در این مقاله به بررسی ۵ تکنولوژی هوشمند قفل دیجیتال در مقایسه با قفل های کلید دار قدیمی می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

مقایسه تکنولوژی هوشمند قفل دیجیتال با قفل های قدیمی

  • آیا در قفل های دیجیتال هم مثل قفل های قدیمی و کلید دار باید نگران گم شدن کلید یا کارت قفل هوشمند باشید ؟

اصلا نگران نباشید. یکی از مزیت های اصلی قفل دیجیتال آن است که با نصب قفل روی درب های منزل یا محل کار همانند قفل های سنتی دیگر نگران گم شدن کلیدها نیستید. زیرا چنانچه به صورت اتفاقی کلید یا کارت قفل دیجیتال را گم کنید و یا کارت دست سارقین بیافتد شما در عرض چند ثانیه می توانید کارت مفقود شده را از اعتبار خارج کنید و مانع هرگونه ورود افراد غیر مجاز به محل مورد نظر شوید.

  • بعد از نصب قفل دیجیتال دیگر نیازی نیست کلیدهای سنگین را همراه خود به بیرون از خانه یا محل کار ببرید.

با نصب قفل الکترونیکی فقط کافی است یک کارت سبک را همراه خود داشته باشید. حتی تکنولوژی این روزها پا را فراتر از این گذاشته و نوعی کارت قفل دیجیتال به بازارآمده که به صورت یک برچسب روی گوشی همراه شما نصب می شود و به این طریق دیگر دغدغه فراموش کردن کلید یا کارت قفل دیجیتال را نخواهید داشت.

  • ریموت کنترل یک تکنولوژی هوشمند قفل دیجیتال در مقایسه با قفل های قدیمی

در قفل دیجیتال بر حسب نیاز و به دلخواهتان می توانید ریموت کنترل را به دستگاه تان اضافه کنید و از مزیت های کاربردی ریموت در قفل دیجیتال در منزل یا محل کارتان بهره ببرید .از نوع ریموت دار قفل هوشمند می توان برای کنترل عبور و مرور افراد در شرکت ها توسط منشی شرکت استفاده نمود.

  • قفل دیجیتال دارای سنسورهای مختلف است که احتمال هر گونه سرقت یا ورود افراد غیر مجاز را تقریبا غیر ممکن می سازد.

اگر در هنگام خروج اشتباها درب باز بماند یک آلارم هشدار دهنده روی قفل دیجیتال نصب شده است که سه بار به شما هشدار می دهد و شما را مطلع می کند که درب باز مانده است . همین طور قفل دیجیتال دارای سنسورهای ضد سرقت ، ضد حریق ، قفل دوبل و قفل کودک می باشد.

  • قفل دیجیتال دارای آلارم های هشدار دهنده برای ضعیف شدن باتری ها است.

باتری قفل دیجیتال به طور متوسط با کاربرد روزانه ۱۰ بار در طول روز حداقل به مدت یک سال می تواند کارایی لازم را داشته باشد و در صورتی که باتری قفل هوشمند ضعیف شود آلارم هشدار دهنده در قفل دیجیتال به شما هشدار می دهد و شما را از این موضوع آگاه می کند تا در اولین فرصت نسبت به جابه جایی باتری ها برای کارایی بهتر دستگاه اقدام کنید.

اگر به هشدار قفل دیجیتال مبنی بر ضعیف شدن باتری ها توجه نکردید یا در هنگام هشدار در مسافرت بودید و اطلاع پیدا نکردید، آیا قفل هوشمند از کار می افتد و امکان خطرات احتمالی وجود دارد ؟

حتی در صورت تمام شدن کامل شارژ باتری ها شما می توانید از کلیدهای مکانیکی معمول در قفل دیجیتال که معمولا هم توصیه می شود در جایی خارج از محل نصب قفل دیجیتال نگه داری شود استفاده کنید و به راحتی به محل مورد نظر دسترسی داشته باشید تا در اولین فرصت اقدام به تعویض باتری های قفل الکترونیکی کنید.

علاوه بر این اگر شارژ باتری دستگاه تمام شده بود و به کلید هم دسترسی نداشتید آیا راه دیگری هم برای باز کردن درب وجود دارد؟

برای این مشکل هم راه حلی در قفل هوشمند تعبیه شده است به این صورت که می توانید از یک باتری کتابی ، برق لازم برای ورود رمز ، اثر انگشت یا کارت را فراهم کنید و بعد از ورود به محل مورد نظر اقدام به تعویض باتری کنید.

در این مقاله ، در مقایسه قفل های قدیمی و مدرن تکنولوژی هوشمند قفل دیجیتال را بررسی نمودیم؛ در مقالات بعدی نیز برای آشنایی بیشتر با این دسته قفل ها با یوکا همراه شوید.

تماس با مشاورین یوکا