امروزه استفاده از فنآوری مناسبی که به صاحبان املاک ایمنی و آرامش خاطر بدهد، ضروری است. به همین دلیل است که سیستم‌های قفل و کلید به سرعت بهبود یافته‌اند.

یکی از بارزترین پیشرفت‌های فنآوری، قفل هوشمند است که نه تنها مراحل ورود را ساده می‌کند بلکه حداکثر ایمنی و امنیت را برای فضای منزل یا محل کار فراهم می‌کند. در اینکه این قفل‌ها بسیار محبوب شده‌اند شکی نیست، ولی اهمیت استفاده از قفل هوشمند به چه میزان است؟ با یوکا همراه باشید.

اهمیت استفاده از قفل هوشمند

در زیر به چندین مورد از اهمیت قفل هوشمند اشاره می‌کنیم:

۱- قفل‌های هوشمند کنترل امنیت را ساده می‌کنند

نوآوری‌ها در تولید انواع قفل، از جمله قفل‌های هوشمند جدید، باعث تغییر در زندگی می‌شوند و به ما امکان می‌دهند که با استفاده از آخرین فنآوری، زندگی راحت‌تری داشته باشیم. به عنوان مثال، این قفل‌ها طوری برنامه ریزی شده‌اند که فقط به افراد خاصی امکان دسترسی می‌دهند.

۲- قفل‌های هوشمند از طریق تلفن‌های هوشمند کنترل می‌شوند

اهمیت استفاده از قفل هوشمند تا جایی است که این قفل به شما امکاناتی با ارزش می‌دهند تا درب‌ها را به راحتی قفل کنید. علاوه بر این می‌توانید گزینه‌های مختلفی مانند روشن شدن چراغ‌ها هنگام باز شدن درب و فعال شدن سیستم گرمایشی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. با یک برنامه تلفن هوشمند قادر خواهید بود تا قفل‌های هوشمند را کنترل کنید.

۳- قفل‌های هوشمند به اتصال دستگاه‌های مختف کمک می‌کنند

وجود دستگیره هوشمند در سیستم امنیتی می‌تواند باعث اتصال همه دستگاه‌ها به یکدیگر شود. آن‌ها به شما امکان می‌دهند از راه دور درب‌ها را باز و بسته کنید. یک سیستم اتوماسیون خانگی شما را قادر می‌سازد تا به طور مداوم بر خانه خود نظارت داشته باشید و بتوانید همه دستگاه‌های موجود در خانه را کنترل کنید. 

۴- قفل‌های هوشمند با گوشی های هوشمند سازگار هستند

همه ما می دانیم که زمانی که دست‌هایمان پر است، دستیابی به کلیدهایمان چقدر دشوار است. اینجاست که به اهمیت قفل هوشمند پی می‌بریم. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که بلوتوث تلفن خود را به بلوتوث قفل هوشمند متصل کنید و بدون سیستم قفل و کلید سنتی به راحتی به خانه خود دسترسی پیدا کنید. روش‌های دیگری نیز برای فعال کردن قفل هوشمند وجود دارد، اما استفاده از بلوتوث در گوشی‌های هوشمند، راحتی بیشتری را فراهم می‌کند.

اهمیت قفل هوشمند

۵- امکان ارسال کلیدهای الکترونیکی وجود دارد

در صورتی که با فردی قرار ملاقات دارید و دیر کرده‌اید، می‌توانید برای شخص مورد نظر یک کلید الکترونیکی ارسال کنید تا پشت در نماند. در صورت لزوم می‌توان حتی این کلیدهای الکترونیکی را حذف کرد. تصور کنید که بدون هزینه اضافی می‌توانید کلیدها را کپی کنید. قفل‌های هوشمند راحتی های زیادی را ارائه می‌دهند.

۶- قفل‌های هوشمند حضور فرد در محیط را تشخیص می‌دهد

موارد زیادی پیش می‌آید که فرد به دلایل مختلفی پشت درب می‌ماند. مزیت قفل‌های هوشمند در این  مورد این است که می‌توانند حضور شما را تشخیص دهند و مطابق آن رفتار کنند. دیگر از محبوس شدن در یک ساختمان یا بیرون ماندن از آن هیچ ترسی وجود ندارد. همچنین می‌توان قفل هوشمند را طوری برنامه ریزی کرد که دیگران را براساس حضور آنها تشخیص دهد. همچنین برخی از قفل‌های هوشمند می‌توانند با همکاری با سایر لوازم خانه، تنظیمات نور و دما را براساس خواست هر فرد تنظیم کند.

۷- قفل‌های هوشمند مناسب برای افراد معلول یا سالخورده هستند

افراد زیادی هستند که در کار با قفل‌های مکانیکی مشکل دارند. برخی از این افراد عبارتند از:

  • افراد مسن
  • مبتلایان به بیماری پارکینسون
  • افراد فلج مغزی
  • کلیه افراد معمول
  • کودکان کم سن و سال

۸- قفل هوشمند شما را می‌شناسد!

قفل‌های هوشمند می‌توانند از فنأوری برای شناسایی بدن شما استفاده کنند. به عنوان بخشی از «اینترنت اشیاء»، اصطلاحی که برای اشاره به هر دستگاه خانگی یا اداری که می‌تواند به یک سیستم بی‌سیم متصل شود، استفاده می‌شود. قفل‌های دیجیتال یا همان قفل کارتی می‌توانند با سایر دستگاه‌های خانه شما از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنند و هماهنگ شوند تا محیطی امن ایجاد کنند.

۹- قفل‌های هوشمند دوگانه را انتخاب کنید

برخی از قفل‌های هوشمند این قابلیت را دارند که به عنوان یک لایه امنیتی بیشتر به سیستم‌های قفل موجود متصل شوند. حتی مدل‌هایی وجود دارند که به صورت دوگانه هستند، به این معنا که هم دارای قابلیت دیجیتال و هم قفل مکانیکی کلیدخور است. ایی مورد می توان یک اهمیت بلقوه برای قفل هوشمند محسوب شود.

اهمیت قفل هوشمند دیجیتالی

۱۰- امنیت خانه خود را از راه دور کنترل کنید

یکی دیگر از مزایای داشتن قفل هوشمند، امکان باز و بسته کردن قفل خانه با استفاده از یک برنامه کاربردی است، حتی در مواقعی که در اطراف منزل یا محیط کار خود نیستید. این ویژگی به شما آرامش بیشتری می‌دهد. قفل هوشمند این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا هر زمان که بخواهید مکان مورد نظر را بررسی کنید.

۱۱- قفل‌های هوشمند مدل های مختلفی دارند

بعضی از قفل‌های هوشمند ظاهر پیشرفته‌ای دارند، در حالی که برخی دیگر به شکل قفل‌های مکانیکی هستند. برخی بسیار لوکس و مجلل هستند، برخی دیگر ظاهری ساده و مینیمالیستی دارند. قفل‌های هوشمند را می توانید براساس شکل ظاهری درب منزل خود، انتخاب کنید.

کلام آخر

به یاد داشته باشید که قفل‌های هوشمند به یک شبکه متصل هستند و اگر آنها را انتخاب می‌کنید، باید همواره برنامه‌های خود را به روز نگه دارید و رمزهای عبور را هر چند وقت یکبار عوض کنید. راه حل قدیمی برای برقراری دوباره امنیت، استفاده از یک قفل جدید پیشرفته است. حالا به اهمیت قفل هوشمند پی برده‌اید و می‌دانید که این قفل حداکثر راحتی و امنیت را فراهم می‌کنند.

اگر به دنبال خرید قفل الکترونیکی هوشمند برای خانه یا محل کار خود هستید، محصولات برند یوکـا را در اولویت خود قرار دهید. کلیه قفل‌های هوشمند یوکا دارای آخرین تکنولوژی ساخت و گارانتی خدمات مشتری هستند.