به گفته وزارت آموزش و پرورش آمریکا، سالانه به طور متوسط ​​۱۱۰۰۰ سرقت در خوابگاه دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. در حالی که کالج‌ها و سالن‌های اقامت تا آنجا که می‌توانند برای حفظ امنیت شما و اشیاء ارزشمندتان تلاش می‌کنند اما آمار نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها باید فکری در این مورد کنند تا حداکثر اطمینان را برای دانشجویان فراهم کنند. این مهم در ایران نیز به وفور یافت می‌شود اما آمار دقیقی در مورد نقض امنیت و سرقت از خوابگاه‌های کشور وجود ندارد. در هر صورت، در این مقاله می‌خواهیم درباره نکات امنیتی در خوابگاه دانشگاه‌ها صحبت کنیم.

نکات امنیتی مهم در خوابگاه دانشگاه‌ها

در زیر به موارد مهمی که در حفظ امنیت خوابگاه‌های کشور نیاز است، اشاره می‌کنیم:

درب خود را قفل نگه دارید

حدود ۴۰ درصد از ساکنان خوابگاه می‌گویند در مواقعی که در اتاق خود نیستند، درب خانه خود را بدون قفل رها می‌کنند. بیشتر سرقت‌های خوابگاهی در چند ثانیه اتفاق میفتند. این تمام مدتی است که یک سارق وارد اتاق خواب بدون قفل می‌شود و تلفن هوشمند، لپ تاپ، رایانه لوحی، کیف و چند کتاب درسی را در کوله پشتی خود می‌گذارد. حتی زمانی که در اتاق خود هستید، درب را قفل نگه دارید. اگر غریبه‌ای درب اتاق شما را بکوبد، ضربات محکمی و چاله‌هایی برای ایمنی شما وجود دارند. بنابراین از آن‌ها استفاده کنید.

پنجره‌ها را قفل کنید

هر زمان که اتاق شما بدون مراقبت است یا اگر در خواب هستید، بهتر است پنجره‌های خود را قفل نگه دارید. تصور نکنید که فقط به دلیل اینکه در طبقه دوم هستید، اشیاء قیمتی شما ایمن هستند.

سیاست‌های امنیتی خوابگاه خود را بشناسید

اکثر خوابگاه‌ها از کارت یا سیستم دیگری برای ایمن سازی ورودی‌ها استفاده می‌کنند. این درب‌ها در زمان‌های مشخصی قفل می‌شوند، معمولاً در شب‌ها. شما باید قوانینی که برای ایمنی شما وجود دارند را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. ورودی‌ها هرگز نباید بعد از ساعت مشخصی باز شوند زیرا می‌تواند شما و سایر افراد در خوابگاه را در معرض خطر قرار دهد.

از صندوق امانات خوابگاه استفاده کنید

به احتمال زیاد قرار نیست همۀ اشیای با ارزش خود را به تک تک کلاس‌های خود ببرید. گاوصندوق‌های خوابگاه، در مقایسه با میزان وسایل الکترونیکی که این روزها به طور میانگین دانشجویان در دانشگاه‌ها دارند، نسبتاً ارزان هستند.

کلیدهای خود را پیگیری کنید

هرگز کلید اتاق خود را به کسی قرض ندهید. در مورد کارت دانشجویی شما نیز همینطور است. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهند تا برای استفاده از امکانات مختلف در اطراف محوطه دانشگاه، مبلغی را در کارت خود بارگذاری کنند. همچنین می‌توانید برنامه‌ها را در تلفن هوشمند خود بارگیری کنید یا از یک کلید ردیابی کلید هوشمند استفاده کنید که در صورت گم شدن کلیدها به شما کمک می‌کند.

نکات امنیتی مهم در خوابگاه دانشگاه‌ها

تهیه وسائل امنیتی خوابگاه دانشگاه‌ها

افزودن برخی محصولات امنیتی به اتاق‌های خوابگاه می‌تواند فضای دانشگاه را امن‌تر کند. اکثر سرقت‌های خوابگاهی خیلی سریع اتفاق میفتند، بنابراین اگر برخی اقدامات امنیتی اضافی را انجام دهید، چند ریال اضافی که خرج می‌کنید، ارزشش را دارد. در اینجا برخی از محبوب ترین محصولات برای والدین و دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرند.

قفل درب دیجیتال

مدیران دانشگاه ها می‌توانند از اتاق‌های خوابگاه رابه قفل دیجیتال مجهز کنند. این می‌تواند به صورت کارتی، اثرانگشتی یا صفحه کلید رمزدار باشد. با این که می‌تواند امنیت فضای خوابگاه را دوچندان کرد.

قفل الکترونیکی کمدی

دانشجویان در خوابگاه دارای کمد مخصوص هستند، بنابراین استفاده از قفل الکترونیکی کمدی می‌تواند به معنای افزایش امنیت جهت حفظ وسائل شخصی باشد. این کمدها معمولاً در فضای عمومی قرار دارند و مهم است که در مورد امنیت آنها اطمینان حاصل کرد.

قفل کامپیوتر

چندین شرکت یک سیستم قفل کابل ساده می‌فروشند که می‌تواند یک لپ تاپ یا رایانه رومیزی را مستقیماً روی میز شما ثابت کند. قفل‌های قابل حمل کامپیوتر نیز موجود هستند تا بتوانید لپ تاپ خود را در مکان‌های دیگری مانند کتابخانه قفل نمایید. همچنین می‌توانید سیستم‌های کابلی قفل را خریداری کنید که چندین دستگاه را به هم متصل می‌کنید مانند رومیزی، مانیتور و چاپگر.

دزدگیر درب

این‌ها نسبتاً ارزان هستند و با چسب به درب شما متصل می‌شوند. اگر یک فرد مزاحم شبانه درب شما را باز کند، زنگ خطر شما را بیدار می‌کند.

زنگ هشدار پنجره

بسیاری از آلارم‌های پنجره وجود دارند که با باتری کار می‌کنند و مستقیماً به شیشه می‌چسبند. اگر کسی پنجره را دستکاری کند، زنگ هشدار فعال می‌شود.

گاوصندوق دیجیتالی

گاوصندوق دیجیتالی برای خوابگاه، راهی عالی برای ایمن سازی اشیاء قیمتی شما در زمانی است که در اتاق خود نیستید.

ردیابی برچسبی

این‌ها وسایل ایمنی هستند که می‌توانید آن‌ها را به رایانه یا سایر وسایل با اندازه متوسط ​​متصل کنید. این دستگاه از طریق بلوتوث، به ریق تلفن شما متصل می‌شود و صدایی که تا فاصله ۲۰۰ پا شنیده می‌شود را منتشر می‌کند. ردیابی GPS دانش آموزان را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز اقلام گم شده یا سرقت شده خود را پیدا کنند.

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های درب الکترونیکی با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.

تماس با مشاورین یوکا