به نظر می‌رسد قفل‌های دیجیتال راه حل مناسبی در برابر تغییرات آب و هوایی هستند. درحالی که قفل‌های الکترونیکی به ندرت تحت تأثیر گرم یا سرد شدن هوا قرار می‌گیرند انواع دیگر قفل‌ها (مکانیکی) از تغییرات آب و هوایی در امان نیستند.

با این حال، این بدان معنا نیست که قفل‌ دیجیتال به طور کامل در برابر سرما و گرما مقاوم است! به همین دلیل، این پرسش ایجاد می‌شود که: «تاثیر آب و هوا بر قفل های دیجیتال چگونه است؟ برای پاسخ با مقاله دیگری از یوکا همراه باشید.

عوامل آب‌وهوایی تاثیرگذار بر قفل‌های دیجیتال

در زیر یک به یک به عوامل آب و هوایی تأثیرگذار بر قفل های دیجیتال می‌پردازیم:

خالی شدن باتری

تأثیر آب و هوای سرد بر روی باتری‌های تلفن‌های همراه، بر­کسی پوشیده نیست. زمانی که باتری‌ها در معرض سرما قرار بگیرند، سریع‌تر تمام می‌شوند و از آنجا که قفل‌های دیجیتال با باتری کار می‌کنند، در معرض چنین مشکلی قرار دارند.

بنابراین، هنگام انتخاب قفل‌های دیجیتال، این امر قابل تأمل است، زیرا این امکان وجود دارد که در صورت سرد بودن هوا و خالی شدن باتری‌ها، پشت در بمانید.

متخصصان ابتدا باتری‌ها را عوض می‌کنند تا از کار کردن قفل اطمینان حاصل کنند. در بیشتر موارد، توصیه می‌شود که باتری‌ها را سالیانه عوض کنید، بسته به نوع ساخت و مدل قفل و عملکرد آنها در هوای بسیار سرد، تعوض باتری‌ها می‌تواند بیشتر از سالی یکبار اتفاق افتد.

مشکلات مکانیکی

در حالی که بیشتر قفل های دیجیتال دارای قابلیت دوگانه هستند، نوسانات آب و هوایی سرد و گرم هوا می‌تواند بر عملکرد خوب آن‌ها تأثیر بگذارد. قابلیت دوگانه به شرایطی گفته می‌شود که قفل هم دارای ویژگی دیجیتال و هم مشخصات یک قفل مکانیکی را دارا است.

به معنای دیگر، کار می‌تواند با داشتن قفل دیجیتال، از کلید هم برای و باز بسته کردن درب استفاده کند.به همین دلیل لازم است که قفل درب منزل یا محیط کار خود را به صورت منظم چک و روغن کاری کنید، تا اطمینان حاصل کنید که کلید در داخل قفل گیر نمی‌کند و روغن کاری به کاهش فرسودگی و در نتیجه عملکرد بهتر قفل‌ها کمک می‌کند.

ناگفته نماند، مشکل زنگ‌زدگی و انجام فرآیند روغن کاری اغلب در قفل‌های بی‌کیفیت و با برند ناشناخته رخ می‌دهد. 

دسترسی به کد

تاثیر آب و هوا بر قفل های دیجیتال که دارای قابلیت رمز عبور هستند، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. در قفل‌های لمسی، کاربر برای ورود به مکان مورد نظر باید کد دسترسی تعریف شده را در صفحه کلید وارد کند تا بتواند داخل محیط شود.

صفحه کلید می‌تواند در شرایط آب و هوایی بسیار مرطوب خیس شود و در اثربخشی آن تأثیر بگذارد. رطوبت می‌تواند باعث شود تا دکمه‌ها به خوبی کار نکنند و یا کل صفحه کلید پس از وارد کردن کد، فرمان اشتباهی صادر کند. این مورد اغلب برای صفحه کلیدهای لمسی ایجاد می‌شود که دکمه‌های آن حالت برجسته ندارند.

عوامل اب و هوا تاثیر گذار بر دسترسی به قفل هوشمند

چرا باید قفل دیجیتال بخریم؟

موارد فوق نشان می‌دهند که قفل‌های دیجیتال نیز از تأثیرات آب و هوا در امان نیستند. با این حال، در شرایط آب و هوایی شدید بهتر از قفل‌های کلیددار هستند. اکثر تولید کنندگان، قفل‌ها را با مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی می‌سازند، بنابراین به ندرت عملکرد ضعیفی دارند. قفل‌درب اثر انگشتی ضد آب بهترین گزینه‌ای ممکن هستند.

مزایای اصلی قفل دیجیتال این است که می‌توانید سیستم ورودی را برنامه‌ریزی کنید. به همین ترتیب، هر زمان که راحت بودید می‌توانید فعالیت دسترسی با قابلیت زمان را تنظیم کنید. برای تنظیمات تجاری و اداری، اجازه دادن یا محدود کردن دسترسی کارمندان به فضاهای مختلف شرکت برای صاحبان مشاغل آسان است.

در تنظیمات مسکونی، صاحبان خانه می‌توانند قفل الکترونیکی را برای اهداف مختلف برنامه‌ریزی کنند. آنها امکان دسترسی به هم اتاق‌ها، میهمانان و کودکان را فراهم می‌کنند. افراد همچنین می‌توانند آنها را در یک سیستم خانه هوشمند بسیار پیشرفته نیز استفاده کنند.

در مجموع، قفل‌های بدون کلید هزینه بیشتری از قفل‌های دیگر دارند  که این هزینه در مقابل راحتی که این قفل‎ها فراهم می‌کنند، کم اهمیت خواهد بود. این میزان راحتی به ویژه برای کسب و کار­ها، در عملکرد و انعطاف پذیری قفل‌ها هنگام مواجهه با نوسانات دما و سایر شرایط سخت آب و هوایی، نشان داده می‌شود.

کلام آخر

در بیشتر موارد، قفل‌های دیجیتال نگرانی ایجاد نمی‌کنند، اما این بدان معنا نیست که بدون بررسی و نگهداری دقیق، کارایی خود را حفظ می‌کنند. چرا امنیت خود را به خطر بیندازید وقتی می‌توانید با چک کردن گاه به گاه قفل‌ها، چه با کلید چه دیجیتال، از این کار جلوگیری کنید!

قفل‌های دیجیتال بهترین محصولاتی هستند که فنآوری امنیتی امروز ارائه می‌دهد. با متخصصان ما تماس بگیرید و درباره تاثیر آب و هوا بر قفل های دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر به دنبال خرید قفل الکترونیکی هوشمند برای خانه یا محل کار خود هستید، محصولات برند یوکـا را در اولویت خود قرار دهید. کلیه قفل‌های هوشمند یوکا دارای آخرین تکنولوژی ساخت و گارانتی خدمات مشتری هستند.