امروزه هتل ها به تجهیزات هتلی مانند قفل دیجیتال هتلی، نرم افزار مدیریتی ، دوربین های مدار بسته، سیستم های هوشمند و … مجهز شده اند که در این مقاله به تاریخچه قفل هتلی، انواع آن و نکاتی که لازم است به هنگام خرید قفل کارتی هتلی به آن توجه شود می پردازیم.

تاریخچه قفل هتلی

قفل های درب و کلید آن از دیرباز برای تامین امنیت مورد استفاده بشر قرار می گرفته و در ابتدا آن را از جنس چوب می ساختند. با گذشت زمان قفل های چوبی قدیمی جای خود را به قفل های فلزی دادند اما تکنولوژی آن تا سال ها و حوالی قرن نوزدهم بدون تغییر باقی ماند ؛ در سال های ۱۹۷۰ میلادی با معرفی کارت به عنوان کلید قفل هتلی ، شاهد تحولی پیشگامانه در قفل های درب بوده ایم.

با جایگزین شدن کلیدهای فلزی قفل های هتلی با کارت ، تحولی عظیم و جهشی در امنیت هتل ها رخ داد. این کارت ها مزایای بسیاری داشتند که در راستای بهبود امنیت هتل بسیار کارآمد بود؛ به طور مثال با استفاده از قفل های کارتی و به دنبال آن با محدود شدن دسترسی ها، از سرقت پرسنل جلوگیری شد و به کمک تکنولوژی جدید قفل کارتی ، امکانی فراهم شد تا درب های ورودی و رفت و آمدهای آن مانیتور شود و دسترسی پرسنل به برخی اتاق های خاص در ساعات مورد نظر روز محدود گردد .

بررسی انواع سیستم کارتی قفل هتلی

از جمله امکاناتی که برای باز کردن یک قفل هتلی در اختیار است کارت های نوار مغناطیسی، کارت های RFID و کارت های هوشمند هستند که هر یک از مزیت هایی برخوردار می باشند.

کارت نوار مغناطیسی قفل هتلی

کارت های نوار مغناطیسی نزدیک به نیم قرن به عنوان کلید قفل هتلی کاربرد داشتند که برای کنترل دسترسی ها نیز روشی مقرون به صرفه به حساب می آمد.

کارت RFID قفل هتلی

کارت های RFID نسبت به کارت های مغناطیسی عمر مفید طولانی تری دارند با این حال هزینه آن ها نیز بیشتر است. قفل های هتلی مجهز به کارت RFID در مقایسه با نوع مغناطیسی کمتر در معرض گرد و خاک هستند و همین عامل سبب شده تا این قفل دیجیتال و نرم افزارهای مرتبط با آن طول عمر بیشتری داشته باشند.

کارت هوشمند قفل هتلی

کارت های هوشمند که آخرین نوع کارت های در دسترس برای قفل های هتلی هستند علاوه بر تاثیر قابل توجهی که در بهبود امنیت هتل ها داشته اند امکان شخصی سازی روند بازاریابی هتل را نیز فراهم می کنند. به این ترتیب که اطلاعات هر مهمان در کارت وی ذخیره می شود و مهمان هتل به کمک کارت هوشمند خود می تواند از بخش های مختلف هتل استفاده نماید.

این قابلیت از مکان هایی که بیشتر مورد توجه مهمانان است اطلاعاتی به شما می دهد . که می توانید با تهیه پروفایل هر مهمان سرویس های اختصاصی و متناسب با علایق وی ارائه دهید.

کارت هوشمند قفل کارتی که در اختیار پرسنل هتل است به دلیل دسترسی های راحت و آسان تری که فراهم کرده مدیریت ، امکان نگهداری و نظم قابل توجهی در سیستم هتلی ایجاد می نماید.

اما برای خرید قفل کارتی هتلی لازم است به چه نکاتی توجه شود :

برای خرید قفل کارتی RFID به نوع تراشه استفاده شده در کارت توجه نمایید . این اطلاعات را می توانید در مستندات دستگیره دیجیتال مورد نظر مشاهده نمایید و یا از فروشگاهی که قفل را از آن خریداری می کنید بپرسید.
علاوه بر آن ، برای خرید قفل کارتی هتلی لازم است مواردی مانند کیفیت کارت ، قیمت و خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده قفل کارتی را نیز در نظر داشته باشید.

خرید قفل دیجیتال بدون دستگیره یوکا