شناخت انواع دستگیره درب چوبی می‌تواند به خرید بهترین محصول برحسب نیازهای شخصی منجر شود. اما در بازار چند نوع دستگیره برای درب چوبی وجود دارد؟ کدام یک می‌توانند حداکثر راحتی و امنیت را فراهم کنند؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و هر نوع سؤال دیگری که در ذهن دارید، با یوکا همراه باشید.

انواع دستگیره درب چوبی

در زیر به معرفی انواع دستگیره مخصوص درب‌های چوبی می‌پردازیم:

دستگیره الکترونیکی

دستگیره‌های دیجیتال امنیت و راحتی را فراهم می‌کنند. به جای اینکه به یک کلید برای کار خود اعتماد کنید، از یک صفحه کلید عددی یا صفحه لمسی استفاده می‌کنید. همچنین می‌توانید قفل‌های بیومتریکی پیدا کنید که اثر انگشت شما را می‌خوانند. اکثر مدل‌ها دارای کلیدهایی برای پشتیبان گیری هستند و بسیاری از آن‌ها قفل خودکار بدون لمس را پس از یک دوره زمانی مشخص ارائه می‌دهند.

برای دستگیره درب چوبی به دنبال قفل‌هایی بگردید که به شما امکان ایجاد کدهای دسترسی موقت را می‌دهند و می‌توانید برای مهمانان یا ارائه دهندگان خدماتی را ارسال کنید. برخی از قفل‌های الکترونیکی وجود یک تلفن هوشمند یا دکمه کلید ثبت شده را تشخیص داده و با لمس قفل آن را باز می‌کنند.

قفل‌های الکترونیکی درب که با سیستم‌های امنیتی خانه یا اتوماسیون منزل ادغام می‌شوند که گاهی قفل‌های متصل نیز خوانده شده، راحتی و عملکرد بیشتر شما را فراهم می‌کنند. بسته به سخت افزار و سیستم می‌توانید:

  • هنگامی ‌که سیستم امنیتی خود را مسلح می‌کنید، به طور خودکار درب‌های خود را قفل نمایید.
  • هنگام باز کردن قفل درب، سیستم امنیتی خود را خلع سلاح کنید.
  • برای باز و بسته کردن قفل‌های خود از راه دور از یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه استفاده کنید.
  • وقتی شخصی وارد خانه شما می‌شود، اعلان‌های متنی دریافت کنید.
  • عملکرد چراغ‌ها، وسایل گرمایشی و سرمایشی و سیستم‌های صوتی.
  • برخی از قفل‌های درب الکترونیکی هشدارهای صوتی را هنگام کسی که قفل را دستکاری می‌کند یا اقدام به ورود اجباری می‌نماید، ایجاد می‌کنند.

دستگیره الکترونیکی روی درب چوبی

دستگیره درب کلیدخور

این دستگیره درب چوبی نسخه رایج سخت افزار ورودی کلید خور است که طراحی و عملکرد سنتی را ارائه می‌دهد. آن‌ها دارای قفلی هستند که هنگام چرخاندن دستگیره از هم باز می‌شود. قفل شدن دستگیره از جدا شدن قفل از بیرون و بدون کلید جلوگیری می‌کند. قسمت داخلی دستگیره دارای یک چرخش انگشت شست برای قفل و باز کردن درب است. برخی از مدل‌ها دارای قفل دکمه ای آسان برای استفاده در داخل هستند، قفل‌هایی که هنگام چرخاندن دکمه داخلی، به راحتی باز می‌شوند.

قفل‌های کلیدخور هنگام جفت شدن با یک دکمه قفل یا اهرم، یک نقطه قفل دوم برای درب شما ایجاد می‌کنند که به شما یک امنیت اضافی می‌دهند. برخی از مجموعه‌های دستگیره و اهرم‌ها دارای پیچ و مهره هستند که شامل دو نوع وجود می‌باشند:

  • پیچ و مهره‌های تک سیلندر برای باز کردن قفل از بیرون به کلید نیاز دارند، اما با یک دستگیره کوچک یا انگشت شست از داخل باز می‌شوند. آن‌ها برای درهایی که شیشه ای ندارند و می‌توانند شکسته شوند، مناسب می‌باشند. این طرح به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت مواقع اضطراری سریع تر درب را باز کرده و از خانه خارج شوید، زیرا نیازی به تعیین کلید ندارید.
  • لولاهای دو سیلندر برای باز کردن قفل از بیرون و داخل به کلید نیاز دارند. اگر درب شیشه ای نزدیک قفل داشته باشد، امنیت را بهبود می‌بخشند، اما باز شدن قفل آن‌ها بیشتر طول می‌کشد. اگر از پیچ و مهره دو سیلندر استفاده می‌کنید، یک کلید را در یک مکان مشخص نگه دارید تا در شرایط اضطراری به آن راحتی دسترسی پیدا کنید.

دستگیره درب توپی

این دستگیره درب چوبی برای راحتی بیشتر طراحی شده است. آن‌ها نیازی به پایین داد دستگیره ندارند بلکه به صورت چرخشی درب را باز می‌کند. مانند دستگیره‌ها، قفل شدن دستگیره توپی از جدا شدن قفل از بیرون و بدون کلید جلوگیری می‌کند. قسمت داخلی دستگیره دارای یک چرخش انگشت شست یا دکمه فشاری است که به شما این امکان را می‌دهد تا قفل را درگیر کنید.

برخی از مدل‌ها هنگام دستکاری در اهرم داخلی، قفل را از حالت ساده خارج می‌کنند و یک وسیله ساده تر برای خروج ارائه می‌دهند. برای تعیین نیاز خود، از بیرون خانه یا اتاق به در نگاه کنید. اگر لولاها در سمت چپ هستند، به دنبال یک اهرم چپ دست یا جهانی باشید. اگر لولاها در سمت راست قرار دارند، شما به یک مدل راست دست یا جهانی نیاز دارید.

دستگیره‌ها یک لمس تزئینی و جسورانه ای به درب ورودی اضافه می‌کنند. آن‌ها شامل یک دسته بیرونی، یک قفل با انگشت شست و یک ددبالت مطابق دارند. شما می‌توانید دستگیره‌هایی با دستگیره‌های توپی راست دست، چپ دست و جهانی پیدا کنید. بسته به مدل، پیچ و مهره موجود ممکن است تک یا دو سیلندر باشد. تولیدکنندگان ممکن است برای تکمیل سخت افزار عملکردی بر روی درب دو تایی، دستگیره‌های منطبق و غیرفعالی (ساختگی) را ارائه دهند. اگر یک دستگیره را تعویض می‌کنید، به دنبال مدل‌های قابل تنظیم باشید که استفاده از سوراخ‌های نصب موجود درب را امکان پذیر می‌کنند.

نکات مهم در انتخاب دستگیره درب چوبی

هنگام تصمیم گیری در مورد مناسب‌ترین نوع درب چوبی، مهم است که به نکات زیر توجه شود:

  • چند بار پشت درب مانده‌اید؟ اگر شما یا کسی در خانه‌تان مستعد گم کردن کلیدها هست، یک قفل دیجیتال قابل برنامه ریزی می‌تواند مشکل جا گذاشتن یا گم کردن کلیدها را برطرف کرد.
  • برخی از قفل‌های الکترونیکی و هوشمند به شما این امکان را می‌دهند تا کدهای دسترسی موقت برای مهمانان و متخصصان تعمیر و نگهداری ایجاد کنید یا درب خود را از راه دور باز کنید. به این ترتیب، هرگز نیازی به پنهان کردن یک کلید یدکی در خارج نخواهید داشت که سارقان احتمالی اغلب می‌توانند به دنبال آن بگردند.
  • شرایط طراحی چگونه است؟ اگر ظاهری لوکس و مدرن را می‌خواهید حتماً به سراغ دستگیره دیجیتال بروید.
  • آیا شما به یک سیستم عامل خانه هوشمند علاقه مند هستید؟ قفل‌های هوشمند از طریق برنامه تلفن‌های هوشمند قابل کنترل هستند و بسیاری از آن‌ها با دیگر سیستم‌های اتوماسیون خانگی ادغام می‌شوند. برای جزئیات بیشتر، ببینید که اتوماسیون خانگی چیست؟
  • بودجه شما چقدر است؟ اگرچه قیمت‌‌ها بسته به برند و سازنده ممکن است متفاوت باشد، اما قفل‌های کلیددار اغلب هزینه کمتری نسبت به قفل‌های الکترونیکی با تکنولوژی پیشرفته دارند.

خرید قفل دیجیتال یوکا