امروزه ساختمان های هوشمند و راحتی و ایمنی آن ها بسیار مورد توجه بشر قرار گرفته است. یکی از ابزارهایی که نقش مهمی در ایمنی ساختمان ها ایفا می کند قفل دیجیتال است که با امکانات و قابلیت های منحصر بفرد و بسیار کاربردی برای جامعه مدرن امروز ، دغدغه امنیت ساختمان را تا حد زیادی رفع می کند. در ادامه کاربرد سیستم بیومتریک در قفل دیجیتال را بررسی می کنیم.

قفل دیجیتال به راحتی بر روی انواع درب های قدیمی و جدید ، درب های ضد سرقت ، شیشه ای ، چوبی و فلزی نصب می شود و ظاهری چشم نواز به درب ورودی ساختمان ، اتاق ها یا محل کارتان می بخشد.

اما آنچه در این مطلب به آن می پردازیم اثر انگشت ، یکی از امکانات امنیتی در قفل های الکترونیکی ، است که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا امنیت بسیاری از ابزارهای در دسترس بشر را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

کاربرد سیستم بیومتریک در قفل دیجیتال

در قفل اثر انگشت از تکنولوژی بیومتریک استفاده شده است. کاربرد و اهمیت روز افزون تشخیص هویت افراد در جوامع مدرن سبب رشد روش های شناسایی هویت شده است.

علم بیومتریک یکی از روش های تشخیص هویت است که با توجه به مشخصات رفتاری و فیزیولوژیکی انسان هویت وی را تعیین می کند. از جمله این ویژگی های فیزیولوژیکی بشر ، اثر انگشت وی است که منحصر بفرد می باشد و امکان جعل آن وجود ندارد.

اما دلایل فراگیر شدن تشخیص هویت افراد از طریق اثر انگشت چیست؟

تشخیص هویت افراد از طریق اثر انگشت

  • اثر انگشت در کاربردهای مختلفی از جمله اداره های دولتی ، قضایی و در بسیاری از وسایل در دسترس بشر مانند گوشی موبایل استفاده می شود.
  • در صحنه جرم نیز اثر انگشت مجرمان باقی می ماند و به دلیل یکتایی نقش مهمی در کشف بسیاری از معماهای قضایی دارد.
  • دستگاه های ثبت اثر انگشت در کاربردهای مختلف به راحتی توسط افراد قابل تهیه می باشند.

با توجه به کاربرد سیستم بیومتریک در قفل دیجیتال ، این سیستم اثر انگشت فرد را با اثر انگشت های ثبت شده در پایگاه داده اش مقایسه می کند و به راحتی مطابقت ، مجاز بودن و غیر تکراری بودن آن را تشخیص می دهد. این سیستم برای شناسایی افراد تحت تعقیب ، مجرمان و … بسیار کاربردی است.

یکی از راه های باز کردن درب های مجهز به قفل دیجیتال نیز اثر انگشت است که شما می توانید علاوه بر رمز یا کارت برای باز کرن درب از اثر انگشت تان که تنها به خودتان تعلق دارد استفاده نمایید.

با وجود قفل اثر انگشتی امنیت بسیار افزایش یافته و ورود غیر مجاز امکان پذیر نمی باشد و اگر فردی بخواهد بدون رمز ، کلید یا اثر انگشت ثبت شده وارد شود سیستم ضد سرقت و ضد شوک قفل هوشمند ، ایمنی شما را تضمین می کند و شما را از تلاش بی ثمر وی مطلع می سازد.

تماس با مشاورین یوکا