تا کنون به کاربرد سیستم بیومتریک در قفل دیجیتال توجه کرده اید؟ اگر شما هم از متولدین سال های ۲۰۱۳ – ۱۹۹۵ باشید که نسل z نامیده می شوید احتمالا تمایل دارید از تکنولوژی در ابعاد مختلف زندگی خود از جمله حفظ امنیت منزلتان استفاده کنید؛ با ما باشید.

تاثیر نسل z در استفاده از قفل دیجیتال

با وجود ارتباطات ثابت و دائمی، حضور تکنولوژی در ابعاد مختلف زندگی بر کارها و خواسته های افراد نیز تاثیر داشته است و این مسئله نسل جوان z را از دیگر افراد جامعه متمایز ساخته است.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
کلر مادن - قفل دیجیتال یوکا
کلر مادن، جامعه شناس

کلر مادن  جامعه شناس در سیدنی، استرالیا معتقد است:

 “نسل z تمامی سال های عمر خود را در عصر دیجیتال سپری کرده است. این نسل در سال های راه اندازی ebay متولد شده است. دو سال بعد از ebay  در سال ۱۹۹۷ گوگل ثبت شده است. این همزمانی سبب شده که این جوانان دنیا را با ارتباطات بی سیم آن بشناسند و تکنولوژی در زندگی آن ها نقشی پر رنگ تر از نسل های پیشین داشته باشد.

دوره سنی که شما با تکنولوژی آشنا می شوید بر نحوه استفاده از آن موثر است. در مورد این نسل، تکنولوژی با همه جنبه های زندگی آن ها آمیخته شده است و این یکپارچگی میان زندگی آنلاین و آفلاین در نوع سرگرمی که برای خود انتخاب می کنند، نحوه حضور آن ها در جامعه، مکالمات و کارهایشان نیز وارد شده است.”

از آنجا که این جوانان از سال های ابتدایی زندگی شان برند آنلاین و شخصی خود را مدیریت می کنند، آنچه را با دیگران به اشتراک می گذارند برای ما ملموس تر می کند.

حضور فعال نسل z در شبکه های اجتماعی

این سطح یکپارچه سازی، نگرانی های امنیتی را نیز افزایش می دهد. نسل z اغلب بخاطر اشتراک بیش از حد تصاویر و ویدیوهای مربوط به لحظه به لحظه زندگی شخصی خود مورد انتقاد قرار می گیرد که خانم مادن این مسئله را امری طبیعی می داند.

“به آلبوم عکس های فرزندتان توجه کرده اید؟ یک آلبوم که می توانستید در دست بگیرید و ساعت ها به تماشای دوران شیرین کودکی فرزندتان بنشینید. اما برای نسل z این آلبوم کاملا دیجیتالی است. این جوانان مدیرهای برندهای آنلاین و شخصی خود هستند بنابراین اشتراک این حجم اطلاعات امری طبیعی به نظر می آید.

حضور فعال نسل z در شبکه های اجتماعی

جالب اینجاست که با وجود نگرانی ها درباره ی کاهش سطح امنیت و حریم خصوصی ناشی از اشتراک بیش از حد افراد نسل جدید، خانم مادن معتقد است این جوانان خود را در قبال حفظ امنیت چه در دنیای فیزیکی و چه به صورت آنلاین مسئول می دانند.

با تکامل تکنولوژی امنیت نیز ارتقا یافته است. به طور مثال امروزه دسترسی افراد به اطلاعات گوشی شما بسیار سخت تر شده است. این همان امنیت و راحتی است؛ همان چیزی که نسل جوان می خواهد.

۶۹ درصد افراد گروه سنی ۲۴ – ۱۶ معتقدند که سیستم امنیتی بیومتریک بسیار سریع تر و آسان تر از به خاطر سپردن پسوردهای طولانی و پین کدها عمل می کند.

اما سیستم بیومتریک چیست؟

بیومتریک سیستمی با دقت و امنیت بالا برای شناسایی افراد از طریق ویژگی های فیزیولوژیکی و رفتاری آن ها است که از جمله ی این ویژگی ها می توان به اثر انگشت اشاره نمود.

بیومتریک و کاربرد آن در قفل دیجیتال

نسل جوان به دنبال چه سطحی از امنیت و راحتی است؟

تاکنون به تکنولوژی هایی که می توانند در بدن شما جاسازی شوند فکر کرده اید؟

حتما همینطور است اما خانم مادن آن را حتی برای نسل جوان نیز محدود می داند.

“مردم هنوز هم تمایل دارند برای کنترل و دسترسی به چیزی آن را حس کنند.”

به این ترتیب تمایلات نسل جوان برای راحتی و امنیت ما را به کدام سو می برد؟

بررسی ها نشان می دهد که استفاده از سیستم بیومتریک در اولویت قرار دارد.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
 سیستم بیومتریک در قفل دیجیتال - یوکا
راحتی استفاده از سیستم امنیتی بیومتریک بسیار مورد توجه نسل z است.

مطالعات انجام شده توسط VISA Europe نشان می دهد ۷۵ درصد افراد ۲۴ – ۱۶ سال از کار کردن با سیستم امنیتی بیومتریک احساس رضایت و راحتی دارند.

همانطور که پیش تر اشاره شد ۶۹ درصد معتقدند که کار با سیستم امنیتی بیومتریک بسیار آسان تر و راحت تر از به خاطر سپردن پسوردهای طولانی و پین کدها است. جالب است بدانید ۵۰ درصد افراد معتقدند که پسوردهای سنتی در سال ۲۰۲۰ از بین می روند!

اما آیا مرگ پسوردهای سنتی به معنای کنار گذاشته شدن ابزارهای امنیتی فیزیکی در دسترس مانند کلیدها است؟ خانم مادن آن را دور از دهن نمی داند.

مردم ترجیح می دهند همیشه کلید خود را به همراه نداشته باشند یا لازم نباشد پسوردهای خود را به یاد بیاورند.

او راحتی و امکانات در رانندگی با ماشین های جدید را مثال می زند؛ وقتی شما برای رانندگی با گوشی های هوشمند خود هزینه می کنید.

در حال حاضر بهترین راه حل حفظ امنیت فیزیکی، راحتی و یکپارچگی گوشی های هوشمند در اتوماسیون خانگی و کنترل سیستم های امنیتی است.

راه حل چیست؟

با داشتن یک گوشی هوشمند تقویم، ماشین حساب، کامپیوتر، دفترچه تلفن و … را در یک دیوایس در اختیار داریم.

کلر مادن می گوید: راحتی و یکپارچگی ابزارهای مورد نیاز چیزی است که این نسل در سیستم امنیتی فیزیکی به دنبال آن هستند.

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
 سیستم بیومتریک در قفل دیجیتال - یوکا
راحتی حمل وسایل کمتر و کنترل دسترسی ها از طریق گوشی

در سیستم امنیتی فیزیکی نیز شما نمی خواهید برای باز کردن درها از کارت یا وسیله های فیزیکی دیگری استفاده کنید. همچنین تمایلی به ذخیره پسوردها نیز ندارید. اپلیکیشن ها و سیستم  بیومتریک در قفل دیجیتال به کمک شما می آیند.

مردم تمایلی به حمل وسایلی مانند کلید یا به خاطر سپردن رمزهای عبور خود ندارند و امنیت بیشتر را در کنار راحتی و یکارچگی آن ترجیح می دهند.

 در این مقاله کاربرد سیستم بیومتریک در قفل دیجیتال و تمایل افراد به امنیت و راحتی که این قفل ها برای آن ها به ارمغان می آورد بررسی شد؛ برای اطلاع از قیمت قفل دیجیتال سامسونگ با ما در تماس باشید.[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]