هدف اصلی استفاده از قفلی ایمن، حفظ امنیت وسائل و اموال است. اگر قصد نصب قفل صفحه کلید را دارید، باید از مزایای آن‌ها در تنظیمات تجاری و مسکونی مطلع شوید. سیستم‌های صفحه کلید یکی از بهترین راه‌ها برای بدون کلید ماندن و حفاظت از یک دارایی است. اغلب، آن‌ها در ارتباط با سیستم‌های کنترل دسترسی کار می‌کنند. درباره نحوه عملکرد قفل صفحه کلید و مزایای آن‌ها بیشتر بدانید؛ با یوکا همراه باشید.

نحوه عملکرد قفل صفحه کلید

به جای کلید، این نوع سیستم قفل برای اعطای ورود به تأسیسات یا ملک به یک کد عددی نیاز دارد. این کد توسط کاربران از طریق شماره‌های چند عددی تعیین می‌شود، مشابه آنچه در ماشین حساب اصلی وجود دارد. در صورت وارد کردن کد صحیح، قفل درب یا پیچ و مهره باید آزاد شوند. برخی از مکانیسم‌ها برای باز کردن قفل به باتری یا جریان الکتریکی کمی نیاز دارند. برخی از قفل‌های صفحه کلید دارای یک ویژگی امنیتی یکپارچه هستند که پس از چندین بار تلاش نادرست برای وارد کردن کد، درب را برای مدت زمان مشخصی (معمولاً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه) قفل نگه می‌دارند.

مزایای قفل صفحه کلید

قفل هوشمند مجهز به صفحه کلید

انتخاب این نوع قفل بدون کلید نسبت به مکانیزم‌های قفل معمولی فواید بسیاری دارد ازجمله:

راحتی یک سیستم بدون کلید

بزرگ ترین مزیت صفحه کلید راحتی است. ضرورت کلید را برطرف می‌کند. نیازی به حمل و نقل، پیگیری کپی‌ها و قطعات یدکی یا تغییر قفل در هنگام دزدیده شدن کلید یا جا به جایی آن نیست. به کودکان، مهمانان و ارائه دهندگان خدمات می‌توان کد اختصاصی یا کد موقتی را به جای کلید در اختیار آن‌ها قرار داد.

امنیت بالاتر

قفل‌های صفحه کلید از نظر سخت افزاری متفاوت از انواع دیگر قفل‌ها هستند. آن‌ها مکانیسم‌های سیلندر ندارند. این باعث می‌شود ساختمان از امنیت بیشتری برخوردار شود.

به جای اینکه خطر از دست دادن کلیدها را داشته باشید و مجبور شوید دوباره قفل را تغییر دهید یا عوض کنید، با استفاده از سیستم صفحه کلید، تغییر کد پین امنیتی در هر زمان مورد لزوم آسان است.

ماندگاری پیشرفته

کلیدها و قفل‌های سنتی با گذشت زمان دچار خوردگی و فرسودگی می‌شوند و عملکردشان دشوارتر می‌گردد. صفحه کلید دوام بسیار بیشتری نسبت به قفل‌های معمولی دارد. یک دستگاه قفل و صفحه کلید با کیفیت بالا باید با سخت افزار استاندارد دوام بیشتری داشته باشد.

نصب آسان

بسیاری از دارندگان املاک فکر می‌کنند اگر می‌خواهند قفل صفحه کلید نصب کنند، باید تغییرات عمده ای روی درب یا قاب‌ها ایجاد کنند. این در بیشتر موارد درست نیست، زیرا سیستم صفحه کلید را می‌توان مانند هر قفل استانداردی به راحتی روی درب‌های استاندارد نصب کرد. این قفل به صورت مکانیکی و باتری موجود است که نیازی به اتصال به منبع برق ندارد.

ادغام با سیستم‌های کنترل دسترسی

سیستم صفحه کلید را می‌توان به عنوان بخشی از یک سیستم کنترل دسترسی استفاده کرد. این به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا حتی در صورت استفاده از کد صحیح، در ساعات خاصی از شبانه روز اجازه ورود نداشته باشند. مشاغل همچنین می‌توانند در داخل ساختمان یک سیستم ورود صفحه کلید نصب کنند. این دسترسی به قسمت‌های خاصی از امکانات را محدود می‌کند که این برای صاحبان مشاغل مفید است، وقتی که می‌خواهند در برخی از ساعات روز دسترسی کارمندان به بخش‌های خاصی از یک مجموعه اداری را محدود کنند.

شاید بهتر باشد قبل از انجام هرگونه خرید، با کارشناسان فنی این حوزه صحبتی داشته باشید تا بتوانید دقیق‌تر محصول قفل هوشمند را بررسی کنید و انتخابی نزدیک با نیاز خود داشته باشید. کارشناسان فنی یوکا در این مسیر راهنما شما هستند.

خرید قفل دیجیتال یوکا