قفل‌های بیومتریک به شما امکان استفاده و کاربری بسیار آسان می‌بخشد. درواقع زمانی که از ویژگی‌های بیولوژیک منحصربه‌فردتان برای باز کردن درب استفاده می‌کنید، هم کار را برای خودتان آسان کرده‌اید و هم اینکه امنیتتان را به‌صورت قابل توجهی افزایش داده‌اید. این روزها مزایای قفل اثر انگشت بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

علاوه‌بر اثرانگشت ویژگی‌های بیومتریک دیگری هم برای تشخیص هویت افراد در قفل دیجیتال قابل استفاده است. تصور کنید دیگر لازم نباشد انگشت خود را روی اسکنر قفل دیجیتال قرار دهید و از همان فاصله‌ای که مقابل دستگاه ایستاده‌اید هویت شما شناسایی شود و درصورت تطابق با نمونه‌های از پیش ثبت شده، اجازه ورود برایتان صادر شود.

اما همچنان توصیه ما به شما انتخاب سنسور اثرانگشت است. برای فهم چرایی این مسئله، در ادامه با همراه باشید تا با مزایای قفل اثر انگشت نسبت به دیگر ویژگی‌های بیومتریک آشنا شوید.

مزایای قفل اثر انگشتی

مزایای قفل اثر انگشت نسبت به اسکنر عنبیه

عنبیه گزینه دیگری است که می توان به جای اثر انگشت از آن در قفل دیجیتالی بهره برد. بااین‌حال، سیستم اسکن عنبیه در مقایسه با اسکن اثر انگشت بسیار گران قیمت است و بسیاری از افراد از انجام آن تجربه‌ای خوشایند گزارش نکرده‌اند.

درواقع بازخورد منفی کاربران نسبت به این قفل، کاربران دیگر را مجاب کرده است که به اثرانگشت اقبال بهتری نشان دهند.

انتخاب عنبیه به‌عنوان یکی از ویژگی‌های بیومتریک برای تشخیص هویت کاربران، از دقت و امنیت بالایی برخوردار است و می توان آن را گزینه بهتری برای شناسایی افراد در مکان هایی که لازم است امنیت بالایی در آن ها برقرار شود در نظر گرفت.

اما اثر انگشت نسبت به عنبیه برای پیاده سازی سیستم بیومتریک در قفل دیجیتال، انتخابی راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. ما توصیه می‌کنیم که کاربران خانگی در انتخاب قفل بیومتریک، نوع اثرانگشتی را مدنظر قرار دهند.

مزایای قفل اثر انگشت نسبت به سیستم تشخیص چهره

قفل‌هایی که به سیستم تشخیص چهر مجهز هستند هم یکی دیگر از گزینه‌های بیومتریک محسوب می‌شوند. این قفل‌ها با فناوری پیشرفته خود در سال‌های اخیر به ترندی جدید در بازار قفل دیجیتال تبدیل شده‌اند.

کارایی قفل تشخیص چهره نسبت به قفل اثرانگشت کمی سخت‌تر است و البته درکنار آن باید هزینه بیشتر این نوع قفل را نسبت به قفل اثرانگشتی درنظر بگیرید.

مزایای قفل اثر انگشت یوکا

مزایای قفل اثر انگشت نسبت به سیستم تشخیص صوت

شاید در نگاه اول، انتخاب قفلی که توان تشخیص صوت کاربران را داشته باشد و با آن به کاربران دسترسی ورود دهد، انتخاب جذابی به‌نظر برسد. ما این ویژگی جذاب و مزایای انحصاری آن را رد نمی‌کنیم.

اما صادقانه باید گفت که این محصولات هم کاستی‌ها و ضعف‌هایی دارند که قبل از خرید باید درنظر گرفته شود

مثلا اگر سرما خورده یا درگیر عارضه ای دیگری شده باشید، قفل دیجیتال امکان تشخیص هویت شما با توجه به صدایتان را ندارد و درب را برای شما باز نخواهد کرد.

بازهم به‌نظر ما سیستم شناسایی اثر انگشت نسبت به دیگر ویژگی‌های بیومتریک هر فرد، به‌عنوان شناسه انحصاری، انتخاب بهتری برای پیاده سازی سیستم بیومتریک در قفل دیجیتال است؛ حتی درصورت بروز مشکل در انگشت ثبت شده در سیستم هم امکان انتخاب انگشت جایگزین برای آن وجود دارد.

در نتیجه قفل اثرانگشت انتخاب بسیار عالی است.

 مزایای قفل اثر انگشت

امنیت بالا

قیمت مناسب و اقتصادی درمقایسه با سایر انواع قفل‌های بیومتریک

بدون ریسک هک یا سرقت

حذف زحمت حمل‌ونقل کلید فیزیکی یا به‌خاطر سپردن رمز ورود

امکان تعریف دسترسی موقت برای افراد یا محدودسازی ساعت ورود و خروج برای کاربران خاص

برای آشنایی بیشتر با انواع قفل اثر انگشت به این صفحه مراجعه کنید.

همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاع از قیمت، انواع و کارایی مدل‌های مختلف قفل اثرانگشتی یوکا با کارشناسان فنی ما در نوآوران هوشمند تماس بگیرید. ما به سوالات شما در زمینه خرید قفل دیجیتال و انتخاب بهترین مدل مناسب شما پاسخ خواهیم داد و کمک خواهیم کرد که تجربه لذتبخشی از کاربری قفل دیجیتال داشته باشید.

مزایای قفل اثر انگشت خرید قفل دیجیتال یوکا