گفته می‌شود رقابت، مادر نوآوری است. برخی هتل‌ها که در رقابت با هتل‌های دیگر هستن ، با به کارگیری فناوری های نوآورانه، گام های بلندی را در راستای متمایز سازی تجربه مهمانان خود برداشته اند.

بنابر گزارشات منتشر شده، رضایت مهمانان از هتل‌های آمریکای شمالی بسیار بالا است. اما چرا؟ این هتل‌ها با توجه کردن به وسایل و تجربیاتی که به رضایت آنی مهمانان منجر می‌شوند، از نیازها و خواسته‌های مشتریان خود نهایت استفاده را می‌برند؛ چنین هتل‌هایی به راز موفقیت پی برده‌اند.

رضایت مشتری، وفاداری و شبکه‌های تعاملی هستند که مشتری را در اولویت قرار می‌دهند. در این مقاله با بررسی کاربرد فناوری‌های پیشرفته در هتل‌ها با یوکا همراه باشید.

کاربرد فناوری های پیشرفته در هتل ها

اسکنرهای مادون قرمز

یکی از رایج‌ترین شکایات مهمانان در عرصه مهمان‌پذیری ناشی از مزاحمت‌های کارکنان خانه داری است و صاحبان هتل، تاثیری که کارکنان بخش نظافت می‌توانند بر تجربه کلی مهمانان داشته باشند را به دقت بررسی می‌کنند.

برخی هتل‌ها از پروسه‌های سخت‌گیرانه‌ای استفاده می‌کنند. برای مثال کارمند هتل باید ابتدا در بزند و پس از ۱۰ ثانیه وارد اتاق شود؛ در برخی هتل ها درب آویزهایی وجود دارد که به کارکنان هشدار می‌دهد مهمانان در اتاق هستند.

هتل ۱۰۰۰ واقع در سیاتل، رویکردی نوآورانه اتخاذ کرده است. در هر کدام از اتاق‌ها یک حس‌گر مادون قرمز وجود دارد که گرمای بدن را تشخیص می‌دهد، اگر حسگر حضور مهمان را نشان دهد، کارمند هتل محل را ترک می‌کند و ساعتی بعد باز می‌گردد؛ به این ترتیب، هرگز برای مهمانان مزاحمتی ایجاد نمی‌شود.

از دست ندهید : معتبرترین برندهای کره ای قفل دیجیتال

ورود بدون کلید

تامین امنیت همواره دغدغه هتل‌داران و مهمانان‌شان بوده است؛ به ویژه زمانی که حرف کلیدها و کارت کلیدها به میان می‌آید.

یکی از فناوری‌های پیشرفته در هتل‌ها که بسیاری از هتل‌داران اکنون از آن بهره می‌برند، سیستم‌های ورود بدون کلید می‌باشد. این سیستم‌ها موجبات راحتی و امنیت بالاتر را فراهم می‌آورند. برخی هتل‌ها اکنون به مهمانان خود جاکلیدی یا مچ‌بندهای مجهز به RFID ارائه می‌دهند که جای کلید اتاق‌ها را گرفته اند.

RFID به هتل‌داران امکان می‌دهد تجربه‌ای سفارشی‌سازی شده برای مهمانان‌شان رقم بزنند؛ تصور کنید زمانی که قدم در آسانسور می‌گذارید آسانسور فورا به حرکت در می‌آید و شما را به طبقه مورد نظر می‌رساند.

هتل‌های دیگر مانند Alma Barcelona توانسته‌اند ورود بدون کلید را یک گام بالاتر ببرند و اکنون از فناوری ورود به اتاق توسط اثر انگشت بهره می‌برند که مشابه فناوری استفاده شده در گوشی‌های آیفون است. هتل Nine Zero در بوستون از یک دستگاه اسکنر شبکیه استفاده می‌کند که دقت و امنیت بالاتری را فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید : خرید با کیفیت ترین قفل کارتی

در این مقاله کاربرد فناوری‌های پیشرفته در هتل‌ها را نیز بررسی نمودیم. برای آشنایی بیشتر با انواع قفل دیجیتالی ، قفل درب اثر انگشتی و تجهیزات هتلی لینک های پیشنهادی بالا را دنبال نمایید. همچنین می‌توانید سوالات خود را از ما بپرسید، با ما تماس بگیرید و یا برای ما پیغام بگذارید.

تماس با کارشناسان یوکا