در این مقاله قصد داریم به چند ترفند ساده یا قانون برای ایمنی بیشتر هر خانه ای بپردازیم؛ ترفندهایی که می‌تواند به این سوال بسیاری از شما پاسخ دهد: چگونه خانه ای امن تر داشته باشیم؟ پاسخ به این سوال و عمل کردن به آن، تنها مربوط به روش‌های پیشگیری از سرقت از منزل شما نمی‌شود بلکه ایمنی منزل شما و ساکنین را در سطح گسترده‌تری فراهم می‌کند. پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

زمان مطالعه : 

چگونه خانه‌ای امن‌تر داشته باشیم؟

یکی از مواردی که لازم است برای پاسخ به این سوال مورد بررسی قرار دهیم بایدها و نبایدهایی است که برای تنها ماندن فرزندان در خانه لازم است به آن توجه شود.

بچه‌های کنجکاو با دنیا کودکانه و تخیلی‌شان به ماجراجویی بسیار علاقه‌مند هستند و تنها ماندن‌شان در خانه هم نیازمند قوانین سخت‌گیرانه‌ای است تا نگرانی شما در مدتی که در خانه حضور ندارید به حداقل برسد.

در مطلب دیگری این بایدها و نبایدها را به تفصیل برای شما شرح داده‌ایم؛ می‌توانید با مطالعه آن و بکارگیری راه‌حل‌های ارائه شده با اطمینان بیشتری فرزندان خود را در خانه تنها بگذارید. پس این لیست را پیش از آن که فرزندتان را در خانه تنها بگذارید مرور کنید.

همانطور که اشاره کردیم ایمنی خانه تنها مربوط به پیاده سازی ترفندهایی نمی‌شود که از سرقت و ورود غیر مجاز به خانه پیشگیری نماید بلکه برای امنیت بیشتر همه جوانب را باید در نظر گرفت. گاهی بی توجهی و سهل‌انگاری ساکنین سبب بسیاری از حوادث می‌شود.

مورد دیگری که لازم است آن را در اولویت قرار دهید و اعضای خانواده نیز برای مواجهه با آن آمادگی داشته باشند مهار آتش و اطفا حریق است. بسیار شنیده‌ایم افراد به دلیل نشت گاز و اختلالی که در سیستم گاز خانه وجود داشته دچار خفگی شده‌اند یا بسیاری آمادگی لازم را برای مواجهه با آتش سوزی ندارند در حالیکه احتمال وقوع آن دور از ذهن نیست .

پس برای آن که خانه ای امن تر داشته باشیم سیستم اطفا حریق منزل خود را تست کنید و همواره از کارکرد درست آن مطمئن باشید.

اعضای خانواده را نیز نسبت به حوادث احتمالی مطلع سازید و ترفندهای مورد نیاز در مواقع اضطرار را با آن‌ها کار کنید. قرار نیست به استقبال خطر برویم اما هر چه آگاه‌تر و آمادگی بیشتری داشته باشیم در برخورد با این دست حوادث با عکس العمل بهتر می‌توانیم از خسارات و عواقب ناگوار آن بکاهیم.

خانه ای امن تر داشته باشیم - قفل دیجیتال

تکنولوژی چگونه کمک می کند تا خانه ای امن تر داشته باشیم ؟

البته به لطف تکنولوژی و ابزارهایی که در بازار موجود است مدیریت این موارد راحت‌تر شده و سیستم های هشدار دهنده در این مواقع در حفظ جان ساکنین و وسایل و اثاثیه منازل نقش مهمی ایفا می کنند.

یکی از این ابزارها قفل دیجیتال است که یکی از قابلیت های کابردی آن سیستم اعلان حریق می‌باشد. با گشت و گذاری در سایت و بررسی انواع قفل دیجیتال ارائه شده می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد دستگیره‌های دیجیتالی کسب کنید که امروزه به یکی از تجهیزات ضروری برای ایمنی بیشتر هر مکانی تبدیل شده است.

اما مورد آخری که در پاسخ به این سوال : چگونه خانه‌ای امن‌تر داشته باشیم؟  به آن می‌پردازیم قفل درب و پنجره‌ها است.

دیگر از دوره پدربزرگ و مادربزرگ‌هایمان گذشته که درب و پنجره‌ها را باز می‌گذاشتند… اگر شما هم پای صحبت قدیمی‌تر‌ها و بزرگ‌ترها بنیشینید متوجه می‌شوید که درب و پنجره‌ها را حتی به هنگام شب هم نمی‌بستند و ورود به خانه تنها با یک در کوب انجام می‌شده بی‌آن‌که نگران دزدی یا امثال آن باشند اما دیگر امروز نمی‌توان با آداب آن زمان‌ها پیش رفت.

بسیاری از سرقت‌ها در روز روشن و با سو استفاده از همین سهل انگاری‌ها انجام می‌شود پس در روز روشن هم اگر قصد دارید خانه را ترک کنید درب و پنجره‌ها را قفل کنید حتی اگر در خانه حضور داشته باشید هم توجه به این نکته می‌تواند در ایمنی بیشتر خانه شما موثر باشد.

اگر علاقه‌مندید بیشتر با قفل دیجیتال آشنا شوید یا قصد خرید آن را دارید ما آماده‌ایم تا با پاسخ‌گویی به سوالات شما، در انتخاب بهترین و با کیفیت ترین قفل دیجیتالی به شما مشاوره دهیم؛ کافیست با ما در تماس باشید.

شما نیز ترفندها و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

خرید چشمی دیجیتال یوکا