در این مقاله به مزایای سیستم هوشمند هتلی می‌پردازیم و تاثیر آن بر مصرف انرژی و استفاده بهینه از منابع در اختیار را بررسی می‌کنیم؛ با یوکا همراه باشید.

مزایای سیستم هوشمند هتلی

سیستم هوشمند می‌تواند میزان مصرف انرژی را کاهش دهد و از هدر رفتن منابع در اختیار هتل جلوگیری کند. سیستم هوشمند می‌تواند در افزایش جذب تعداد مهمانان در آینده نقش مهمی ایفا کند و سود آوری خوبی برای هتل داران داشته‌باشد.
استفاده از تکنولوژی روز هم چون کلیدهای هوشمند و تاچ پنل‌ها یا تابلو فرمان‌ها و قفل کارتی ، اقامتی آرام برای مهمانان رقم می‌زند. به عنوان مثال سیستم هوشمند می‌تواند به صورت خودکار دمای هوای اتاق‌ها را کنترل کند تا از انرژی های موجود به صورت مفید استفاده شود .

استفاده از امکانات و تجهیزات هوشمند به هتل اعتبار می بخشد و خاطره اقامت در ذهن مهمانان ماندگار خواهد شد . کارکنان هتل به واسطه استفاده از سیستم هوشمند ، بهتر از گذشته می توانند امور محوله را انجام دهند.

پذیرش هتل (receprtion)

مزایای سیستم هوشمند هتلی - قفل دیجیتال

پس از ورود مهمانان به هتل و انجام مراحل رزرو اتاق در قسمت پذیرش، یک کارت هوشمند قفل دیجیتال با تکنولوژی روز دنیا در اختیار آنان قرار می‌گیرد که مدت زمان اقامت، مشخصات مهمان و شماره اتاق در آن ذکر شده است. مهمانان می‌توانند به کمک این کارت از تمامی امکانات هتل نظیر رستوران، استخر ، سرویس‌های رفت و آمد گردشگری و … استفاده کنند.

هم‌چنین در قسمت پذیرش، وضعیت جاری هر اتاق قابل رویت است. به عنوان مثال مهمان می‌تواند بدون ترک اتاق، درخواست نظافت و یا غذا و نوشیدنی کند. با استفاده از پنل‌های موجود در اتاق، درخواست مهمان بلافاصله در قسمت‌های سرویس‌دهی مربوطه و پذیرش ثبت می‌شود.

این کار نه تنها عملکرد کارکنان هتل برای سرویس‌دهی بهتر را تسریع می‌بخشد، بلکه مهمانان را از این که سفارشات خود را به سرعت دریافت کرده‌اند، احساس رضایت خواهند داشت.

هم‌چنین در هنگام ورود می‌توان به کمک کلیدهای هوشمند تعبیه شده در اتاق ، سیستم روشنایی را تنظیم کرد. کنترل میزان نور و روشنایی و حمام نیز در اختیار مهمان است و او می‌تواند با پنل موجود در اتاق، روشنایی و رنگ نورها را تنظیم کند.

سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند هتل

نحوه استفاده از سیستم گرمایشی و سرمایشی هتل نیز حائز اهمیت است و از طریق سیستم‌های هوشمند این کار به‌راحتی انجام می‌شود. به کمک سیستم هوشمند می‌توان دمای اتاق را در حد مطلوب تنظیم کرد و یا زمانی که مهمان داخل اتاق نیست سیستم سرمایش و گرمایش را خاموش کرد و این همان صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع و از مهم ترین مزایای سیستم هوشمند هتلی است.

مزایای سیستم هوشمند هتلی - قفل دیجیتال

در هتلی که اتاق‌ها و محوطه آن به سیستم هوشمند مجهز شده است، در هر لحظه می توان گزارشی از رویدادهای جاری هتل از جمله کنترل روشنایی سالن‌ها، نظارت تصویری بر رفت و آمد افراد، استفاده از پارکینگ هوشمند، کنترل سیستم اطفا حریق و حتی تردد در آسانسورها نیز داشت.

بیشتر بخوانید : به روزترین و با کیفیت ترین تجهیزات هتلی هوشمند

افزایش سطح رفاه و رضایت مندی مهمانان

نگاه هتلداری امروزی به افزایش سطح رفاه و رضایت‌مندی مهمانان و استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های هوشمند ضروری و برای کارکنان هتل نیز بسیار حیاتی است. به عنوان نمونه یکی از این سیستم‌های هوشمند تابلو فرمان هتل است دارای صفحه نمایشی به زبان‌های مختلف که سیستم‌های الکترونیکی اتاق مهمان از جمله سیستم روشنایی، سرمایش و گرمایش اتاق، سیستم صوت و تصویر و باز و بسته شدن پرده‌ها توسط آن تنظیم می‌شود.

هم‌چنین مهمان می تواند به سادگی از طریق همان تاچ پنل درخواست‌های خود را مانند شستشوی البسه و سفارش غذا به قسمت‌های مربوطه ارسال کند.

سخن آخر این که اگر بخواهیم در راستای صنعت هتل به اهدافی مانند آسایش مشتریان، افزایش درآمد و کاهش مصرف انرژی و به طور کلی به مزایای سیستم هوشمند هتلی دست یابیم باید از تکنولوژی‌های روز کمک بگیریم.

خرید چشمی دیجیتال یوکا