یکی از انواع قفل الکترونیکی که در هتل ها و آپارتمان ها کاربرد دارد قفل کارتی است که قیمت مناسبی دارد، از کارت برای باز کردن آن استفاده می شود و از ظاهری زیبا و شیک برخوردار است. البته قفل کارتی مورد استفاده در آپارتمان ها و هتل ها از لحاظ سیستم مدیریتی با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله به نکاتی کاربردی در نگهداری و تعمیر قفل کارتی هتلی می پردازیم.

تعمیر قفل کارتی هتلی

برای نگهداری و تعمیر قفل کارتی هتلی به چه نکاتی توجه کنیم؟

درجه بندی ساعت درب هوشمند هتل

از آن جا که دقیق بودن ساعت قفل درب هتل بر عملکرد کارت برای باز کردن آن تاثیر مستقیم دارد لازم است هرچندوقت یک‌بار، ساعت را به طور دقیق چک نمایید.
اگر ساعت قفل تنظیم نیست باید آن را تنظیم کنید. روش کار شبیه تنظیم ساعت معمولی است. وقتی قفل درب تعمیر شد اگر باطری بالای ده دقیقه است لازم است قفل را ریست کنید.

تعویض باطری

یکی دیگر از کارهایی که لازم است برای نگهداری یا تعمیر قفل کارتی هتلی انجام دهید، توجه به سلامت باطری قفل است. معمولا در همه انواع قفل‌های هتلی باطری‌ها به الارم هشدار باطری ضعیف مجهز هستند.

درواقع در این مدل‌ها، زمانی‌که شارژ باطری در حال اتمام باشد الارم به صدا در می آید و شما را نسبت به تعویض آن مطلع خواهد کرد. در این حالت اگر کارت خود را مقابل قفل قرار دهید هشدار می دهد که شارژ باطری کافی نیست با این حال تا ۲۰۰ بار امکان استفاده از کارت و باز کردن درب با همین باطری را خواهید داشت.

شما فرصت کافی برای تعویض باطری و درعین‌حال حفظ عملکرد قفل را خواهید داشت، اما یادتان باشد که با این حال در اولین فرصت و به‌سرعت نسبت به تعویض باطری قفل کارتی اقدام نمایید.

روش تعمیر قفل کارتی هتلی

نگهداری کلید مکانیکی قفل دیجیتال در جایی امن

اگر نمی توانید به وسیله کارت درب را باز نمایید که احتمالا دلیل آن غیرفعال شدن کارت یا اتمام شارژ باطری است، نیاز به استفاده از از کلید مکانیکی خواهید داشت. کلید مکانیکی در بسیاری از موارد اضطراری دیگر هم به‌کار خواهد رفت، به همین دلیل مهم است که از امن بودن محل نگهداری آن مطمئن شوید و به‌صورت منظم از آن بازدید کنید.

اصولا در اکثر انواع مدل قفل‌های کارتی، محل باز شدن درب به وسیله کلید مکانیکی روی قفل در نظر گرفته شده است؛ اما معمولا با توجه به کاربرد کم آن و برای زیبایی بیشتر قفل ها این بخش پوشانده می شود.
برای باز کردن قفل با استفاده از کلید لازم است با ابزاری که به هنگام خرید قفل الکترونیکی، آن را معرفی و طرز استفاده را به شما ارائه می دهیم کاور جای کلید را کنار بزنید و درب را باز نمایید.
فراموش نکنید که بعد از باز کردن درب با استفاده از کلید، در اولین فرصت قفل را عیب یابی و به تعمیر قفل کارتی هتلی اقدام کنید و دلیل باز نشدن با کارت را بیابید تا از مشکلات احتمالی بعد جلوگیی شود.

 نگهداری، نوسازی و تعمیر قفل کارتی هتلی

برای نگهداری بهتر و افزایش طول عمر قفل کارتی هتلی، به نکات زیر توجه کنید:

  • یادتان باشد که قبل از تمیر کردن قفل حتما به نوع دستمال استفاده شده توجه کنید. بهتر است سطح قفل را با کاغذ یا پارچه خشک تمیز نکنید. پارچه یا کاغذ خشک و زبر می‌تواند روی قفل خط و خش ایجاد کند و ظاهر آن را نامطلوب سازد.
  • همچنین برای تمیز کردن قفل دیجیتال استفاده از مواد شیمیایی، آب و یا الکل هم توصیه نمی‌شود. مواد شیمیایی می‌توانند در طولانی‌مدت به صفحه کلید قفل آسیب برسانند یا با ضربه زدن به ساختار شیمیایی آبکاری قفل، باعث تغییر رنگ آن شوند.
  • اگر متوجه ایجاد خراشیدگی یا هرگونه مشکل روی دستگیره، بدنه و یا صفحه کلید شدید، امکان تعویض یا تعمیر قفل هتل کارتی هتلی وجود خواهد داشت. کافیست با پشتیبانی فنی برند خریداری شده تماس بگیرید تا به شما در رفع مشکل کمک کنند.

روغن کاری قفل دیجیتال

گاهی دستگیره قفل‌های دیجیتال هم مانند قفل‌های مکانیکی دچار کندی عملکرد خواهند شد و به روغن‌کاری نیاز پیدا خواهند کرد. اگر متوجه شدید که دستگیره قفل کارتی به درستی کار نمی‌کند، باید قبل از آنکه به‌صورت اساسی به تعمیر قفل کارتی هتلی نیاز پیدا کنید، آن را روغن‌کار یکنید تا بتوانید عمل باز و بسته شدن را راحت‌تر انجام دهید.

برای این کار دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • برای اینکه بتوانید قفل کارتی هتلی را راحت‌تر باز و بسته کنید، خوب است که آن را روغن‌کاری کنید.  این کار سخت نیست و فرآیند آن شبیه روغن‌کاری قفل‌های مکانیکی است. برای این کار کافیست که  بخش‌های جانبی قفل را جذا کنید و روغن را به‌آرامی به دستگیره و مغزی قفل اسپری نمایید.
  • توجه داشته باشید که به موتور قفل روغن نزنید. روغن می‌تواند باعث آسیب به قسمت‌های دیجیتال قفل شود.
  • حالا یک‌بار دستگیره را امتحان کنید تا از کافی بودن میزان روغن‌کاری مطمئن شوید.
  • بعد از اتمام کار روغن کاری، سطح را به‌خوبی پاک کنید تا مطمئن شوید جایی روغنی نشده باشد و سپس قسمت‌های جانبی را سرهم کنید.

قبل از روغن کاری برای تعمیر قفل کارتی هتلی به دو نکته مهم زیر دقت کنید:
• روغن را به موتور قفل نزنید.
• تنها در حدی روغن را روی دستگیره قفل اسپری کنید که کار با آن راحت تر شود. روغن بیشتر می‌تواند به بخش‌های دیگر قفل نشت کند و به‌مرور زمان به آن آسیب برساند.

روغن کاری و تعمیر قفل کارتی هتلی

تماس با واحد فنی و پشتیبانی مشتریان نوآوران هوشمند برای تعمیر قفل کارتی هتلی

شما می‌توانید هر سوالی که در زمینه تعمیر قفل کارتی هتل دارید از همکاران ما در واحد پشتیبانی و مشاوره مشتریان یوکا مشورت بگیرید. همکاران ما در بخش فروش و همچنین در بخش پشتیبانی آنلاین می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلاتتان را درزمینه نصب، نگهداری و تعمیر انواع قفل دیجیتال برطرف کنید.
همچنین مشکلات و سوالات احتمالی شما مربوط به نگهداری و عیب یابی قفل هتلی را نیز در بخش پشتیبانی فنی یوکا بررسی می کنیم و راه حل آن را به شما ارائه می دهیم و درصورت نیاز شما را به تعمیرکاران مجاز ارجاع خواهیم داد.

خرید قفل دیجیتال بدون دستگیره یوکا