قفل اتوماتیک درب منزل شرایط امنیتی و راحتی بیشتری را برای افراد داخل منزل فراهم می‌کند. این قفل نه یک قدم، بلکه چندین قدم از قفل‌های مکانیکی جلوتر است. یکی از مزایای قفل درب، عدم ضروت استفاده از کلید است. قفل درب معمولی به راحتی توسط سارقین باز می‌شود، ولی قفل درب اتوماتیک منزل فقط با یک کُد یا سیگنال رمزگذاری شده باز یا بسته خواهد شد.

بنابراین، هیچ راهی نیست یک سارق بتواند قفل اتوماتیک درب منزل را باز کند. حتی اگر سارق برای حدس زدن کد تلاش کند، او کار بسیار سختی پیش رو دارد. دقیقاً ۱۰،۰۰۰ ترکیب عددی برای یک کد ۴ رقمی وجود دارد که از رقم‌های ۰ تا ۹ است. اما ویژگی اتوماتیک بودن  این قفل می‌تواند سهولت و راحتی کاربری را برای شما فراهم کند. برای آشنایی بیشتر با قفل اتوماتیک با یوکـا همراه باشید.

قفل اتوماتیک درب منزل چیست؟

قفل اتوماتیک درب منزل چیست؟

قفل‌های معمولی به‌خاطر شرایط فیزیکی خاصشان کارکرد خودکار ندارند. به این معنا که نمی‌توان آن‌ها را به صورت اتوماتیک، کنترل کرد. درواقع، قفل اتوماتیک با سیستم الکترونیکی کار می‌کند. این نوع قفل اغلب با نام‌های قفل الکترونیکی یا قفل دیجیتال شناخته می‌شود.

قابلیت کنترل ریموت از طریق سیستم‌های اتصالی متفاوت مانند بلوتوث، RFID و موارد دیگر امکان‌پذیر است. حتی می‌توان از طریق گوشی همراه قفل درب را کنترل کرد. اتوماتیک بودن قفل هوشمند درب منزل، کمک‌های بسیاری به صاحبان منازل می‌کند، برای مثال، اگر شما در طول مسیر مسافرت یادتان بیاید که درب ورودی خانه را قفل نکرده‌اید، می‌توانید در هر جای دنیا که باشید، با استفاده از وای‌فای (Wi-Fi) گوشی همراه خود، درب منزل را قفل کنید.

همچنین بخوانید:

فواید قفل اتوماتیک درب منزل

دو مزینت عمده قفل اتوماتیک درب خانه به شرح زیر است:

امنیت بالای قفل اتوماتیک درب منزل

امنیت بالای قفل اتوماتیک درب منزل

بسیاری از ایرانی‌ها هنوز هم از نوع معمولی قفل‌های درب استفاده می‌کنند و مجبور هستند با مشکلات رایج این قفل‌ها دست و پنجه نرم کنند. این سؤال را از خودتان بپرسید. آیا قبلاً کلیدهای خود را گم کرده‌اید؟ آیا کلیدهای خود را داخل خانه جای گذاشته‌اید؟ احتمالا اکثر ما این مشکلات را حداقل یک‌بار تجربه کرده‎‌ایم.

اما تقاضا برای قفل درب‌های دیجیتال طی سال‌های گذشته افزایش یافته است و یکی از اصلی‌ترین دلایل این مسئله، عدم نیاز به کلیدهای مکانیکی است! (با اینکه بعضی از قفل‌های الکترونیکی دارای قابلیت دوگانه هستند، یعنی قفل هم به صورت دیجیتال و هم به صورت مکانیکی قابل استفاده هستند) اکثر قفل‌های اتوماتیک دارای دسترسی به پین کد عددی هستند و یا می‌توانند با اثر انگشت یا حتی دسترسی RFID باز و بسته شوند.

امنیت این قفل‌های اثر انگشتی بسیار بالا است، برای مثال، آیا اثر انگشت دو نفر مشابه هست؟ یا به‌راحتی می‌تواند رمز عبور قفل را تشخیص داد؟ همچنین قفل اتوماتیک درب منزل دارای سیستم زنگ خطر است که به وسیله آن در صورت وجود نفوذ به سیستم، به صدا در می‌آید. در مقایسه با قفل معمولی، قفل اتوماتیک در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد.

راحتی در استفاده از قفل اتوماتیک درب خانه

بسیاری از کاربران با مشکل پیدا نکردن کلید مواجه هستند، بعض از آن‌ها هم ممکن است کلیدشان را در ماشین یا شاید محل کار جا بگذارند. یا ممکن است زمانی که کیسه‌های خرید در دست دارید، نتوانید به راحتی درب خانه باز کنید. یا اصلاً می‌خواهید در زمان خطر آتش سوزی، به سرعت از خانه بیرون بروید.

همه این مسائل ضرورت خرید قفل اتوماتیک درب منزل را اثبات می‌کنند. همچنین، در پیشرفته‌ترین حالت، می‌توان قفل دیجیتال را به سیستم صوتی یا روشنایی خانه متصل کرد (اتوماسیون خانه).

برای مثال، با وارد شدن به خانه، چراغ‌های خانه به صورت اتوماتیک روشن یا موسیقی مورد علاقه شما به طور خودکار پخش شود. ویژگی کنترل از راه دور دستگیره درب اتوماتیک به شما امکان می‌دهد خانه خود را حتی در هنگام کار یا سفر کنترل کنید.

همچنین این قفل اتوماتیک برای افراد مسن و معلول بهترین انتخاب است. با این حال، به دلیل افزایش تقاضا برای قفل‌های دیجیتال، هنگام خرید باید احتیاط بیشتری کنید. برای دوام بالاتر، گارانتی و اطمینان از کارکرد درست قفل، سعی کنید به دنبال انتخاب بهترین برندهای بازار باشید.

بهترین قفل اتوماتیک درب منزل

بهترین قفل اتوماتیک درب منزل

قفل‌های درب اتوماتیک علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارند، دارای انواع مختلفی هم هستند. در اصل، شما باید نوعی را انتخاب کنید که با بودجه و نیازهای محیطی (خانه با ابعاد کوچک یا یک ویلای بزرگ) شما مطابقت داشته باشد.

اما باید قفل بیومتریک اتوماتیک را بهترین انتخاب بازار دانست. سنسور بیومتریک به‌معنای استفاده از اسکنر اثرانگشت یا دیگر حسگرهای بیولوژیک مانند عنبیه چشم، تشخیص از طریق کف دست یا چهره است.

بعضی از دستگیره‌های هوشمند به سنسورهای بیومتریک مجهز هستند. به همین دلیل هیچ کس نمی‌تواند رمز عبور شما را سرقت کند و به خانه شما دسترسی پیدا کند.

اگر قفل بیومتریک کمی برای شما فانتزی به نظر می‌رسد،می‌توانید  قفل صفحه کلید رمزدار را جایگزین مناسبی برای این قفلها دانست. این قفل‌ها به صفحه کلید مجهز هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید از پین کد برای دسترسی به خانه خود استفاده کنید.

فرزندان شما یا سایر اعضای خانواده هم می‌توانند از همان کد استفاده کنند. شما این امکان را خواهید داشت که برای هر کاربر رمز عبور خاص تعریف کنید. توصیه اکید ما این است که کد را به صورت مکرر تغییر دهید، چون کدهای رمزگذاری شده قابل حدس زدن هستند.

یکی دیگر از امکانات و مزایای  قفل‌های اتوماتیک درب منزل این است که از طریق تلفن هوشمند قابل دسترسی باشند. به این ترتیب، می‌توانید درب خود را از هر جای دنیا که هستید باز کرده یا قفل کنید.

این ویژگی برای والدینی که چندین فرزند دارند ایده‌آل است. وقتی فرزندان شما به خانه می‌آیند، قفل به سادگی برای شما پیامک ارسال می‌کنند و می‌توانید درب را برای آنها باز کنید.

اهمیت خرید قفل اتوماتیک درب

اهمیت خرید قفل اتوماتیک درب

در دنیای اتوماسیون هوشمند امروزی، سیستم‌های خانه هوشمند به طور فزاینده‌ای محبوب و ارزشمند هستند. به نظر می‌رسد، قفل‌های اتوماتیک  ایمن‌ترین و امن‌ترین قفل‌های درب ورودی منازل در جهان باشد.

درب ورودی خانه شما اصلی‌ترین نقطه دسترسی به محیط داخلی است و به سارقان فرصت می‌دهد تا وارد منزل شوند. بنابراین، درب‌های منزل شما باید مجهز به سبیستم‌های پیشرفته باشند تا به سدی غیرقابل نفوذ جلوی سارقین تبدیل شوند.

قبل از خرید و نصب قفل اتوماتیک درب منزل، مهم است که از خود بپرسید بهترین برند قفل الکترونیکی بازار کدام است؟ برای پاسخ باید بگوییم: «محصولات برند یوکا چه از نظر کیفیت و چه از نظر گارانتی و خدمات پس از فروش، در نوع خود بهترین هستند.»

می‌توانید برای مشاوره و دریافت راهنمایی درمورد انتخاب بهترین قفل دیجیتال هوشمند یا دریافت لیست قیمت قفل یوکا با کارشناسان فنی ما در نوآوران هوشمند تماس بگیرید. کارشناسان ما نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ بدهند.

تماس با کارشناسان یوکا