قفل دیجیتال ، لامپ هوشمند و سیستم های امنیتی هشدار دهنده برای ایمنی بیشتر شما در محل زندگی و کارتان عرضه شده اند. با استفاده از این تجهیزات موجود در بازار نه تنها از امنیت بیشتری برخوردار خواهید بود بلکه راحتی را نیز تجربه خواهید کرد. در این مقاله با پیشنهاداتی برای حفظ امنیت خانه در هنگام سفر با شما خواهیم بود.

زمان مطالعه :

پیش از بروز اتفاقی ناگوار خانه خود را ایمن کنید.

یکی از اتفاقاتی که در عین شایع بودن به راحتی می توان از روی داد آن پیشگیری کرد سرقت و دزدی از منازل است. بنابر گزارش های در دسترس در هر ۱۵ ثانیه یک دزدی اتفاق میفتد.

سارقین نیمی از وسایل ارزشمند هر خانه را با خود برده و اتفاقا وسایل قیمتی را راحت پیدا می کنند و این سرقت می تواند علاوه بر دارایی یک خانواده، آرامش اعضای آن را نیز سلب کند.

با این حال راه های آسان بسیاری پیش روی شماست تا با انجام آن ها و اندکی توجه بیشتر به امنیت محل زندگی تان، از این حوادث پیشگیری کنید.

افرادی که لازم نیست را در جریان سفر خود قرار ندهید.

برای حغظ امنیت خانه در هنگام سفر چه کنیم ؟

اولین موردی که یک سارق برای انتخاب هدف به آن توجه می کند خالی بودن خانه است؛ پس خانه شما در هنگام سفرتان نباید نشانی از خالی بودن داشته باشد.

سارقین همین که متوجه بشوند فردی در خانه حضور دارد آن را از لیست اولویت خود خارج می کنند . در اینجا به چند راه حل برای حفظ امنیت خانه در هنگام سفر اشاره می کنیم :

از لامپ های هوشمند برای روشنایی خانه استفاده کنید. این لامپ ها با داشتن تایمر هوشمند طبق برنامه معمول زندگی شما، محیط را روشن می کنند.

توجه داشته باشید لامپ یک باطری اکسترنال داشته باشد تا در صورت تمام شدن شارژ باطری اولیه این رویه متوقف نشود. بنابراین روشن بودن محیط خانه حتی در مواقعی که در منزل حضور دارید هم تاثیر بسیاری در امنیت آن دارد.

از تایمرهای مشابه برای روشن و خاموش کردن تلویزیون یا رادیو در ساعات مورد نظر در شبانه روز استفاده کنید. شاید بهتر باشد کمی بیشتر در مورد هوشمند سازی منازل بدانید.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین و با کیفیت ترین قفل دیجیتالی

سیستم های هوشمند که پرده ها را در ساعاتی از روز باز و بسته می کنند حس حضور ساکنین در منزل را به افراد بیگانه القا می کنند. پرده هایی که همیشه باز یا همیشه بسته باشند نشانه خوبی برای سارقین خواهند بود.

صدای زنگ تلفن خود را آنقدر بلند نکنید که فردی از بیرون منزل هم آن را بشنود.

هنگامی که در خانه حضور ندارید با انجام تنظیمات تلفن ، تماس های ورودی را به گوشی موبایل تان انتقال دهید. گاهی سارقین ابتدا تماس می گیرند و از حضور شما مطمئن می شوند.

راه حل مرتبط دیگر نیز چشمی دیجیتال است که با اپلیکیشنی که روی گوشی شما نصب می شود در همه ساعات می توانید محیط بیرونی منزل تان را تحت نظر داشته باشید و اگر فردی به خانه شما مراجعه کند مطلع می شوید.

نکته دیگری که رعایت آن در افزایش و حفظ امنیت خانه در هنگام سفر موثر است رسیدگی به درخت های منزل تان و فضای سبز آن است؛ حتی اگر در مناطق پر برف زندگی می کنید انباشته شدن برف در محیط نشان از عدم حضور شما در منزل است.

توصیه می شود از فردی بخواهید در این مدت به درخت ها رسیدگی کند و برف ها را جابجا کند.

حتی زباله های مقابل منزل نیز می تواند دلیلی بر حضور یا عدم حضور شما در خانه باشد.

پس با رعایت همین نکات ساده می توانید به میزان قابل توجهی امنیت محل زندگی خود را به ویژه در مواقع سفر افزایش دهید. اگر شما از راه حل های دیگری استفاده می کنید تا امنیت محیط خود را بهبود بخشید ما را در جریان ترفندهای خود قرار دهید.
منبع : webmd

خرید سیف باکس یوکا