همه می‌دانیم که ورزش تاثیر مستقیم بر سلامت روح و روان ما دارد اما نداشتن وقت و گاهی در دسترس نبودن باشگاه را بهانه می‌کنیم تا از زیر بار ورزش کردن، شانه خالی کنیم.

اما زمانی می‌رسد که درد کمر ما را بی‌قرار می‌کند و پزشک به ما می‌گوید که «کار از کار گذشته است» و ناچاریم هر روز حرکات ورزشی مشخصی را به میزان لازم و صحیح انجام دهیم تا سلامت خود را بازیابیم.

از طرف دیگر، بعضی با برنامه‌های آموزشی یوتیوب و تلویزیون ورزش می‌کنند و حرکات مناسب خود را انجام می‌دهند؛ اما باز هم احساس می‌کنند که کافی نیست و همچنان به دنبال مربی و باشگاه می‌گردند.

ممکن است شما ترجیح بدهید به باشگاه نزدیک خانه‌تان بروید، دراین حالت به شما پیشنهاد می‌کنیم در یک باشگاه هوشمند ثبت نام کنید یا تجهیزات لازم برای یک باشگاه هوشمند را همراه خود داشته باشید.

البته اگر شما هم از افرادی هستید که خیلی حوصله باشگاه رفتن ندارند یا دوست دارند هر زمانی از روز که دلشان خواست ورزش کنند، بهتر است بدانید که تکنولوژی در حوزه ورزش و سلامت هم به کمک شما می‌آید.

امروزه با نصب اپلیکیشن‌های مخصوص، می‌توانید از باشگاه رفتن بی‌نیاز شوید و در زیرزمین یا پارکینگ منزل خودتان، فضایی مانند باشگاه بسازید و وزن و هیکل مناسب خود را بسازید.

باشگاه هوشمند چبیست ؟

باشگاه هوشمند به فضایی گفته می‌شود که علاوه بر تجهیزات ورزشی به‌روز، از تکنولوژی در سطح بالا استفاده می‌کند تا ورزشکاران از لحظه لحظه تغییرات و میزان پیشرفت در بدن خود آگاه شوند.

در باشگاه هوشمند، آگاهی از علائم حیاتی بدن شما بسیار مهم است، بنابراین ابتدا از مچ‌بندی استفاده می‌کنید که میزان ضربان قلب شما را اندازه می‌گیرد.

سپس اطلاعاتی مانند وزن، بیماری‌های خاص مانند دیابت و فشار خون را وارد اطلاعات شخصی شما می‌کند. مانند سایر وسایل هوشمند، دستگاه‌های موجود در باشگاه هوشمند به تلفن همراه شما وصل می شوند و اطلاعات لازم را به تلفن شما مخابره می‌کنند.

چگونه یک باشگاه خانگی کم هزینه بسازیم؟ ( معرفی ۱۲ نوع تجهیزات ورزشی ارزان قیمت )

قفل کمد الکترونیکی

در باشگاه های هوشمند یکی از تجهیزات دیجیتال قفل های کمد استخری یا قفل باشگاهی هوشمند است. قفل های الکترونیکی کمد هم به تامین امنیت بیشتر وسایل مراجعه کنندگان کمک میکند هم کارها را در باشگاه راحت تر و ساده تر میکند.

مثلا شما به کمک دستبند قفل استخری که روی دست‌تان نصب می‌شود می‌توانید به‌راحتی از بوفه باشگاه خرید کنید یا آنلاین حساب خودتان را شارژ کنید.

کمد فردی هر شخصی در باشگاه، از طریق قفلی هوشمند که قابل نصب بر روی تلفن همراه است، باز و بسته می‌شود. بدین ترتیب احتمال گم شدن وسایل وجود ندارد. شما در باشگاه هوشمند، نیاز دارید که به تلفن همراهتان در تمامی لحظات دسترسی داشته باشید.

قبل از خرید قفل دیجیتال این ۷ سوال را از فروشنده در مورد امنیت قفل بپرسید

باشگاه هوشمند در یک نگاه
باشگاه هوشمند در یک نگاه

دستیار باشگاه

دستیار باشگاه وسیله‌ای است مانند TAO که اطلاعات کلی بدن شما را دریافت می‌کند. این دستگاه به شما می‌گوید که در چه بخش‌هایی از بدنتان ضعف احساس می‌کنید و روی چه قسمت‌هایی باید بیشتر کار کنید.

این دستگاه‌ها بر روی قدرت شما تمرکز می‌کنند و پیوسته فرایند پیشرفت شما را در خود ذخیره می‌کنند، بدین ترتیب می‌توانید سیر نزولی یا صعودی خود در ورزش را ببینید و در صورت لزوم، آن را تغییر دهید. همچنین این دستگاه می‌تواند به طور روزانه به شما برنامه‌ای برای ورزش ارائه دهد.

دستگاه تنظیم هوا

هوایی که شما در آن ورزش می‌کنید، می‌بایست اکسیژن کافی برای فعالیت شما را داشته باشد. همچنین اگر در فضا رطوبت وجود داشته باشد، میزان سوخت و ساز بدن شما را بیشتر می‌کند.

دستگاه تنظیم هوا به شما کمک می‌کند تا در بهترین شرایط، ورزش کنید. اگر هوای اتاقی که در آن ورزش می‌کنید مناسب نباشد، این دستگاه به شما اخطار می‌دهد.

دستگاه اندازه‌گیری علائم حیاتی

علائم حیاتی بدن شما در مدت زمانی که ورزش می‌کنید، دچار تغییر می‌شود. افرادی که فشار خون، تپش قلب یا دیابت دارند، ممکن است با از حالت نرمال خارج شدن بدن خود، دچار افت قند یا افزایش فشار شوند و به سلامتی خود آسیب برسانند.

لذا دستگاه‌های اندازه‌گیرنده علائم حیاتی، پیش از بروز فاجعه، به شما یاداوری می‌کند که بیش از حد معمول به خودتان فشار وارد نکنید.

همچنین دستگاه‌های کوچک قابل نصب بر روی گوشی‌های موبایل، به سنسورهایی مجهز است که قابلیت اندازه گیری میزان قند خون را دارد و نیاز بدن شما به انسولین را به شما گوشزد می‌کند.

باشگاه هوشمند
باشگاه هوشمند

کالری شماری

شرط رسیدن به وزن ایده ال، دریافت میزان مشخصی از کالری در روز است. پرخوری یا کم‌خوردن هر دو به بدن شما آسیب می رساند.

اپلیکیشن‌های کالری شمار، به شما این امکان را می دهند تا مواد اولیه‌ای را که غذایتان با آن پخته شده است، وارد کنید و ببینید چقدر کالری مصرف می‌کنید.

همچنین میزان مجاز مصرف روزانه کالری را به شما اعلام می‌دهد و به شما در انتخاب رژیم غذایی مناسب کمک می‌کند.

چنگال و قاشق‌های هوشمند هم می‌توانند در کالری شماری و حفظ رژیم غذایی به شما کمک کنند. اگر قرار باشد روزانه ۱۲ قاشق غذا بخورید، این قاشق‌ها به شما می‌گویند که زیادتر غذا نخورید و کالری غذاهای شما را می‌شمارند.

درواقع این قاشق و چنگال‌ها همیار شما برای پایبند ماندن شما به رژیم غذایی‌تان هستند.

شما به طور روزانه می‌بایست میزان مشخصی پروتئین دریافت کنید. خوردن مواد غذایی تازه، به جذب بهتر مواد غذایی توسط بدن شما کمک بسیاری می‌کند. از این رو اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که تازه بودن گوشت را تشخیص می‌دهد.

مربی در باشگاه‌های هوشمند

در باشگاه‌های هوشمند شما بی‌نیاز از حضور مربی نیستید اما درست عمل کردن به برنامه ورزشی و غذایی، از طریق اپلیکیشن‌ها دنبال می‌شوند. در باشگاه های هوشمند، تماس‌ها از طریق تلفن‌های همراه برقرار می‌شود و مربی شما، در حین ورزش، شما و نحوه انجام حرکاتتان را زیر نظر می‌گیرد.

ورزش‌های ماجراجویانه

علاوه بر موارد گفته شده، باشگاه‌های هوشمند، امکانات جدیدی برای اعضا دارند. آن‌ها نوعی «بازی» را در ورزش‌ها تلفیق می‌کنند.

مدیران باشگاه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هرچقدر تجهیزات مدرن‌تری به کار ببرند، تا حدی می‌توانند برای افراد جذاب باشند و ایجاد انگیزه کنند؛ اما یک بازی و ماجراجویی، همیشه می‌تواند جذاب باشد.

اغلب دستگاه‌ها یک مانیتور مقابل خود دارند که شما را وارد یک بازی می‌کنند. اگر شما روی تردمیل ایستاده باشید، باید از تنگناها عبور کنید، بدوید و موانع را پشت سر بگذارید تا رکورد بزنید.

شما می‌توانید از طریق sync  کردن  اطلاعات پروفایل شخصی خود در باشگاه با اطلاعات شخصی خود بر هر دستگاه مشابه دیگر، میزان پیشرفت خود را بسنجید.

قابلیت نمایش ویدیو از یوتیوب در باشگاه، به شما این امکان را می‌دهد که با موقعیت‌های واقعی، خود را بسنجید و با جدیدترین نوع ورزش‌ها، تمرین کنید.

توصیه ما به شما این است که اگر در شهر محل زندگی شما، باشگاه‌ها مجهز به تکنولوژی نیستند، بهتر است خودتان تجهیزات لازم را همراه خود داشته باشید و سعی کنید «هوشمند» ورزش کنید. از خاطر نبرید که با عاقلانه ورزش کردن، می‌توانید از باشگاه رفتن لذت ببرید.

می خواهم با قفل های استخری یا باشگاهی بیشتر آشنا شوم

تماس با کارشناسان یوکا