چشمی دیجیتال چیست؟ چشمی دیجیتال ابزاری کارآمد است که به شما کمک می‌کند تا هم امنیت ساختمان‌تان را افزایش دهید و هم زمانی که در خانه نیستید، کنترل بیشتری بر رفت‌وآمد پشت درب منزل‌تان یا مراجعین احتمالی به خانه داشته باشید. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری از این گجت هوشمند داشته باشید، با ما در یوکا همراه باشید.

  1. چشمی دیجیتال چیست؟

قبل از هرچیزی بیایید به این سوال جواب بدهیم که چشمی دیجیتال چیست؟

چشمی دیجیتال حفره کوچکی است که روی درب ایجاد می‌شود و با لنز کوچکی به شما این امکان را می‌دهد که دید و زاویه مناسبی از فضای بیرون از درب داشته باشید.

در بسیاری از مواقع در گزارش جرایم عنوان می‌شود که مهاجمین به‌محض باز کردن درب، فرصت هر کاری را از قربانیان می‌گیرند و به‌زور وارد خانه می‌شوند.

چشمی دیجیتال مانند چشمی کلاسیک، امکان دیدن فضای بیرون از درب را به شما می‌دهد تا بتوانید برای باز کردن یا نکردن درب، تصمیم بگیرید.

چشمی‌ها، سال‌هاست که در آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما چشمی دیجیتال، با افزودن لایه‌های امنیتی و گزینه‌های امنیتی بیشتر، انتخاب‌ بهتری برای کاربران محسوب می‌شوند.

چشمی دیجیتال چیست

  1. چرا چشمی دیجیتال؟

اما فایده استفاده از چشمی دیجیتال چیست؟ چشمی دیجیتال، به شما کمک می‌کند تا امنیت ساختمان را تامین کنید. این چشمی‌ها به مانیتور مجهز هستند و به شما کمک می‌کنند حتی بدون نزدیک شدن به درب، متوجه شوید چه کسی پشت آن است.

علاوه‌برآن، این امکان را خواهید داشت که تصویر افراد پشت درب را ضبط کنید و این گزینه می‌تواند در مواقع لازم به شما کمک کند تا تصویر مجرم را به پلیس ارائه دهید.

بسیاری از سارقین، درب خانه را می‌زنند تا متوجه شوند کسی در آن است یا نه. چشمی دیجیتال این فرصت را به شما می‌دهد تا بدون آنکه درب را باز کنید، به افراد پشت درب اطلاع دهید که در خانه هستید.

این مقاله را از دست ندهید:
  1. چشمی دیجیتال چطور کار می‌کند؟

کارکرد چشمی دیجیتال چیست؟ چشمی دیجیتال در مدل‌های متنوع و با امکانات متعدد تولید می‌شوند. هر چشمی باتوجه به جنس، اندازه، گزینه‌های اضافی و امکانات خاص، بازه قیمتی متفاوتی نسبت به سایرین دارد.

البته کارکرد این چشمی‌ها معمولا به یک شکل است. زمانی که چشمی را روی درب نصب کنید، چشمی به صفحه نمایش متصل می‌شود و نمایی واضح و رنگی از بیرون به شما ارائه می‌دهد.

البته از بیرون، نمای چشمی دیجیتال شبیه به یک حفره ساده و چشمی معمولی به نظر می‌رسد و صرفا با فشردن دکمه روشن و خاموش فعال خواهد شد.

بعضی از لنزهای چشمی دیجیتال به عملکرد زوم یا مکث مجهز هستند. اگر فاصله غریبه پشت درب بیش از توانایی دید شماست، می‌توانید از گزینه زوم استفاده کنید تا تصویر فرد را واضح‌تر ببینید.

اکثر چشمی‌های دیجیتال به کارت حافظه جانبی متصل می‌‌شوند تا بتوانید تصاویر ضبط شده را دراختیار داشته باشید و اگر نیاز شد، دوباره پخش کنید.

از طرفی، بسیاری از مدل‌های چشمی دیجیتال به قابلیت دید در شب مجهز هستند تا به کاربران امکان دهند در نور کم هم تصاویر را به‌خوبی ببینند. برای فعال کردن این گزینه کافیست آن گزینه را در پنل تنظیمات روشن کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب چشمی‌های دیجیتال، سنسور ضربه است که بسیاری از مدل‌ها به آن مجهز هستند. درصورت تجهیز چشمی دیجیتال به این گزینه، به‌محض آنکه کسی زنگ درب را بزند، نمایشگر فعال خواهد شد و شما خواهید فهمید که کسی پشت درب است؛ حتی اگر در خانه نباشید.

کاربرد چشمی دیجیتال

  1. کاربرد چشمی دیجیتال چیست؟

اگه سوال شما هم این است که کاربرد چشمی دیجیتال چیست باید به شما بگوییم که هر کسی می‌تواند از چشمی دیجیتال استفاده کند. البته که مشخص است چشمی دیجیتال در منازل آپارتمانی به‌کار می‌رود و نصب چشمی دیجیتال در خانه‌های ویلایی چندان منطقی نیست.

بهتر است چشمی دیجیتال در درب ورودی اصلی باشد و اگر چند درب ورودی دارید، بهتر است که درصد امنیت را بین درب‌ها تقسیم کنید.

هرچند، اکثر آپارتمان‌ها یک درب ورودی دارند و کار شما برای تصمیم‌گیری سر نصب، راحت خواهد بود.

از طرفی دیگر، شما می‌توانید درب ورودی شرکتتان را به چشمی دیجیتال مجهز کنید تا زمانی که شرکت خالیست، از امنیت و رفت‌وآمد پشت درب مطمئن شوید و اگر کسی خواست وارد شرکتتان شود، تصویر او را ضبط و ذخیره کرده باشید تا شناسایی سارقین برایتان راحت شود.

  1. چه کسانی باید از چشمی دیجیتال استفاده کنند؟

سوال بعدی این است که سطح کاربردی چشمی دیجیتال چیست؟ پاسخ سوال واضح است! همه ما در هر لحظه‌ای به امنیت نیاز داریم و باید عادات امنیتی خود را به‌صورت صحیحی شکل دهیم.

اگر ساعات طولانی از روز را در خانه نیستید کاندیدای مناسبی برای خرید و تجهیز منزلتان به چشمی دیجیتال خواهید بود. چشمی دیجیتال برای کسانی که کودکانی در خانه دارند که مجبور هستند چند ساعت از روز در خانه تنهایشان بگذارید، یا در اعضای خانواده‌تان افراد سالمند هم هستند، بهتر است به خرید چشمی دیجیتال به‌عنوان جایگزین چشمی‌های قدیمی فکر کنید.

همچنین کسانی که تنها زندگی می‌کنند هم باید چشمی دیجیتال بخرند و منزلشان را به آن مجهز کنند.

چشمی دیجیتال به‌معنای یک لایه امنیتی اضافی در ساختمان شماست که وجود آن، آرامش خیال و آسودگی خاطری کم‌نظیر را از بابت امنیت به شما هدیه خواهد داد.

چشمی دیجیتال چیست

 

  1. چه زمانی باید از چشمی دیجیتال استفاده کرد؟

اما زمان استفاده از چشمی دیجیتال چیست؟ کارایی چشمی دیجیتال بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این ابزار امنیتی کارآمد بیش از هر زمان دیگری در مواقعی کاربرد خواهد داشت که دور از خانه هستید.

زمانی که مسافرتید و نگران بسته‌ای هستید که قرار است بسته‌ای به‌دستتان برسد، می‌توانید وضعیت خانه را از راه دور چک کنید تا هر زمانی که پستچی برای تحویل بسته به شما رسید، با او از راه دور حرف بزنید و درخواست کنید که بسته را به کسی دیگر بسپارد یا اقدام دیگری انجام دهد.

همچنین استفاده از چشمی دیجیتال در شب‌ها بسیار مفید است. شما می‌توانید مطمئن باشید که اگر کسی پشت دربتان است، چشمی به شما اطلاع می‌دهد و شما خواهید توانست قبل از اتفاقی، اقدامات لازم را انجام دهید.

این مقاله را از دست ندهید:

خرید چشمی دیجیتال یوکا

اگر قصد خرید چشمی دیجیتال دارید و همچنان ابهامات زیادی در این زمینه برایتان وجود دارد، می‌توانید به‌سادگی با کارشناسان فنی ما در بخش پشتیبانی نوآوران هوشمند، نمایندگی محصولات یوکا در ایران تماس بگیرید. همکاران ما در بخش فنی به شما کمک می‌کنند تا تمام سوالات و ابهاماتتان در این زمینه برطرف شود و مدلی که مناسب شماست و با سطح کارایی و بودجه شما تناسب کافی دارد را پیدا و انتخاب کنید. ما را در یوکا دنبال کنید.

خرید چشمی دیجیتال یوکا