امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تاثیرات آن بر کیفیت زندگی افراد زیادی به منظور رفاه و آسایش بیشتر به دنبال هوشمندسازی منازل خود هستند. استفاده از قفل هوشمند به جای قفل های مکانیکی و معمولی میتواند آغاز کار هوشمندسازی منازل باشد. که امنیت و آسایش را برای شما و اعضای خانواده شما فراهم خواهد ساخت.
قفل های هوشمند یا همان قفل دیجیتال انواع مختلفی دارند که هر کدام از یکی از تکنولوژی های رمزی، کارت RFID ، اثر انگشت و یا اتصال به گوشی های هوشمند کار میکنند. این قفل ها مزایای بسیار زیادی دارند، در ادامه به برخی از مزایای این قفل ها اشاره خواهیم داشت.

یکی از بخش‌های هر خانه که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند، درب خانه است. یک درب باید در هر مکانی که قرار می‌گیرد ویژگی‌هایی مطابق با آن مکان داشته باشد. چنانچه در خانه‌ای آپارتمانی زندگی می‌کنید، بهتر است از درب‌های هوشمند که دستگیره‌هایی دیجیتال دارند استفاده کنید. قفل هوشمند در این وسیله‌ها باعث می‌شود که افراد متفرقه نتوانند به‌راحتی وارد منزل‌تان شوند. از آنجایی‌که این روز‌ها شاهد دزدی‌های بسیاری هستیم، می‌توان گفت انتخاب این راه برای جلوگیری از دزدیده‌شدن وسایل داخل خانه، راهکار معقولی است.

امروزه بیشتر از قفل‌های معمولی از این نوع قفل‌ها برای درب اصلی استفاده می‌شود. دلیل این کاربردی‌بودن چیست؟ هر وسیله‌ای که پشت آن تکنولوژی جدید باشد، دارای مزایایی است که آن را خاص و کاربردی کرده است. یکی از اصلی‌ترین فواید استفاده از این نوع قفل، همان حفظ نگه‌داشته‌شدن خانه از دزدی است. وقتی به بیرون از خانه می‌روید، می‌توانید با خیال آسوده تمامی وسایل خود را درون منزل قرار دهید.

 

چگونگی کارکرد قفل هوشمند و دستگیره دیجیتال

چگونگی کارکرد قفل هوشمند

با استفاده از قفل هوشمند و دستگیره‌های دیجیتال می‌توان از شر کلید‌های حجیم و دستگیره‌های قدیمی خلاص شد. دستگیره دیجیتال نوعی از دستگیره درب‌های ضد سرقت است که پیشرفته بوده و پشت ساخت آن هزاران فکر نهفته است. این نوع دستگیره‌ها در چندین سال اخیر بیش‌تر برای درب خودرو‌ها استفاده می‌شده، اما امروزه می‌توان آن را روی درب‌های بزرگ اصلی خانه هم تعبیه کرد. فرقی نمی‌کند که از این وسیله برای درب مناطق مسکونی استفاده می‌کنید یا مناطق تجاری؛ در هر صورت یک کارایی مختص به خود را دارد.

معمولا این دستگیره‌ها و قفل هوشمند را برای افزایش ایمنی محل مورد‌نظر و همچنین راحت‌شدن باز و بسته‌کردن درب قرار می‌دهند. طرز کار این دستگیره همان طرز کار قفل‌های ساده را دارد اما با برخی پیچیدگی‌های لازم که آن را خاص کرده‌اند. برای نصب دستگیره‌های معمولی روی درب، یک زبانه در قسمت چارچوب قرار داده می‌شود که قفل درب درون آن قرار بگیرد. با حرکت دستگیره به سمت بالا یا پایین، این زبانه از درون شکاف داخل چارچوب خارج شده و سبب باز و بسته‌شدن درب می‌شود.

تنها تفاوت اصلی این نوع دستگیره‌ها با دستگیره‌های دیجیتال در این است که این قفل‌های معمولی تنها با بالا و پایین‌شدن دستگیره باز می‌شوند، اما برای باز‌کردن درب‌های دارای قفل هوشمند و دستگیره‌های دیجیتال، لازم است برای حرکت زبانه دستگیره، این حرکت به‌صورت دیجیتال یا با شناسایی رمز، کارت و اثر انگشت باشد. چنانچه رمز را فراموش کرده، کارت خود را داخل خانه جا گذاشته یا اینکه سرویس دیجیتال درب از کار افتاده باشد، یک کلید اضطراری برای افرادی که از این سیستم استفاده می‌کنند قرار داده شده است.

لازم به ذکر است که تمامی این موارد در صورتی امکان‌پذیر هستند که دستگیره دیجیتال، مغزی الکترونیکی داشته و به سیستم برقی متصل باشد.

 

مزایا و ویژگی های قفل هوشمند و دستگیره دیجیتال

این نوع قفل‌ها تمامی چیز‌هایی که یک قفل معمولی ندارد را در خود جمع کرده‌اند. قفل هوشمند با دستگیره دیجیتال برخلاف قفل‌‌های معمولی که ممکن بود کلید آن‌ها دچار عیب شده یا گم شود، دچار این مشکلات نمی‌شوند.

ایمنی بسیار بالا در قفل دیجیتال

ایمنی بسیار بالا در قفل

این موضوع کاملا آشکار بوده و هر فردی با یک تحقیق ساده در مورد دستگیره‌های دیجیتال می‌تواند تشخیص دهد که امنیت آن تا چه حد بالا است. بسیاری از افراد دوست ندارند پول خود را در بانک ذخیره کنند یا اینکه طلا‌های خود را درون گاو‌صندوق نگهداری می‌کنند؛ این اشخاص بهتر است برای بالا‌بردن سطح ایمنی منزل خود از این قفل‌ها استفاده کنند. با بهره‌وری از قفل‌های هوشمند دیگر نیاز نیست هنگام بیرون‌رفتن از خانه نگران باشید.

با قفل هوشمند می‌توانید به آسانی بدون اینکه فکر جا‌گذاشتن کلید خود باشید به هر جایی بروید. امنیت قفل دیجیتال بیش‌تر مربوط به نوع باز‌کردن قفل آن است. هیچ فردی نمی‌تواند انگشت شما را قطع کرده و برای اینکه درب منزل‌تان را باز کند از آن استفاده کند! این در صورتی است که سارقان کم‌تجربه هم می‌توانند به‌راحتی قفل‌های مکانیکی معمولی را باز کنند.

 

وجود سیستم اطفاء حریق در دستگیره های دیجیتال

بسیاری از دستگیره‌های درب با داشتن قفل دیجیتال دارای سیستم اطفاء حریق هستند. این سیستم به چه صورت کار می‌کند؟ وقتی درون خانه آتش‌سوزی رخ دهد، آژیر‌های این دستگیره دیجیتال به صدا در آمده و خبر از وجود حریق در خانه را می‌دهند.

 

متصل شدن به دستگاه های هوشمند بی سیم

می‌توان قفل هوشمند را به بلوتوث یا Wifi متصل کرده و با استفاده از آن‌ها درب را باز یا بسته کرد. اتصال به گوشی همراه، اپلیکیشن‌های موجود در موبایل، آیفون یا ساعت هوشمند هم از دیگر قابلیت‌های موجود در این نوع دستگیره‌ها است. این ویژگی بیش‌تر برای افرادی که از این نوع دستگیره‌ها برای محل کار خود مانند مطب استفاده می‌کنند، مناسب است. پزشک یا منشی آن می‌توانند بدون اینکه از جای خود بلند شوند درب را برای مراجعه‌کننده باز کنند.

 

آسان شدن ورود به خانه یا محل کار

بسیاری از افراد کلید خود را درون کیف انداخته و زمانی که برای باز‌کردن درب مکانیکی به آن نیاز دارند، چندین دقیقه به دنبال کلید می‌گردند. با وجود قفل هوشمند و دستگیره دیجیتال دیگر نیاز نیست وقت خود را صرف گشتن دنبال کلید کنید. با گذاشتن اثر انگشت برای ورود یا رمز عبور، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن وارد محل مورد‌نظر خود شوید. این موضوع علاوه‌بر امنیت دارای این مزیت هم هست. می‌توان از این مزیت قفل دیجیتال برای زمانی که عجله دارید نهایت استفاده را ببرید.

افرادی که دارای فرزند کوچک هستند نیاز نیست با وجود این قفل‌ها نگران خروج کودک‌شان از خانه باشند. با گذاشتن دستگیره دیجیتال روی حالت قفل کودک می‌توانید از بیرون‌رفتن فرزند خود جلوگیری کنید. می‌توانید برای این نوع دستگیره‌ها زمانی را تعیین کنید که اگر از خانه خارج شده و درب را قفل نکردید، سیستم قفل هوشمند اتوماتیک آن فعال شود.

 

عدم استفاده از کلیدهای دردسر ساز

برای باز کردن این قفل ها نیازی نیست که از کلیدهای قدیمی استفاده کنید، برای باز کردن این قفل ها بسته به تکنولوژی به کار رفته در آنها به راحتی میتوانید با استفاده از قفل درب اثر انگشتی ، قفل کارتی و یا استفاده از بلوتوث گوشی هوشمند به سادگی درب را باز کنید و نگران جا گذاشتن کلیدهای خود نباشید.

عدم مشکلات کلید در قفل های هوشمند

امکان ایجاد دسترسی های محدود برای افراد خاص


با استفاده از قفل هوشمند این امکان برای شما فراهم خواهد شد که بتوانید برای افراد دسترسی های متفاوتی تعیین نمایید، مثلا برای پرستار فرزندتان دسترسی جداگانه ای بسازید که تنها در ساعات مشخصی دسترسی ورود به منزل را داشته باشد، و زمانی که قفل در باز شد اپلکیشن گوشی به شما اطلاع دهد.

 

امکان ثبت ورود و خروج ها

اگر بر روی درب منزل یا محل کار خود از انواع مختلف قفل هوشمند استفاده کنید، قادر خواهید بود ورود و خروج افراد را به سادگی ثبت کنید. دسترسی به منزل یا محیط کار خود را رصد نمایید.

 

راحتی برای تمامی اعضا

چنانچه درب شما دارای این نوع دستگیره و رمز عبوری است که قصد ندارید آن را برای بسیاری از بستگان خود فاش کنید، می‌توانید از قابلیت رمز یکبار مصرف آن بهره ببرید. این رمز‌ها دارای تاریخ انقضا بوده که تعیین می‌کنند فردی که وارد خانه شده باید تا چه زمان از آن محل خارج شود. استفاده از تلفن همراه برای کنترل افرادی که با استفاده از این نوع رمز‌ها وارد منزل‌تان می‌شوند هم امکان‌پذیر است.

 

ایجاد زیبایی برای اتاق

این نوع قفل و دستگیره آن دارای زیبایی بصری بوده و حالت شیک و خاصی را به خانه شما منتقل می‌کند. بسیاری از افراد از قفل هوشمند و دستگیره دیجیتال برای مواقعی استفاده می‌کنند که قصد فروش منزل خود را دارند. با این کار می‌توان یک ورودی جذاب و چشم‌گیری را برای کسی که قصد خرید آن خانه را دارد ایجاد کرد. معمولا از این نوع دستگیره‌ها برای خانه‌های مدرن استفاده می‌شود.

 

وجود سیستم ضد شوک در این سیستم

بسیاری از درب‌های ضد سرقت در برابر شوک عملکرد خاصی از خود نشان نداده و به‌راحتی باز می‌شوند. با وجود این دستگیره و سیستم قفل، سارقان نمی‌توانند از این ترفند استفاده کنند؛ چراکه وقتی به این سیستم از طریق ولتاژ غیرمجاز شوک وارد شود، قفل هوشمند فعال می‌شود.

 

با قفل های هوشمند یوکا امنیت و زیبایی را به خانه خود هدیه دهید!

قفل‌ها و دستگیره‌های دیجیتال یوکا دارای تمامی قابلیت‌های گفته شده هستند. یکی از قابلیت‌هایی که این نوع از قفل دیجیتال دارد، اپلیکیشن مخصوص آن است. با این اپلیکیشن می‌توان تردد افراد در برخی زمان‌ها را محدود کرد. با استفاده از این اپ می‌توانید در هر کجای این کره خاکی که باشید، اجازه ورود افراد به خانه خود را بدهید. در این نوع از قفل هوشمند می‌توان درب را با چهره‌نگاری توسط دستگیره هوشمند یا از طریق نشان‌دادن کف دست صاحب خانه باز کرد.

برای خرید امن‌ترین دستگیره‌های دیجیتال و قفل آن می‌توانید به سایت یوکا مراجعه کنید. یوکا دارای پشتیبانی حرفه‌ای ۲۴ ساعته و تا  ۱۵سال خدمات پس از فروش است.

تماس با کارشناسان یوکا