آیا به دنبال تقویت امنیت خانه یا محل کار خود هستید؟ در این صورت، قفل‌های برقی راهی برای دستیابی به نیازهای شما هستند. تنها قفل برقی بازار، قفل‌های هوشمند دیجیتال هستنند که با استفاده از نیروی برق کار می‌کنند.

این محصولات نه تنها نیاز به مجموعه‌ای از کلیدها را برطرف می‌کنند، بلکه کاملاً می‌توانند متاسب با نیاز محیطی افراد، قابل انتخاب باشند. قبل از اینکه جزئیات دقیق قفل‌های برقی جداگانه را بررسی کنیم، در مورد آنچه در قفل‌های درب الکترونیکی و مزایای داشتن آن جستجو می‌کنید صحبت خواهیم کرد؛ با یوکا همراه باشید.

چرا باید قفل برقی خرید؟

وقتی صحبت از قفل درب الکترونیکی می‌شود، اولین مزیت «افزایش امنیت» است. زیرا با استفاده از مکانسیم‌های برقی کار می‌کنند، بنابراین از ورود متجاوزان یا سارقان به داخل فضا جلوگیری می‌کنند.

همچنین لازم نیست نگران جا گذاشتن کلید و یا گم کردن آن باشید، زیرا قفل‌های درب الکترونیکی به جای آن از کدها استفاده می‌کنند. اگر از یک قفل درب برقی برای دفتر خود استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد سعی خواهید کرد از وسایل با ارزش و گران قیمت، تجهیزات یا اسناد محرمانه محافظت کنید. این قفل‌ها ضد هَک هستند و این اطمینان را می‌دهند که هیچ‌کس بدون کُد و رمز عبور نمی‌تواند به محیط داخل دسترسی داشته باشد.

اگر کسی سعی در ورود به خانه یا محل کار شما داشته باشد، به احتمال زیاد به دنبال قفل ضعیف خواهد بود (منظور قفل مکانیکی است). از آنجا که قفل‌های الکترونیکی درب به رمز عبور یا اثر انگشت احتیاج دارند، دسترسی به محیط داخل را دشوار می‌کنند.

اگر قصد دارید یک مدل قفل برقی را در دفتر خود نصب کنید، آنها در نظارت بر اینکه کارمندان به چه مناطقی دسترسی دارند نیز عالی هستند. اگر اتاق‌های خاصی وجود دارند که می‌خواهید محدودیت عبور و مرور برای آن‌ها در نظر بگیرید، می‌توانید با برخی از انواع قفل برقی سطوح مختلف امنیتی را تنظیم کنید.

همچنین این روش یک راه ایده‌آل برای شما است که بتوانید از ساعت کار کارمندتان و ورودها و خروج‌های آن‌ها باخبر شوید. اگر اتفاقی در ساعات کار رخ دهد، می‌توانید به اطلاعات مربوط به کنترل دسترسی نگاهی بیندازید و بفهمید که در چه زمانی و در کجا این اتفاق رخ داده است.

در صورت قطعی برق، قفل‌های دیجیتال اغلب دارای باتری هستند. به همین دلیل اصلاً جای نگرانی ندارد که در زمان قطع شدن برق، چطور می‌توان این قفل‌ها را کنترل کرد. همچنین، ضروری است میزان ذخیره باتری قفل را بررسی کنید، اگر باتری در حال تمام شدن است، آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

در زمان خرید قفل برقی باید به چه مواردی توجه کرد؟

اکنون که درک بهتری در مورد قفل‌های درب الکترونیکی می‌توانید انجام دهید، مهم است برخی نکته‌های مهم را در نظر بگیرید.

اول از همه، بررسی کنید آیا قفل دارای نشانگر باتری است. این مورد مهم است، زیرا به شما اطلاع می‌دهد که چه موقع باید به تعویض باتری اقدام کنید. برخی از مدل‌ها ممکن است دارای چراغ نشانگر باشند، در حالی که برخی دیگر با با صدای بوق، کاربر را نسبت به تعویض باتری باخبر می‌کنند.

در مرحله بعد، می‌توانید به اتوماسیون فکر کنید. برخی از افراد دوست دارند که از قابلیت خانه‌های هوشمند برخوردار باشند و قفل‌های خود را با دوربین‌های امنیتی، روشنایی و سیستم‌های سرگرمی یکپارچه کنند. یک اتوماسیون خانگی یا اداری به افراد کمک می‌کند تا نظارت و کنترل بیشتری نسبت به محیط زندگی و کاری خود داشته باشند.

دوام و کیفیت در انتخاب قفل درب برقی بسیار مهم است. بدین معنا که قفل باید از متریالی ساخته شود که در برابر نفوذ، ضربه، حرارت و شکستن مقاومت کند. همچنین در استفاده‌های طولانی مدت نیز دچار خرابی نشود.

همچین ویژگی‌هایی مانند دارا بودن اپلیکیشن موبایل را نیز بررسی کنید. استفاده از گوشی همراه برای کنترل و نظارت بر محیط داخل، می‌تواند راحتی بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. برای مثال، ممکن است شما در زمان مسافرت، فراموش کرده باشید که درب خانه را قفل کنید، می‌توانید با گوشی همراه و از طریق اینترنت، اقدام به قفل کردن درب کنید.

در آخر، باید قیمت را در نظر بگیرید. در حالی که مقدار هزینه به ویژگی‌های قفل درب بستگی دارد، شما نباید چیزی را خریداری کنید که قیمت آن بسیار گران است یا بسیار ارزان باشد. قفل درب برقی باید بتواند نیازهای شما را برآورده کند و آنچه که به امنیت و راحتی شما می‌شود را در اختیارتان قرار دهد.

انواع روش‌های دسترسی قفل‌های برقی

قفل‌های دیجیتال روش‌های مختلفی را برای ورود به داخل فضا ارائه می‌دهند که شامل موارد زیر هستند:

تشخیص از طریق رمز عبور: این نوع قفل‌های درب الکترونیکی با استفاده از رمز عبور کار می‌کنند. کاربر می‌تواند از طریق صفحه کلید لمسی و یا دکمه فشاری، رمز عبور را وارد کند تا اجازه دسترسی به داخل صادر شود. رمز عبور می‌تواند شامل اعداد، حروف و اشکال دیگر باشد.

تشخیص از طریق کارت: این نوع قفل با اسکن کارت در فاصله نزدیک از دستگاه، امکان دسترسی به داخل را صادر می‌کند. اگر عادت ندارید شماره‌ها را به خاطر بسپارید، این نوع قفل برقی برای شما بسیار ایده‌آل خواهد بود. اما اگر در نگه‌داری کارت به مانند کلید، توجه زیادی ندارید، بهتر است از خرید این قفل اجتناب کنید.

تشخیص بیومتریک: هیچ مشکلی برای گم کردن کلیدها یا فراموش کردن رمزهای عبور نیست! شما کافی است انگشت خود را روی قفل دیجیتال فشار دهید و سپس وارد محیط شوید. قفل‌های بیومتریک، بهترین و ایمن‌ترین قفل‌های برقی حال حاضر بازار هستند و می‌توانند امکانات بسیاری را در اختیارتان قرار دهند.

کلام آخر

سرانجام، قفل برقی درب ورودی انتخابی عالی است، زیرا در کنار افزایش امنیت، به راحتی بیشتر کاربران نیز کمک می‌کند. با استفاده از قفل می‌توان درب را به طور خودکار قفل کرد، به این ترتیب هیچ خطری برای باز بودن درب وجود ندارد. این ویژگی خطای انسانی را از برده و امنیت بیشتری را برای فضای خانه یا محل ارائه می‌دهد. هدف از خرید قفل برقی به معنای استفاده از تکنولوژی‌های روز برای داشتن زندگی ایمن و مدرن است.

اگر به دنبال خرید بهترین قفل‌های دیجیتالی بازار هستید، بهتر در مورد انتخاب محصولات برند یوکا فکری اساسی کنید. زیرا قفل‌های یوکا دارای بالاترین کیفیت و دوام هستند و از جدیدترین فنآوری‌های روز دنیا در ساخت آنها استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از گارانتی خدمات مشتری شرکت نوآوران هوشمند که در سطح کشور منحصربه فرد است، برخوردار شوید.

تماس با کارشناسان یوکا