همۀ سیستم‌های امنیتی خانه دارای اصول اولیه از جمله یک صفحه کنترل یا ایستگاه پایه برای مدیریت همۀ تجهیزات و یک دکمه در صورت عدم شناسایی توسط سنسورها هستند. هر ارائه دهنده سیستم امنیتی تجهیزات و بسته‌های مختلفی را برای پاسخ‌گویی به نیازهای خاص شما ارائه می‌دهد. پس برای شناخت بهترین سیستم‌های امنیت خانه با مقاله دیگری از یوکا همراه باشید.

بهترین سیستم های امنیتی خانه

در زیر چندین سیستم امنیتی منزل را معرفی می‌کنیم که می‌توانند برای بهبود ایمنی فضای زندگی شما مورد استفاده قرار گیرند:

قفل درب الکترونیکی

داشتن قفل دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا درب خود را بدون توجه به موقعیت مکانی خود قفل را باز کرده یا ببندید. این قفل ‌اغلب شامل صفحه کلید رمزدار، بیومتریک و کلید کارتی است. هر کدام از قفل‌های الکترونیکی، فواید و معایب خاص خود را دارند. اما قفل های بیومتریک که شامل قفل اثرانگشتی هستند، بالاترین امنیت و بیشترین راحتی را فراهم می‌کنند.

قفل درب دیجیتال

سنسور شکستن شیشه

بسیاری از ارائه دهندگان سیستم های امنیتی خانه سنسورهای شکست شیشه را برای محافظت از خانه ارائه می‌دهند. سنسورهای شکست شیشه برای تشخیص هرگونه ترک خوردگی یا خرد شدن شیشه در محدوده خاصی از جمله پنجره‌ها و شیشه‌های درب جلو استفاده می‌شوند. این سنسورها از میکروفون برای شنیدن صدای منحصر به فرد شکستن شیشه و به صدا درآوردن زنگ هشدار با دسی بل بالا استفاده می‌کنند.

سنسور درب و پنجره

بیشتر سیستم های امنیتی خانه شامل سنسور درب و پنجره هستند تا هنگام ورود فردی به خانه بلافاصله به شما هشدار دهند. سنسورهای درب و پنجره دو قطعه‌ای هستند که یک طرف آن یک سوئیچ و دیگری آهنربایی برای ایجاد یک مدار بسته است. اگر دو پنجره بیش از دو اینچ فاصله داشته باشد در صورت باز بودن پنجره یا درب، زنگ هشدار به صدا در می‌آید.

دوربین امنیتی

دوربین‌های امنیتی مجموعه چشم اضافی سیستم امنیتی خانه برای مراقبت از فضای زندگی شما هستند. آن‌ها در داخل و خارج قرار می‌گیرند و با حسگرهای حرکت و صدا طراحی شده اند تا فعالیت شناسایی شده حرکت را ضبط کنند. دوربین‌های امنیتی، امروزه به طور خودکار هشدار تلفن همراه را برای شما ارسال می‌کنند تا تصاویر زنده دوربین خود را با استفاده از تلفن هوشمند خود مشاهده کنید. برخی از دوربین‌ها دارای صدای دو طرفه هستند تا بتوانید هنگام دور بودن با مهمانان خانه خود صحبت کرده یا با صدای غیر منتظره خود، سارقین را بترسانید.

زنگ درب ویدیویی

بدون اینکه از کاناپه خود بلند شوید تا به آن پاسخ دهید، زنگ درب ویدیویی به شما نشان می‌دهد چه کسی جلوی درب منزل است. وقتی زنگ درب ویدیویی شما حرکت یا صدا را تشخیص می‌دهد، به طور خودکار اعلان فشاری ارسال می‌کند تا به شما هشدار دهد که شخصی جلوی درب منزل شما است و از دوربین زنگ در نمایش زنده ای از آن شخص را نشان می‌دهد.

برخی از زنگ‌های درب ویدئویی به شما این امکان را می‌دهند تا پیامی که از قبل ضبط شده است را ارسال کنید و به مهمانان بگویید که در دسترس نیستید و بسیاری شامل صدای دو طرفه برای صحبت با میهمانان با استفاده از تلفن هوشمند است.

 چشمی درب دیجیتال

ردیاب حرکتی

ردیاب‌های حرکتی برای تشخیص حرکت در خانه شما طراحی شده‌اند. این دستگاه با کنترل پنل شما همراه است و به شما کمک می‌کند تا هرگونه تحرک در خانه را تشخیص دهید. اگر می‌خواهید بهترین سیستم های امنیتی خانه خود را نصب کنید، باید منطقه‌ای که یک آشکارساز می‌تواند پوشش دهد را بدانید. همچنین باید از نحوه قرارگیری سنسور آگاه باشید، این کار در گوشه اتاق یا در سطح یک اتاق قرار دارد.

صفحه کنترل

صفحه کنترل مغز سیستم امنیتی منزل شما است. این اطلاعات را به صورت اتصال به سنسورهای حرکتی، سنسور درب یا پنجره، دستگاه‌های نظارت بر محیط خانه و دستگاه‌های خانه هوشمند رله می‌کند. امروزه با اکثر پنل‌های کنترل، خواهید فهمید که می‌توانید به راحتی سیستم امنیتی خود را مسلح کنید، از طریق ارتباط دو طرفه با یک متخصص نظارت صحبت نمایید، دستگاه‌های هوشمند را کنترل کنید و موارد دیگر را انجام دهید.

ردیاب دود

به عنوان یک دستگاه نظارت بر هوای خانه، داشتن ردیاب دود به عنوان یکی از بهترین سیستم های امنیتی خانه ضروری است. به دنبال ردیاب‌هایی باشید که دارای سنسورهای فوتوالکتریک برای تشخیص زود هنگام دود و آتش هستند. ممکن است بتوانید یکی را به عنوان بخشی از بسته سیستم امنیتی یا به عنوان یک دستگاه مستقل خریداری کنید.

ردیاب مونوکسید کربن

به عنوان یکی دیگر از دستگاه‌های نظارت بر هوای خانه، ردیاب‌های مونوکسیدکربن با هشدار به شما در صورت بروز خطرناک بودن میزان مونوکسید کربن در خانه، به محافظت از شما و خانواده‌تان کمک می‌کنند. مانند ردیاب‌های دود، ممکن است بتوانید یک ردیاب مونوکسیدکربن را به عنوان بخشی از بسته یا به عنوان یک دستگاه مستقل خریداری کنید.

ترموستات هوشمند

اگر می‌خواهید به راحتی آب و هوای خانه خود را کنترل کنید، داشتن یک ترموستات هوشمند گزینه‌ای عالی است. بسیاری از ارائه دهندگان امنیت خانه به شما اجازه می‌دهند تا ترموستات هوشمند را به عنوان بخشی از بسته‌های سطح بالاتر خریداری کنید، اما احتمالاً هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. یکی از مزایایی که ممکن است بتوانید داشته باشید، صرفه جویی در قبض انرژی ماهانه خود است.

کلام آخر

خرید بهترین سیستم های امنیتی خانه می‌تواند به معنای افزایش وضعیت ایمنی فضای بیرونی و داخلی منزل باشد. از قفل دیجیتال گرفته تا ردیاب دود و بسیاری دستگاه‌های هوشمند دیگر، سیستم های امنیتی منزل، جریان زندگی روزمره را به شکلی هوشمند تبدیل می‌کند. اما لازم است که قبل از خرید و انتخاب، مقدار بودجه و نیازهای محیطی خود را در نظر بگیرید.

تماس با کارشناسان یوکا