در این مقاله به صورت مختصر و کاربردی به بررسی انواع سیستم های امنیتی قفل الکترونیکی می پردازیم؛ با ما باشید تا بررسی کنیم چرا قفل دیجیتال در عصر جدید به یک تکنولوژی هوشمند برای افزایش امنیت و ایمنی در خانه و محل کار تبدیل شده است.

این روزها یکی از قابلیت های هوشمند سازی ساختمان ها افزایش ایمنی و امنیت در خانه ها و محل کار می باشد. با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید، تجهیزاتی مانند قفل الکترونیکی یا قفل هوشمند و دوربین های مدار بسته و سایر تجهیزات هوشمند ، ایمنی و امنیت را به همراه کاربری آسان و هوشمند برای افراد در خانه و محل کار به ارمغان آورده اند.

در حورزه امنیت ساختمان یکی از گزینه و ابزارهای مهم ، قفل درب ها می باشد . قفل های دیجیتال دارای تنوع بسیار زیادی چه از نظر شکل ظاهری و زیبایی و چه از نظر کیفیت و قابلیت های ارائه شده می باشند.

به طور کلی قفل های الکترونیکی یا قفل دیجیتال بر پایه یکی از سیستم های شناسایی رمزی ، کارت مغناطیسی و یا اثر انگشت عمل می کنند و رفت و آمد افراد به داخل ساختمان مسکونی یا ادارات و سازمان ها و شرکت ها را کنترل می کنند.

اما سوالی که ممکن است شما نیز به دنبال پاسخی برای آن باشید آن است که

در چه مکان هایی می توان از قفل الکترونیکی و یا قفل هوشمند برای افزایش ایمنی و امنیت استفاده نمود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم قفل الکترونیکی برای کنترل دسترسی و ورود و خروج افراد در مکان های مختلف که نیاز به امنیت زیادی دارند به کار برده می شود. از جمله این مکان ها می توان علاوه بر منازل مسکونی به ادارات و سازمان های دولتی، شرکت ها و موسسات و اتاق هایی که نیاز به امنیت بالا دارند مثل اتاق سرور و اتاق های مدارک یا حتی کمدهای ثابت که نیاز است دسترسی  افراد به شدت کنترل شود اشاره نمود.

اگر قرار باشد این مکان ها با سیستم های قفل و کلید قدیمی و سنتی کنترل شوند وقت گیر و نا امن هستند . پس بهترین راه افزایش امنیت در این مکان ها در کنار کاربری آسان و زیبایی و شیک بودن استفاده از قفل دیجیتال یا قفل هوشمند می باشد.

انواع سیستم های امنیتی قفل الکترونیکی

قفل های دیجیتال موجود در بازار دارای سیستم های امنیتی پیشرفته و متنوعی هستند که در این قسمت به آن ها اشاره مختصری می کنیم:

  • سیستم ضد سرقت در قفل الکترونیکی

به کار گیری این سیستم امنیتی در قفل دیجیتال باعث می شود در صورتی که رمز عبور توسط افراد ناشناس به صورت مکرر اشتباه وارد شود و یا افرادی با ضربه زدن به درب یا قفل قصد ورود داشته باشند آلارم دستگاه شروع فعال شده و هشدارهای لازم را به فرد نگهبان یا صاحب ملک شخصی یا شرکت بدهد تا از وجود مشکل در ورود و خروج و حضور افراد ناشناس در پشت درب اطلاع پیدا کند.

  • سیستم اعلام حریق در قفل الکترونیکی

یکی از انواع سیستم های امنیتی قفل دیجیتال سیستم اعلام حریق می باشد که با وقوع آتش سوزی در محل ، سیستم شروع به هشدار دادن می کند و به این شکل خود این قفل به عنوان جزئی از یک سیستم ضد حریق و آتش سوزی عمل می نماید.

  • سیستم امنیتی مجهز به قفل کودک در قفل الکترونیکی

با نصب این سیستم امنیتی روی قفل هوشمند می توانید از محافظت کودکان و امنیت آن ها در منزل مطمئن شوید.

  • قفل امنیتی در قفل دیجیتال

با فعال کردن این سیستم امنیتی در قفل هوشمند هیچ فرد دیگری حتی با داشتن کارت و رمز ورودی نمی تواند بدون اجازه ورود از طرف شما به محیط مورد نظر وارد شود.

  • سیستم ضد شوک در قفل دیجیتال

وجود سیستم ضد شوک در قفل هوشمند سبب شده تا با وارد کردن ولتاژهای غیر مجاز به قفل الکترونیکی سیستم به صورت خودکار برای چند ثانیه خاموش شود.

در این مطلب برخی از انواع سیستم های امنیتی قفل الکترونیکی را بررسی نمودیم ؛ در مقالات بعدی قصد داریم در مورد انواع قفل الکترونیکی رمزدار ، قفل کارتی ، قفل دیجیتال اثر انگشتی  و مزایای هر کدام از آنها صحبت کنیم.

تماس با مشاورین یوکا