به طور خاص بهترین قفل هوشمند کدام است؟ خرید قفل هوشمند مانند خرید ماشین است، اگرچه همه آن‌ها خدمات یکسانی ارائه می‌دهند، اما بیشترین تفاوت در ویژگی‌هایی آنها نهفته است. به همین دلیل است که مصرف کنندگان باید تحقیقاتی را برای یافتن تطابق کامل قفل مورد نظر با نیازهای خود انجام دهند. به هر روی، ما در این مقاله در مورد خرید بهترین قفل هوشمند صحبت می‌کنیم، با یوکا همراه باشید.

بهترین قفل هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟

سؤالاتی که باید قبل از خرید یک قفل هوشمند خوب از خود بپرسید، شامل موارد زیر هستند:

۱- چرا به قفل هوشمند نیاز داریم؟

این سؤالی مهم به پنج دلیل زیر اشاره می‌کند که چرا قفل هوشمند یک نیاز اساسی است:

  • سبک مدرن و لوکس
  • دسترسی آسان و کاربری راحت
  • امنیت بالا
  • دسترسی به یک کلید فیزیکی به عنوان پشتیبان (قفل دوگانه)

علاوه بر این، ما استدلال می‌کنیم که یک قفل سنتی (مکانیکی) از عملکردی ابتدایی و غیر ایمن ساخته شده است. یعنی نمی‌توان به این قفل در مقابل خطرات دزدی اعتماد کرد و اگر اتفاق ناخواسته‌ای رخ دهد، به‌راحتی باز می‌شوند و هشدار خطر نیز اراسل نمی‌کنند. قفل هوشمند ممکن است برای همه قابل استفاده نباشد، اما اکثر مصرف کنندگان، از امنیت، راحتی و کنترلی که یک قفل هوشمند می‌تواند به زندگی بیاورد، قدردانی می‌کنند.

۲- آیا قفل هوشمند باید دارای دوربین فیلمبرداری باشد؟

ما گاهی اوقات از این واقعیت غافل می‌شویم که اکثر قفل‌های هوشمند با دوربین فیلمبرداری همراه نیستند. دوربین فیلمبرداری، تأیید بصری را امکان پذیر می‌کند. بهترین قفل‌ هوشمند باید مجهز به سنسور حرکتی باشند که وقتی کاربر به درب نزدیک می‌شود، یک نسخه فیلم به صورت زنده از گوشی همراه پخش شود. یک دوربین با کیفیت بالا، این امکان را به فرد می‌دهد تا دقیقاً شخصی که جلوی درب قرار دارد را ببیند.

یک جزء بصری در یک قفل هوشمند به ویژه برای مالکانی زیر می‌تواند بسیار کارآمد باشد:

  • افرادی که خانه‌های خود را اجاره می‌دهند و می‌خواهند از راه دور از میهمانان استقبال کنند.
  • به افراد خدماتی اجازه می‌دهند که برای کارهای نظافتی وارد منزل شوند.
  • می‌خواهند از ورود فرزندانشان به داخل و خارج از خانه مطلع شوند.
  • می‌خواهند از ورود و خروج کارکنان خود آگاه شده و به آنها دسترسی مجزا به فضاهای مختلف را بدهند.

قفل هوشمند مجهز به دوربین فیلمبرداری، ممکن است گران‌تر باشد، اما بدون آن نمی‌توانید ۱۰۰ درصد مطمئن شوید که چه کسی جلوی درب خانه تان ایستاده است.

۳- بهترین قفل هوشمند باید چه نوع دسترسی را فراهم کند؟

انواع دسترسی در انواع قفل هوشمند

قفل‌‌های هوشمند از جهات مختلفی به افراد اجازه دسترسی می‌دهند که به شرح زیر هستند:

خود ایمنی و پشتیبانی

از خود بپرسید، اگر چیزی اشتباه پیش برود، آیا قفل هوشمند می‌تواند همچنان به کار خود ادامه دهد؟ ازجمله شرایطی مانند:

  • قطعی برق
  • باطری خراب
  • تلفن بدون شارژ
  • هوای خراب

همه این اتفاقات متداول هستند، اما اگر قفل هوشمند فاقد انعطاف پذیری باشد، ممکن است خود را بیرون از خانه ببنید! برای جلوگیری از این امر، به دنبال قفلی باشید که از کلید فیزیکی نیز پشتیبانی می‌کند. به عبارت دیگر، یک قفل هوشمند باید خود ایمن باشد.

انعطاف پذیری

آیا قفل هوشمند به فرد این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز بیشتر، به آن دسترسی داشته باشد؟ بهترین قفل هوشمند باید متناسب با سبک زندگی افراد باشد. به این معنا که اگر شما پدر یا مادر کهنسان دارید که نمی‌توانند رمز عبور را در خاطر نگه دارند، بهتر است قفل اثرانگشتی دیجیتالی را انتخاب کنید.

سادگی و راحتی

بهترین محصولات کارهای دشوار را آسان می‌کنند. به این ترتیب، قفل هوشمند باید دسترسی به ملک را ساده کند. بنابراین، هنگامی که بهترین قفل هوشمند الکترونیکی را برای خود انتخاب می‌کنید، سعی کنید که ویژگی‌های اضافی آن را فراموش کنید و به آنچه که واقعاً زندگی شما را ایمن‌تر و راحت‌تر می‌کند توجه داشته باشید. از خود بپرسید، از قفل خود چه می‌خواهید؟

۴- آیا درب منزل شما با قفل هوشمند سازگار است؟

بیایید در مورد نصب این نوع قفل صحبت کنیم. آخرین کاری که انجام خواهید داد این است که یک قفل زیبا بخرید و دریابید که متناسب با درب خانه یا محل کارتان باشد. حتماً قبل از خرید یک قفل، در مورد اندازه و جنس درب خود تحقیق کنید، یا گزینه‌ای را پیدا کنید که روی همه درب‌ها عملی شود. در حالی که بیشتر قفل‌های هوشمند را می‌توانید خودتان نصب کنید، اما نصب آنها با هر نوع درب سازگار نیست. با پیدا کردن یک راه حل ساده برای نصب، خود را از ناامیدی نجات دهید.

۵- بهترین قفل هوشمند باید از چه نوع اتصالی برخوردار باشند؟

روش‌های مختلفی برای شبکه سازی وجود دارند، از جمله وای فای، بلوتوث و سایر موارد، که می‌توانید تصمیم بگیرید کدام یک برایتان مناسب‎تر است.

  • وای فای: از هر جایی می‌توانید به قفل درب فضای داخلی خود را کنترل کنید، اما این روش بیشترین میزان مصرف باتری را دارد.
  • بلوتوث: عملکرد آن محدود به فاصله، اما با انرژی کمی کار می‌کند.

۶- قفل هوشمند چه میزان از زمان و پول ما را صرفه جویی می‌کند؟

قفل‌های هوشمند ارزان نیستند و این واقعاً می‌تواند برای برخی افراد غیر قابل خریداری باشد. از همه این موضوعات مهمتر، امنیت خانه است. به طور کلی هرچه قفل هوشمند‌تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

به نظر می‌رسد، هرچه خانه یا محل کاری شلوغ و پُر رفت و آمدتر باشد، نیاز به قفل هوشمند دارید. بین خانواده، دوستان و میهمانان آیا کسی دائما در حال رفت و آمد به منزل شما است؟ هرچه استفاده از قفل بیشتر باشد، در نتیجه بهترین قفل هوشمند باید با کیفیت و مقاوم باشد. به هر روی قفل باید موارد زیر را دارا باشد:

  • با دسترسی لازم بتوانید محیط خود را مدیریت کنید.
  • میهمانانی که وارد می‌شوند را مشاهده و تأیید کنید.
  • با بازدید کنندگان ارتباط برقرار کنید.
  • بتوانید با قفل هوشمند خود راحت کار کنید.

قفل هوشمند چقدر کارآمد خواهد بود و با افزایش کنترل بیشتر خانه، چقدر راحتی فرد را به همراه خواهد داشت؟ اگر شما همه مشخصات یک قفل هوشمند خوب را می‌خواهید، باید بودجه زیادی را کنار بگذارید. اما خرید یک قفل هوشمند به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت شناخته می‌شود.

۷- آیا نیاز است که امنیت را قربانی راحتی کنیم؟

بیایید صادق باشیم. یک قفل هوشمند خوب، برای راحتی و زیبایی شناسی، امنیت را به خطر نمی‌اندازد و اگر این کار را انجام دهد، قفل هوشمند خوبی نیست.

در اینجا دو ​​روش سریع برای گرفتن بهترین تصمیم در خرید وجود دارند:

  • واقعیت‌ها را در نظرات مشتریان بخوانید. آیا مشتریان از قفل هوشمند خود، راضی و خوشحال هستند؟ یا آیا داستان‌هایی در مورد شکستن قفل‌ها، مناسب نبودن یا عدم کارآیی آنها وجود دارد؟ بررسی نظرات مشتریان، نمونه‌های خوبی درباره اثربخشی قفل و قابلیت اطمینان کلی به آنها است.
  • طراحی محصول را مطالعه کنید. آیا قفل‌های هوشمند از فلزات مناسبی ساخته شده‌اند؟ در صورت امکان، قفل را سفارش داده و آن را بررسی کنید. نگه داشتن رسید و بازرسی قفل هوشمند به وسیله خودِ کاربر، اطلاعات زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. آیا برند محصول، معتبر بوده و گارانتی مناسبی دارد؟

کلام آخر

هنگام تصمیم گیری در مورد خرید بهترین قفل هوشمند، عوامل بسیاری وجود دارند که باید در نظر بگیرید. مدل‌ها و مارک‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارند، بنابراین همیشه تصمیم گیری آسان نخواهد بود. اما ما پیشنهاد می‌کنیم در مورد انتخاب قفل‌های هوشمند یوکا، شک و تردید را به خود را ندهید. کیفیت بالا در کنار استفاده از ویژگی‌های منحصربه فرد، باعث شده اند تا این برند کره‌ای به عنوان بهترین قفل هوشمند بازار شناخته شود.