالاست که تقریبا هر سلیقه‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهد و هرکسی را راضی خواهد کرد.

اگر طرفدار طرح‌های کلاسیک هستند می‌توانید سبک‌های کلاسیک را انتخاب کنید و درعین حال، تنوع درمیان طرح‌های مدرن هم بسیار زیاد و راضی‌کننده است.

خرید قفل دیجیتال کلاسیک

  1. خدمات پس از فروش

بدون شک یکی دیگر از مسائل تعیین‌کننده در خرید قفل دیجیتال اعتبار و امکان ارائه خدمات پس‌از فروش و گارانتی آن است. بسیاری از برندهایی که امروزه در کشور ما وجود دارند، به‌دلیل مسائل مربوط به تحریم، نمایندگی معتبری ندارند و از مبادی غیرقانونی وارد شده‌اند.

به‌همین دلیل بسیار مهم است که قبل از خرید به برندهایی مراجعه کنید که در کشور نمایندگی‌های مجاز و قانونی داشته باشند و علاوه‌بر ورود قانونی و رسمی، از خدمات پس‌از فروش مناسبی هم برخوردار باشند.

به این ترتیب درصورت وقوع هر مشکل فنی، خیالتان از بابت تعمیر یا تعویض قطعات راحت خواهد بود. این نکته مهم می‌تواند تجربه شما را از خرید قفل دیجیتال به تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی تبدیل کند.

ما در یوکا با ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر، مفتخر به ارائه خدمات فروش و نصب انواع قفل‌های هوشمند و دیجیتال هستیم. اگر دوست دارید در رابطه با خرید قفل دیجیتال موردنظرتان با کارشناسان فروش ما مشورت کنید، می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

مشاوره خرید قفل های دیجیتال