در گذشته باز کردن قفل یک درب با استفاده از اثر انگشت یکی از سکانس‌های فیلم های علمی تخیلی بود که با پیشرفت علم و رشد تکنولوژی دیگر اسکن اثر انگشت چند سالی است در بسیاری از تجهیزات و ابزارهای در دسترس شما رایج شده است.

تکنولوژی بیومتریک به صنعت قفل دیجیتال هم وارد شده و امروز امن‌ترین دستگیره‌های دیجیتالی به اثر انگشت مجهز هستند. در این مقاله با ما باشید تا قفل درب اثر انگشت، قابلیت‌های آن، مزایای قفل اثر انگشت نسبت به دیگر قفل‌ها و آینده بیومتریک در قفل‌های دیجیتالی را بررسی کنیم.

زمان مطالعه : 

دانستی های قفل درب اثر انگشت

تاکنون در بسیاری از مقالات تکنولوژی بیومتریک را به تفصیل شرح داده‌ایم اما با توضیح مختصری در مورد این تکنولوژی به سراغ قفل درب اثر انگشتی می‌رویم.

بیومتریک به مشخصه‌های فیزیولوژیکی یک فرد اشاره دارد که کپی دیگری از آن موجود نیست و نخواهد بود. اثر انگشت یکی از این ویژگی‌های اختصاصی هر فرد است که برای دسترسی در بسیاری از تجهیزات نه تنها اسکن اثر انگشت بسیار راحت‌تر است بلکه امنیت بالایی نیز دارد.

قفل درب اثرانگشت چه مزیت هایی دارد ؟

همان‌طور که می دانید اثر انگشت یکی از مزیت‌های هر گجت یا دیوایسی به حساب می‌آید که از این تکنولوژی بهره برده است.

حداکثر امنیت را با قفل درب اثر انگشت تجربه می کنید 

آن‌قدرها هم قفل اثرانگشتی را دور از ذهن و مغرضانه توصیف نکردیم چرا که همه قفل‌های موجود به طریقی هک و باز می‌شوند اما در قفل درب اثر انگشتی با تکنولوژی بیومتریک امنیت حداکثری فراهم شده و امکان کپی برداری نیست، کلید شما که اثر انگشت‌تان است گم یا دزدیده هم نمی‌شود.

برخی قفل‌های اثر انگشتی بسته شدن درب را تشخیص می‌دهند و بعد از ۵ ثانیه دوباره می‌توانید برای باز شدن درب اقدام کنید و فریب قفل ممکن نیست. اگر برای انتخاب قفل درب ورودی منزل‌تان یا محل کار خود هنوز قفلی را انتخاب نکرده اید و سردرگم هستید قفل درب اثرانگشتی بهترین پیشنهاد برای شماست .

همچنین بخوانید: بهترین و با کیفیت ترین قفل دیجیتالی . با مطالعه این صفحه می‌توانید لوکس‌ترین و باکیفیت ترین قفل های دیجیتالی موجود در بازار ایران را مشاهده نمایید.

با قفل درب اثر انگشت اختیارات کنترلی شما بیشتر می شود

در قفل اثر درب اثر انگشتی می توان تعداد زیادی اثر انگشت به سیستم معرفی نمود و برای تردد چه در محیط‌های کاری که تعداد افراد بیشتر است چه در خانه‌های مسکونی تنها از اثر انگشت استفاده شود. امنیت بیشتر، راحتی بیشتر، سرعت بیشتر و کنترل بیشتر.

اثر انگشت را نمی‌توان کپی و جعل کرد، نمی توان به جای شخص دیگری ورود و خروج را ثبت نمود ، تلاش های غیر مجاز برای ورود بی نتیجه می ماند . در برخی قفل های اثر انگشتی ، شخصی که قفل را مدیریت می کند می تواند به گزارش ورود و خروج ها دسترسی داشته باشد . دسترسی افراد را محدود  کند یا تغییر دهد. به‌هرحال قفل اثرانگشتی می تواند یک راه حل ایده آل برای درب‌های ورودی منازل و بسیاری محیط‌های دیگر باشد؛ محیط‌های کاری، اداری، دانشگاه‌ها و امثال آن .

کپی برداری از اثر انگشت ؟

مشخصه‌های بیومتریک هر فرد تنها متعلق به وی است و امکان کپی‌برداری و جعل آن وجود ندارد در حالی‌که یک کلید ممکن است گم شود، دزدیده شود ، کپی شود و حتی بسیاری ابزار دیگه در دسترس است که می‌تواند به جای کلید برای باز کردن قفل‌های معمولی درب‌ها استفاده شود. کافیست با گشت و گذاری در فضای وب ویدیوهای آموزشی آن را جستجو کنید.

اما اثر انگشت با نمونه‌های از قبل ذخیره شده در حافظه قفل دیجیتالی مقایسه می‌شود و تنها در صورت وجود نمونه اصلی درب باز می‌گردد. البته همه این مراحل در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و تنها توضیح آن زمان بر است. قفل درب اثر انگشت ارزش وقت شما را خوب می‌داند.

کاربرد گسترده بیومتریک در امنیت

علاوه بر اثر انگشت دیگر مولفه‌های فیزیولوژیکی نیز می‌تواند برای شناسایی و با کاربردی مشابه اثرانگشت در تجهیزات ورود کند چه بسا دیوایس‌هایی که هم‌اکنون هم به این مولفه‌ها مجهز شده‌اند. آینده قفل‌های هوشمند را چگونه می‌بینید؟

قفل هوشمند با قابلیت تشخیص صدا

هر آن چه لازم است درباره قفل درب اثرانگشتی بدانید

صدای افراد هم مانند اثر انگشت آن‌ها از مولفه‌های فیزیولوژیکی منحصر بفرد است که می‌تواند برای شناسایی و دسترسی به کار رود بی آنکه تکرار ، کپی یا جعل شود . این مشخصه بیومتریک در کامپیوتر ها ، موبایل ، دستگاه های خود پرداز نیز کاربرد دارد .

در این مقاله یه ارائه توضیحاتی در مورد قفل اثر انگشت ، مزایای آن و قابلیت هایی که در اختیار شما قرار می دهد پرداختیم . نمونه هایی از قفل دیجیتال را نیز معرفی کردیم که می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از محصولات با ما در تماس باشید. سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم با ارائه اطلاعاتی مفید و کابردی شما را در آشنایی بیشتر با تکنولوژی بکار رفته در هر یک محصولات، کاربرد ها و هر آنچه لازم است درباره قفل دیجیتال بدانید یاری رسانیم.

خرید چشمی دیجیتال یوکا