آیا شما هم فرزندان خود را در خانه تنها می گذارید؟ عجیب نیست در دنیای امروز با تغییر سبک زندگی افراد، والدین هر دو، ساعاتی از روز را خارج از خانه باشند و فرزند خود را در خانه تنها بگذارند.

در مدتی که در خارج از منزل به سر می برید حتما همه اتفاقاتی که در یک فیلم تخیلی کودکانه رخ می‌دهد در خانه شما اتفاق نمی‌افتد ولی توجه به چند نکته می‌تواند امنیت بیشتری برای فرزندان شما در خانه فراهم آورد. پس با یوکا همراه تا با رعایت این نکات به هنگام تنها ماندن کودک در خانه از نگرانی شما در ساعاتی که در کنار فرزندتان نیستید کاسته شود.

زمان مطالعه : 

این لیست را پیش از آن که فرزندتان را در خانه تنها بگذارید مرور کنید

  1. نکته ای که لازم است قبل از هر تصمیمی برای تنها گذاشتن فرزندتان در خانه به آن توجه کنید، تفاوت میان فرزندان است. همان‌طور که می‌دانید هیچ دو نفری شبیه هم نیستند بنابراین در مورد بچه‌ها هم توانایی و سطح بلوغ‌شان متفاوت است و این مسئله بر مسئولیت‌هایی که بر عهده آن‌ها می‌گذارید و انتظاراتی که از آن‌ها دارید تاثیر گذار است.
  2. یکی از نکات مهمی که از کودکی همواره به خود شما هم یادآوری شده، نام و نام خانوداگی و حفظ شماره تلفن است. از فرزندان خود بخواهید علاوه بر مشخصات اولیه خود، شماره تلفن خانه و شماره موبایل‌تان را حفظ کنند. اگر از خانه خارج شوند یا هر اتفاقی در خانه بیفتد که به کمک شما نیاز باشد به‌راحتی بتوانند با شما تماس بگیرند.
  3. شماره تماس‌های اضطراری را به فرزندتان یاد دهید و لیستی خوانا از آن آماده کنید و در جایی در دسترس‌شان قرار دهید. در صورتی که اتفاقی رخ دهد و نتوانند با شما ارتباط برقرار کنند، این شماره‌ها به کمک‌شان می‌آید. این شماره‌ها می‌تواند شماره محل کارتان، شماره پلیس، آتش‌نشانی، همسایه‌ای مورد اعتماد و … باشد.
  4. به فرزندان خود یاد دهید درب‌ها را قفل کنند و از آن‌ها بخواهید جلوی شما امتحان کرده و از این بابت مطمئن شوید. قفل بودن درب در مدتی که در خانه تنها هستند و لازم نیست جایی بروند هم بر امنیت‌شان در خانه موثر است که فردی بیگانه نمی‌تواند وارد شود و هم می‌توانید از این طریق خودشان را کنترل کنید و مانع خروج‌شان از منزل شوید.

البته ما پیشنهاد بهتری هم برای تنها ماندن کودک در خانه برای شما داریم: قفل دیجیتال.

نقش قفل دیجیتال در امنیت فرزندان

اگر با مزایا و کاربرهای یک قفل دیجیتالی آشنایی ندارید، با گشت و گذاری در سایت اطلاعات مفیدی بدست می‌آورید و ضرورت آن را برای استفاده در درب‌های ورودی منزل‌تان در می‌یابید. مثلا قفل کودک تعبیه شده در آن می‌تواند مانع باز کردن درب خانه توسط فرزندتان بدون اجازه شما شود.

فردی که اجازه ورود ندارد نمی‌تواند از طریق درب مجهز به قفل دیجیتال وارد شده و خطری برای فرزندان و خانه شما داشته باشد و از همه مهم‌تر، دیگر نگران دزدیده شدن یا گم شدن کلیدها نخواهید بود زیرا با نصب قفل دیجیتال اثر انگشت شما می‌تواند کلید شما باشد بی آن که کلید مکانیکی را به همراه داشته باشید.

سادگی کار با انواع دستگیره دیجیتال برای هر دره سنی و امنیتی که برای شما فراهم می‌شود، مهم‌ترین دلایلی هستند که بسیاری قفل دیجیتال را انتخاب می‌کنند البته طراحی زیبای آن نیز دلیل دیگری است که می تواند سهمی در جلوه خانه شما داشته باشد.

  1. با وجود ناامنی‌هایی که هر روز در روزنامه‌ها و خبرها شاهد آن هستیم، باز هم می‌توان یک یا دو همسایه قابل اعتماد پیدا کرد و در مدتی که در خانه حضور ندارید، برای تنها ماندن کودک در خانه و در مواقع اضطراری روی آن‌ها حساب کنید؛ چه همه اعضای خانواده در سفر باشید یا فرزندان در خانه تنها باشند.
  2. به فرزندان خود آموزش دهید. بخش عمده‌ای از عادات و رفتار و برخوردهای شما در رفتار فرزندان نمود پیدا می کند پس به آموزش فرزندان اهمیت دهید . اگر قرار است ساعاتی از روز را در خانه تنها بمانند به آن ها یاد دهید به افراد غریبه اعتماد نکنند ، از خانه خارج نشوند و هرگز بدون اجازه شما به خانه دیگران نروند .
  3. به هنگام تنها ماندن کودک در خانه در طول روز چند بار با وی تماس بگیرید و در جریان احوالش قرار بگیرید. نه دیگر احساس تنهایی می‌کند و می‌داند کارهایی که نباید را، نباید انجام دهد چرا که شما در جریان اتفاقات روز او هستید.
  4. استفاده از گاز و وسایل برقی که ممکن است خطر آفرین باشد را برای آن‌ها محدود کنید . مایکروفر می‌تواند گزینه مناسبی باشد تا به اجاق گاز احتیاج نداشته باشند و بسیاری وسایل دیگر که نیاز آن‌ها را به وسایلی که می‌تواند خطرناک باشد برطرف نماید.

در این مقاله به چند نکته ضروری برای تنها ماندن کودک در خانه پرداختیم. علاوه بر آن که منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم می‌توانید ترفندهایی که خودتان در این شرایط به کار می‌بندید را با ما در میان بگذارید.

اگر مایلید اطلاعات بیشتری راجع به انواع قفل دیجیتال بدست آورید یا قصد خرید آن را دارید با ما در تماس باشید. همواره آماده ایم تا سوالات شما را پاسخ دهیم و در انتخاب بهترین و با کیفیت ترین قفل دیجیتال به شما مشاوره دهیم .

خرید چشمی دیجیتال یوکا