یکی از قطعات بسیار مهم حفاظتی بر روی درب‌ها قفل است. استفاده از قفل‌های سنتی امروزه دیگر کاربرد چندانی ندارند و از نظر امنیتی مناسب نیستند. به همین دلیل استفاده از قفل هوشمند که قابلیت‌های کنترلی و امنیتی زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، رواج پیدا کرده است.

این قطعات هوشمند را می‌توان هنگام تولید درب‌های جدید روی آن نصب کرد. اما برخی از افراد به‌­دنبال استفاده از قفل‌های هوشمند بر روی درب‌های معمولی خود هستند. در این شرایط یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که افراد با آن روبه‌رو می‌شوند این است که قفل‌های دیجیتال را روی چه درب‌هایی نصب کنیم؟

انواع مختلف درب‌های چوبی، ضدسرقت، فلزی، مولتی، upvc  و شیشه سکوریت قابلیت پشتیبانی از این ابزار امنیتی هوشمند را دارند. استفاده از این محصولات در کنار افزایش ایمنی، راحتی استفاده و زیبایی محیط را برای کاربران به ارمغان می­‌آورد.

انواع روش‌های دسترسی بر روی قفل‌های دیجیتال وجود دارد که استفاده از هر کدام آن‌ها به تمایل افراد بستگی دارد.

 

چرا باید قفل‌های دیجیتال را نصب کنیم؟

قبل از اینکه بدانیم قفل‌ دیجیتال را روی چه درب‌هایی نصب کنیم، ابتدا باید دلایل استفاده از آن‌­ها را بررسی کنیم. این ابزارآلات امنیتی به دلایل مختلف مثل کاربری آسان و برخورداری از انواع روش‌های افزایش ایمنی محیط جایگزین ابزار سنتی شده‌اند.

امکان کنترل خانه از طریق این محصولات آسان‌تر شده و باگ‌های امنیتی نیز پوشش داده می‌شوند. در گذشته کلید‌های کامپیوتری در مقایسه با کلید‌های معمولی امنیت بیشتری داشتند اما در حال حاضر با استفاده از ابزار هوشمند، نیازی به استفاده از کلید نخواهید داشت.

بر روی محصولات حفاظتی هوشمند انواع سیستم‌های ضد سرقت، قفل کودک، ضد شوک و… طراحی شده‌اند که به افزایش ایمنی خانه کمک می‌کنند.

نصب قفل دیجیتال و هوشمند روی درب

انواع درب مناسب برای نصب قفل دیجیتال

استفاده از ابزارآلات امنیتی هوشمند بر روی درب‌های مختلف  Upvc، ضدسرقت، سکوریت و… امکان‌پذیر است؛ اما این درب‌ها باید برخی مشخصات خاص را داشته باشند. میزان ضخامت درب مورد نظر باید مابین ۳.۵ تا ۹ سانتی‌متر باشد.

البته می‌توان از شافت‌های بلند استفاده کرد تا قفل بر روی هر نوع دربی قابل نصب ‌باشد. علاوه‌­بر­این حداقل فاصله لازم میان لبه درب با قسمت‌های طرح‌دار ۱۲سانتی‌متر است. همچنین بر روی درب‌های ضد سرقت که قفل مرکزی دارند، می‌توان از قفل‌های دیجیتال بدون دستگیره استفاده کرد و هر دو قفل درب را به‌راحتی به کار برد.

 

نصب قفل دیجیتال بر روی درب‌های  UPVC

بر روی این نوع درب‌ها می‌توان از قفل‌های دارای دستگیره اهرمی استفاده کرد و روش‌های دسترسی مختلف را به کاربر ارائه داد.

زیبایی این قطعه با توجه به بائو ( فاصله چارچوب در با نقش‌­و‌نگار آن ) درب‌های ضدسرقت چند برابر می‌شود. اگر میزان فاصله کم بود می‌توانید از قفل هوشمند بدون دستگیره استفاده کنید.

 

نصب قفل دیجیتال بر روی شیشه سکوریت

نصب قفل دیجیتال بر روی شیشه سکوریت

قفل دیجیتال شیشه سکوریت مقاومت بسیار زیادی دارد و به‌­دلیل تغییر دمای آن تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد، می‌توان در طولانی­ مدت از شیشه استفاده کرد‌.

درب‌های شیشه‌ای سکوریتی الگوی شکستن خاصی دارند و نسبت به شیشه‌های معمولی متفاوت هستند. این شیشه‌ها در صورت شکستگی امکان بریدگی ندارند و به‌طور کامل ریز می‌شوند. در نتیجه مقاومت آن­‌ها زیاد است.

 

نصب قفل دیجیتال روی قفل ضدسرقت مولتی

درب­‌های ضد سرقت موجود در بازار که تولید کشور چین هستند به‌­عنوان مولتی مشهور شده‌اند. در این درب‌ها از مغزی‌های عمودی استفاده شده که هنگام نصب قفل هوشمند باید به آن نیز توجه کرد.

درواقع قفل خریداری شده باید از این مغزی نیز پشتیبانی کند. البته در برخی از درب‌های ضد سرقت نیز می‌توان از آن استفاده کرد که مغزی‌های آن‌ها جدا از هم کار می‌کنند‌.

 

نکات مهم در نصب قفل دیجیتال بر روی انواع درب‌ها

در حالت کلی درب‌ها به سمت چپ یا راست باز و بسته می‌شوند که نشان‌دهنده محل قرارگیری لولا در آن‌ها است. در درب‌های راست بازشو لولا در سمت راست و در درب چپ بازشو، لولا در سمت چپ قرار دارد. شما باید قبل از تهیه قفل هوشمند محل لولای آن را مشخص کنید و قفل متناسب با آن را بخرید.

در هنگام خرید قفل‌های پول و پوش هوشمند نیز نحوه باز و بسته شدن درب را به فروشنده اطلاع دهید؛ چراکه درب‌های داخل بازشو نیاز به قفل فشاری کششی دارند و درب‌های بیرون بازشو نیز بهتر است از قفل کششی فشاری استفاده کنند.

 

نحوه نصب قفل دیجیتال بر روی انواع درب

نحوه نصب قفل دیجیتال بر روی انواع درب

پس از اینکه متوجه شدیم قفل‌های دیجیتال را روی چه درب‌هایی نصب کنیم، باید نحوه نصب آن را نیز بدانیم. جهت نصب قفل‌های هوشمند روی درب‌های مختلف نیاز به اندازه‌گیری‌های خاصی است. میزان ضخامت درب، اندازه بائو و میزان فاصله محل مغزی عمودی با قفل درب باید مشخص باشد.

در هنگام انجام عملیات سوراخ­‌کاری برای نصب قفل این موارد مورد نیاز است. البته بهتر است کار نصب را به یک متخصص در این زمینه بسپارید تا از امنیت و کارکرد صددرصد آن اطمینان پیدا کنید.

استفاده از محصولات امنیتی هوشمند بر روی درب‌های شیشه سکوریت نیز بهتر است درب سوراخ‌­کاری شده را به­‌صورت سفارشی تحویل بگیرید یا آن را چسب­‌کاری کنید.

 

استفاده از قفل هوشمند بر روی درب چوبی

استفاده از درب‌های چوبی در ساختمان‌ها و ادارات رواج زیادی دارد؛ چراکه محدودیتی در تهیه چوب برای تهیه این درب‌ها در سطح کشور وجود ندارد. نصب قفل هوشمند بر روی این درب‌ها به آسانی انجام می‌شود و جزء گزینه‌های مناسب برای دیجیتالی­ شدن است؛ چون ایمنی آن افزایش پیدا می‌کند.

علاوه ­براین در درب‌های موجود در هتل‌ها که امنیت زیاد آن ضروری است، استفاده از قفل‌های هوشمند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. افزایش ایمنی در کنار زیبایی ظاهری طرفداران این ابزار‌ها را بر روی درب‌های چوبی افزایش داده است.

 

درب‌های فلزی مناسب برای قفل‌های دیجیتال

در پاسخ به این سوال که قفل‌های دیجیتال را روی چه درب‌هایی نصب کنیم؟ می­توان گفت که نمونه­‌های فلزی بهترین گزینه هستند. درب­‌های فلزی که از جنس فولاد هستند، استحکام و دوام بسیار زیادی دارند و در نتیجه جزء گزینه‌های محبوب برای نصب قفل هوشمند به شمار ‌می‌روند.

بر روی این درب‌ها امکان نصب دستگیره‌های دیجیتال وجود دارد که از نظر امنیتی بسیار مطلوب است.

درب‌های آلومینیومی نوعی از درب‌های فلزی هستند که استحکام کمتری دارند اما به‌­دلیل عدم نیاز به تعمیرات و مقاومت زیاد در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون، به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درب‌ها برای نصب قفل دیجیتال بسیار ‌ایده‌آل هستند.

 

نتیجه‌گیری

خیلی از افراد درباره قفل‌های دیجیتال تصورات اشتباهی دارند؛ به­‌طور مثال فکر می‌کنند نصب این ابزارآلات امنیتی فقط بر روی درب‌های گران­ قیمت یا ضد سرقت امکان‌پذیر است اما در واقع این محصولات بر روی انواع مختلف درب‌ها قابل استفاده هستند.

البته در حال حاضر بیشتر درب منازل از قفل معمولی برخوردارند اما در آینده نزدیک امنیت تمام منازل به‌­صورت هوشمند کنترل خواهد شد.

همان‌­طور که متوجه شدید درب‌های ساخته شده از متریال‌های گوناگون، امکان استفاده از لوازم دیجیتال را دارند. در هنگام تهیه این محصولات به کیفیت قطعات به­‌کار رفته در آن و برند تولید‌کننده آن توجه ویژه داشته باشید تا محصول تهیه شده توسط شما کارایی مطلوبی داشته باشد.

مجموعه یوکا با چندین سال تجربه فعالیت در حوزه قفل‌های هوشمند این امکان را برای شما فراهم کرده است تا قفل مورد استفاده در درب‌های گوناگون را با آشنایی کافی تهیه کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

شما می‌توانید سایت مجموعه یوکا را بررسی کنید و  با دریافت مشاوره از کارشناسان فروش یوکا به جواب این سؤال که قفل‌های دیجیتال را روی چه درب‌هایی می‌توان نصب کرد، برسید.

کیفیت فوق‌­العاده زیاد این محصولات باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند و افراد بیشتری خواهان خرید آن باشند.

خرید قفل دیجیتال یوکا