قفل هوشمند می تواند هنگام ترک منزل یا ورود به آن راحتی زیادی برای شما فراهم آورد و همچنین ایمنی مناسبی را برای ساختمان شما به همراه بیاورد. اما نکاتی وجود دارند که لازم است قبل از نصب بدانید. در این مقاله شما را با مواردی که قبل ازنصب  قفل دیجیتال باید درنظر گرفته شوند آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید:

۱. از باتری مناسب استفاده کنید

یکی از نکات کلیدی نصب قفل دیجیتال تهیه منبع تغذیه قدرتمند است. معمولا قفل‌های هوشمند از باتری استفاده می‌کنند. باتری‌ها وظیفه دارند به قسمت‌های مختلف قفل اعم از تراشه‌های بیسیم، چراغ ال‌ای‌دی و موتور بازکننده درب انرژی برسانند.

موتور قفل دیجیتال برای باز و بسته کردن درب و فعالیت، انرژی زیادی مصرف می‌کند. به همین دلیل نیاز است که حتما باتری‌های باکیفیتی انتخاب کنید که نیاز شما به تعویض پی‌درپی منبع انرژی را کاهش دهند.

نکات کلیدی نصب قفل دیجیتال

باتری‌های صنعتی انرژی مناسبی دارند و تجربه کاربران نشان داده است که استفاده از آن برای قفل‌های دیجیتال نتیجه رضایت‌بخشی را به همراه داشته است.

درهرصورت شما می‌توانید با آزمون و خطا بهترین باتری موردنظر را پیدا و از آن برای تامین انرژی قفل استفاده کنید.

البته اگر در طول روز زیاد درب خود را باز و بسته نمی‌کنید، احتمالا به برند خاصی از باتری نیاز ندارید و هر نوع باتری شما را راضی نگاه خواهد داشت. اگر به دنبال قیمت نصب قفل دیجیتال هستید و یا اینکه میخواهید از نحوه نصب و قیمت نصب قفل دیجیتال مطلع شوید میتوانید از بازار آنلاین خدمات سنجاق کمک بخواهید.

۲. اطمینان حاصل کنید که درب به درستی بسته شود

یکی دیگر از نکات کلیدی نصب قفل دیجیتال که باید حتما مدنظر قرار دهید، وضعیت باز و بسته شدن درب است. بسیاری از درب ها، خصوصا درب های خانه های قدیمی به درستی چفت نیستند و به درستی بسته نمی‌شوند. به عبارت دیگر، اگر هنگام قفل کردن درب نیاز دارید که آن را هل دهید، باید قبل از نصب قفل هوشمند، این موضوع را بررسی کنید.

اگر می خواهید از کنترل از راه دور استفاده کنید، چفت کلید باید بتواند آزادانه حرکت کند و انقباض و انبساط بیابد. در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شود و به درستی کار نخواهد کرد.

چفت نبودن درب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، بنابراین یا شخصی متخصص را استخدام کنید تا آن را تعمیر کند، و یا از دوستی کاربلد بخواهید کمک تان کند.

۳. قفل های هوشمند صفحه های انگشتی دارند

در چفت های سنتی، صفحه انگشتی جای زیادی اشغال نمی کند و این موضوع باعث می شود قفل ساختاری ساده و غیر پیچیده داشته باشد. اما به لطف سازندگان وسایل الکترونیکی، قفل هوشمند در مقایسه با قفل سنتی مکانیزم انگشتی بزرگی دارد.

بیشتر اوقات این موضوع اهمیت زیادی ندارد، اما اگر در نزدیکی قفل تزئیناتی نصب می کنید باید بگویم، قفل هوشمند اصلا با آن سازگار نخواهد بود.

با توجه به این مسئله دقت داشته باشید که حتما اطراف قفل فضای زیادی وجود داشته باشد، خصوصا در قسمت بالایی آن؛ چون قفل برای استفاده راحت به فضا نیاز دارد.

۴. همان برند قفلی را که در حال حاضر برای خانه خود استفاده می کنید، بخرید

از نکات کلیدی نصب قفل دیجیتال توجه به یکسان بودن برند مغزی و سیلندر در تمام خانه است. “کویکسد” و “شلگ” دو برند معروف قفل هستند و از سیلندرهای درونی متفاوتی استفاده می کنند، این یعنی اگر می خواهی قفل تمام درب های خانه خود را تغییر دهید، باید از یک نوع قفل استفاده کنید، “کویکسد” یا “شلگ”.

بنابراین اگر می خواهید از یک کلید برای همه قفل ها استفاده کنید، حتما توجه داشته باشید تمام قفل ها از یک برند خاص باشند. در غیر این صورت باید دو قفل همراه خود داشته باشید. (به همین ترتیب، اگر می خواهید تمام قفل های خانه خود را تعویض کنید، می توانید هر برندی که دوست دارید را خریداری نمایید.)

۵. هنوز می توانید چفت قدیمی خود را نگه دارید

اگر راحتی قفل هوشمند را می خواهید اما قصد دارید چفت قدیمی خود را نگه دارید، می توانید کیت مخصوص تعویض تهیه کنید و چفت قدیمی‌تان را به یک قفل هوشمند تبدیل نمایید.

قفل هایی نظیر “آگوست” تنها مکانیزم‌هایی دارند که می‌توان آن را در چفت موجود نصب کرد و بدون تعویض کامل قفل، قدرت های جادویی به آن بخشید.

دلایل زیادی برای استفاده از قفل قدیمی وجود دارد، برای مثال استفاده از کلیدهای فعلی منزل یا استفاده نکردن از قفل‌های پر زرق و برق رنگی دارای لامپ ال ایی دی. به همین دلیل کیت های تعویض بسیار محبوب هستند.

۶. با صاحب خانه خود مشورت کنید

یکی از نکات کلیدی نصب قفل دیجیتال این است که قبل از هرچیزی صاحب‌خانه را از تعویض قفل باخبر کنید. اگر از ساختمان اجاره‌ای استفاده می‌کنید، ممکن است تغییر قفل مخالف قرارداد اجاره یا حتی خلاف قانون باشد. بنابراین بهتر است قبل از انجام این کار با صاحب خانه خود مشورت کنید.

اگر خانه را از مالک خصوصی اجاره کرده‌اید، معمولا در این موارد انعطاف پذیرتر عمل می کنند، اما ممکن است کپی کلید یا رمز ورود را از شما بخواهند؛ چون بیشتر مالکان حق ورود خود را حفظ می کنند.

اگر از شرکتی آپارتمانی بزرگ اجاره کرده اید، باید بگویم آن ها قوانین سفت و سخت تری دارند بنابراین اگر اجازه تعویض قفل را نداشتید، تعجب نکنید.

شما می‌توانید برای درک بهتر فرآیند نصب قفل دیجیتال ویدئوی زیر را که مربوط به کانال ویدئویی ما در آپارات است را تماشا کنید. این ویدئو مرحله به مرحله به شما نشان می‌دهد که برای نصب قفل دیجیتال چه کاری انجام دهید.

 

۷. با کارشناسان فنی ما در نوآوران هوشمند مشورت کنید

اگر همچنان در نصب و خرید قفل مردد هستید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، می‌توانید با کارشناسان فنی ما در نوآوران هوشمند تماس بگیرید. همکاران ما در بخش مشاوره به شما کمک می‌کنند که تمام فرآیند خرید، نصب و استفاده از خدمات پس از فروش را بدون هیچ مشکلی طی کنید و تجربه دلنشینی از استفاده از محصولات دیجیتال داشته باشید.

نکات کلیدی نصب قفل دیجیتال