مزایای قفل های الکترونیکی (دیجیتال یا برقی) دقیقاً در راستای معایب قفل معمولی قرار دارد! به این معنا که هرچه که برای قفل معمولی عیب محسوب می‌شود، همان‌ها به عنوان فواید قفل الکترونیکی شناخته می‌شوند.

قفل دیجیتال هوشمند، فناوری انقلابی است که از کلیدهای الکترونیکی که نیاز به یک کد ساده دارند گرفته تا سیستم‌های بیومتریک که با اثر انگشت و کارت‌های هوشمند کار می‌کنند، جهت حفظ امنیت خانه یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این قفل‌ها در حال تغییر شیوه زندگی ما هستند و ما را به دوران دیجیتالی شدن قفلِ بدون کلید سوق می‌دهند. اما وجود طیف گسترده‌ای از مزایای قفل های الکترونیکی باعث شده است این تکنولوژی جدید بیش از گذشته محبوب همگان شود؛ با وبلاگ یوکا همراه باشید. 

مزایای قفل الکترونیکی نسبت به قفل معمولی

قفل معمولی درب
قفل معمولی درب

در مورد گم شدن کلیدها، جا ماندن کلیدها در خانه و یا هرگونه نگرانی مربوط به قفل‌های معمولی، هدف اصلی قفل های الکترونیکی، ایجاد دسترسی راحت‌تر نسبت به قفل معمولی است. با استفاده از قفل دیجیتالی به جای استفاده از یک کلید، می‌توان از اثر انگشت بیومتریک، کارت دسترسی هوشمند یا کد مخفی برای باز کردن قفل درب خانه یا محل کار استفاده کرد. قفل‌های الکترونیکی دارای چندین ویژگی و عملکرد منحصربه فرد هستند که باعث شده‌اند مزایای زیرا را به همراه داشته باشند:

امنیت بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد

قفل های هوشمند
قفل های هوشمند

عملکرد امنیتی پیشرفته یکی از مهم‌ترین مزایای قفل های الکترونیکی است. این قفل‌ها متریال مقاومی دارند و عمدتاً از آلیاژ آلومینیوم تحت یک سیستم کنترل و تضمین کیفیت بسیار دقیق ساخته می‌شوند که باعث می‌شوند در مقابل شدیدترین ضربه‌ها مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

همه قفل های الکترونیکی دارای زنگ امنیتی هستند؛هنگامی که جهت باز شدن درب، قفل در حال شکسته شدن یا فشار بیش از حد است، صدای زنگ شنیده می‌شود. این قفل‌ها همچنین به عنوان یک اقدام امنیتی ثانویه جهت جلوگیری از ورود غیرقانونی، بعد از مدت ۳ دقیقه یا هر زمان دیگری که توسط کاربر تنظیم می‌شود، به طور خودکار قفل می‌شوند.

همچنین محل کار شما ممکن است شامل وسایل با‌ارزش و قطعات گران‌قیمت و همچنین اسناد محرمانه باشد که باید تا حد امکان ایمن بمانند. نصب قفل های الکترونیکی یکی از راه‌های اطمینان از این است که هیچ‌کس نمی‌تواند بدون داشتن کد یا رمز عبور به تجهیزات شما دسترسی داشته باشد.
بهترین ویژگی قفل های الکترونیکی می‌تواند تغییر رمز عبور در هر زمان باشد. هر وقت که لازم باشد می‌توانید یک رمزعبور ۶ تا ۲۰ رقمی جدید جایگزین رمز عبور قبلی کنید. به این ترتیب، حتی اگر شخصی به رمز عبور شما دسترسی پیدا کند، می‌توانید در هر زمان به راحتی آنها را تغییر دهید. حتی برخی از این قفل‌ها دارای رمز یکبار مصرف نیز هستند.

به صرفه جویی در هزینه و زمان کمک می‌کند

یکی دیگر از مزایای قفل های الکترونیکی نسبت به قفل معمولی، صرفه جویی در هزینه‌ها است. شما از خود می‌پرسید چگونه؟ در صورت گم شدن کلیدهای قدیمی، دیگر نیازی به ساخت کلیدهای جدید نیست. همچنین اگر به هر دلیلی کلید را در داخل خانه جای گذاشتید، دیگر حتی نیازی به تغییر قفل خانه و تلفن زدن به کلیدساز نیز نخواهد بود. بنابراین، برای بسیاری از مشاغل، بیشتر هزینه‌های مربوط به قفل درب ها ناشی از نیاز به تعویض قفل‌ها در هنگام گم شدن کلیدها است.

اگر یک شخص ناخواسته یک کپی از کلید داشته باشد، مجبور به تعویض کل سیستم قفل معمولی خود هستید، این نیز به معنای هزینه بیشتر است! استفاده از این قفل‌ها نه تنها باعث کاهش سرقت می‌شود، بلکه به معنای آن است که شما با هزینه جایگزین کردن قفل های الکترونیکی با قفل معمولی می‌توانید از سرقت طلا، جواهرات، وسائل خانه و هرگونه مورد دیگری که باعث شود بخشی از اموال شما از دست برود جلوگیری کنید. درست است که هزینه اولیه نصب قفل‌های دیجیتال بالا است، ولی استفاده از این قفل‌ها به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت شناخته می‌شود.

صرفه جویی در وقت با این قفل‌ها مشابه صرفه‌جویی در هزینه است. در زمانی که در حال گشتن کلیدها را در کیف یا جیب‌های خود هستید و به سختی آن‌ها را پیدا می‌کنید، زمانی را از دست می‌دهید. اما قفل‌های الکترونیکی در کمترین زمان درب خانه یا شرکت شما را باز خواهند کرد.

بسیاری از خانوارها اغلب در کنار قفل کردن درب خانه، اقدام به کشیدن درب حفاظ و زدن قفل فلزی می‌کنند. هر بار باز و بسته کردن این فرآیند زمان زیادی در طول روز را از شما می‌گیرد، بنابراین استفاده از قفل دیجیتال انتخابی عاقلانه است.

سطح دسترسی و نظارت را فراهم می‌کند

امنیت قفل الکترونیکی
امنیت قفل الکترونیکی

اگر یک ساختمان تجاری بزرگ را اداره می‌کنید، احتمال تردد زیاد افراد در تمام محل‌ها وجود خواهد داشت. نصب قفل‎های الکترونیکی و سیستم‌های ورودی بدونِ کلید، راهی عالی برای تعیین اینکه کارمندان به چه مناطقی دسترسی داشته باشند است. ممکن است اتاق‌ها یا مناطق خاصی در داخل ساختمان وجود داشته باشد که می‌خواهید آنها را محدود نگه دارید، به خصوص اگر این مناطق حاوی اطلاعات حساس و مستندات ارزشمند باشند.

سیستم‌های کنترل دسترسی مدرن و قفل‌های الکترونیکی به شما امکان می‌دهند سطوح مختلف امنیتی در فضاهای مختلف را تنظیم کرده و سطح دسترسی خود را برای هر منطقه از ساختمان سفارشی کنید. همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا دقیقاً تصمیم بگیرید چه کسی به کجا دسترسی داشته باشد!

جایگزین کردن قفل الکترونیکی به جای قفل معمولی نیز روشی ایده‌آل برای پیگیری ساعات کار و فعالیت‌های انجام شده در محل کار است. نظارت در هنگام ورود و خروج کارمندان مختلف از ساختمان دشوار است. این قفل‌ها به شما امکان می‌دهند تا برنامه‌های خود را ردیابی کنید و از کارمندان برای نظارت بر ساعات کار مفیدشان مطمئن شوید.

امکان استفاده آسان و راحت را فراهم می‌کند

قفل الکترونیکی
قفل الکترونیکی

استفاده آسان و راحت را می‌توان یکی دیگر از مزایای قفل الکترونیکی نسبت به قفل معمولی دانست. اما دسترسی آسان دقیقاً به چه معناست؟ ابتدا باید بگوییم که شرایط نصب و نگهداری قفل‌های الکترونیکی آسان است، اغلب این قفل‌ها به جای نصب سیم فقط با باتری کار می‌کنند.

 سپس نحوه استفاده آسانی نیز دارند؛ قفل دیجیتال هوشمند بدون کلید و تنها با استفاده از یک روش قفل امن مانند اسکن اثر انگشت، کارت دسترسی هوشمند یا کد، راحتی را از طریق دسترسی آسان به منزل یا محل کار امکان‌پذیر می‌کند.  قفل های الکترونیکی به معنای پایان جستجوی کلیدها در جیب یا کیف دستی، پیدا نکردن کلیدها در تاریکی و پایان نیاز به انتظار برای آمدن کلیدساز در هنگام گم شدن کلیدها است.

باعث کاهش خطای انسانی می‌شود

امروزه اکثر قفل‌های الکترونیکی هنگام بسته شدن درب به طور خودکار قفل می‌شوند، به این معنا که لازم نیست یادتان باشد که درب را پس از خارج شدن قفل کرده‌اید یا خیر! این روشی عالی برای محافظت خانه و فضای کاری شما و اطمینان از عدم سرقت می‌باشد.

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که شما نیاز به ترک سریع خانه یا محل کار خود داشته باشید، در این حالت ممکن است فراموش کنید که درب را قفل کنید.
این اشتباه آسان رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به دسترسی سارقان به فضای زندگی و کاری شما شود.

نصب قفل‌های الکترونیکی خطای انسانی را از بین می‌برد و اطمینان می‌دهد که درب ساختمان همیشه محکم قفل شده است، و وسائل و اموال شما بدون نیاز به قفل معمولی و استفاده از کلید به راحتی محافظت می‌شوند.

با تکنولوژی روز هماهنگ است

قفل دیجیتال
قفل دیجیتال

این روزها همه افراد یک دستگاه تلفن همراه هوشمند دارند. در امتداد این موضوع، بهترین قفل های الکترونیکی نیز دارای ویژگی‌های بلوتوث و وای فای (Wi-Fi) هستند، بنابراین ادغام دستگاه‌های مختلف خانگی با قفل هوشمند به راحتی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید هر بار که به داخل فضا وارد و از آن خارج می‌شوید، از طریق موبایل اقدام به بستن و یا باز کردن قفل کنید. با باز شدن درب، بلافاصله از طریق موبایل اخطار امنیتی دریافت می‌کنید، به ویژه اگر تعیین کرده باشید که انتظار ندارید مهمان یا اعضای خانواده در آن زمان در خانه حضور داشته باشند.

ادغام فنآوری قفل های الکترونیکی با ویژگی‌های اضافی مانند اسکن بیومتریک، رمز عبور صفحه کلید، کشیدن کارت و سایر کارکردها، به صاحبان این امکان را می‌دهد تا اعتماد کنند که تنها افرادی می‌توانند از طریق درب رفت و آمد داشته باشند که مجاز به انجام این کار هستند. همچنین مزایای قفل های الکترونیکی به افراد کمک می‌کند تا از راه دور فضای شخصی خود را نظارت کنند.
یکی از دلایلی که مردم داشتن قفل های الکترونیکی را نسبت به قفل معمولی ترجیح می‌دهند، ادغام سایر دستگاه‌های خانگی است. با ترکیبی از نرم افزارهای تشخیص صدا و مکانیزم‌های قفل پیشرفته مانند قفل درب اثر انگشتی خانه یا محل کار شما از متجاوزان ایمن خواهد بود.

اهمیت استفاده از قفل‌های الکترونیکی

قفل الکترونیکی هوشمند
قفل الکترونیکی هوشمند
  اگر مشاغل بزرگی را اداره می‌کنید یا می‌خواهید خانه خود را ۱۰۰% امن نگه دارید، نصب قفل های الکترونیکی باید اولویت نخست شما باشد. در حالی که دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های زنگ‌دار راهی عالی برای جلوگیری از سرقت احتمالی و اطمینان از ایمن ماندن ساختمان هستند، اما نمی‌توان مزایای قفل الکترونیکی را نادیده گرفت.

قفل‌های معمولی نه دیگر امن هستند و نه کاربردی! زیرا زمانی که تکنولوژی توانست معایب آنها را بیش از گذشته آشکار کند، قفل‌های الکترونیکی از جمله  قفل کارتی – قفل هتلی و….  از دل نواقص قفل‌های معمولی سَر به بیرون آوردند.

خرید قفل دیجیتال یوکا