امروزه دیگر استفاده از قفل، محدود به مکان و جایگاه خاصی نیست. در حال حاضر استفاده از قفل دیجیتال بر روی درب خانه‌ها و اتومبیل‌ها رواج زیادی پیدا کرده است؛ اما کاربرد‌های این نوع قفل‌ را در حفاظت از کمدهای باشگاه نمی‌توان نادیده گرفت.

معمولا مسئولین فضا‌های ورزشی و تفریحی مثل باشگاه‌ها، به دلیل رفت‌وآمد زیاد در سالن‌های رختکن، نگرانی عمده‌ای درباره گمشدن یا به سرقت رفتن وسایل شخصی ورزشکاران حاضر در سالن دارند. همچنین افرادی که برای ورزش به این سالن‌ها مراجعه می‌کنند، به‌دلیل نگرانی‌های موجود برای حفاظت از وسایل شخصی خود، تمرکز کافی ندارند؛ در‌نتیجه از تفریح و ورزش خود لذت کافی نمی‌برند.

در گذشته محیط‌های باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی دارای کمد مخصوص کلیددار بود که هر شخص کلید کمد خود را دریافت می‌کرد و پس از استفاده تحویل میداد. امروزه از قفل دیجیتال کمد باشگاه استفاده می‌شود که افراد دیگر نگرانی خاصی در رابطه با وسایل خود نداشته باشند و با آرامش خاطر در فضای ورزشی و تفریحی فعالیت کنند.

این سیستم حفاظتی ایمنی بسیار زیادی دارد و برای نگهداری از وسایل شخصی ورزشکاران بسیار کاربردی است. این قفل‌ها روش‌های دسترسی گوناگونی دارند و میتوان براساس نیاز از انواع آن استفاده کرد.

 

معرفی قفل دیجیتال باشگاه

 

معرفی قفل دیجیتال باشگاه

قفل الکترونیکی مورد استفاده در کمد باشگاه‌ها کلید‌های فیزیکی ندارند و کارکرد اصلی آن‌ها از طریق برق یا باتری است. در‌نتیجه، استفاده از آن‌ها جایگاه خاصی در میان مسئولین باشگاه‌های ورزشی پیدا کرده و یک راه حل ایمنی کاملاً مناسب به شمار می‌رود. این نوع قفل‌ها از یک چفت یا پیچ برخوردارند که قابلیت عبور از قاب درب را دارد. کنترل چفت قفل دیجیتال کمد باشگاه از طریق قابلیت RFID، پین کد، اثر انگشت و صفحه کلید مخصوص رمزی انجام می‌شود. استفاده از این مدل‌های دیجیتالی نسبت به مدل سنتی در محیط‌های باشگاه و تفریحی بسیار مناسب است و مزیت‌های زیادی دارد‌.

 

چرا در کمد‌های باشگاه از قفل الکترونیکی استفاده می‌شود؟

استفاده از قفل دیجیتال کمد باشگاه از نظر اقتصادی نسبت به نمونه‌های سنتی بسیار بهتر است؛ چراکه هزینه خرید مدل دیجیتال نسبت به دردسر‌های مختلف مثل به کار گرفتن افراد زیاد برای نظارت بر ایمنی سالن‌های رختکن و کمد‌ها کاملاً مقرون به‌صرفه است. همچنین برای باز و بسته کردن آن نیازی به کلید فیزیکی نیست. اگر قفل کمد مورد نظر شما از قابلیت RFID برخودار باشد، برای باز کردن آن نیاز به کارت خواهید داشت. ویژگی‌های مختلف دیگری مثل ثبت تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها و ثبت ساعات استفاده از کمد به‌‍صورت دقیق در این قفل‌ها تعبیه شده است. از این طریق صاحبان باشگاه‌ها به‌راحتی می‌توانند در فضا ورزشی خود کارکرد سالن رختکن را تحت نظر بگیرند‌.

 

در حالت کلی یکی از بهترین راه حل‌های امنیتی موجود برای کمد‌های باشگاه، استفاده از سیستم قفل باشگاهی است که افراد در طول روز به‌صورت مکرر از آن استفاده می‌کنند. وجود قفل‌های دیجیتالی نه‌تنها نگرانی‌های گم‌شدن کلید‌های فیزیکی را ندارد، بلکه درصد خرابی این قفل‌ها بسیار کم و انجام سرقت از کمد‌های باشگاه مجهز به این نوع قفل‌ها تقریباً غیرممکن است.

 

نحوه کار با قفل دیجیتال باشگاهی

 

چگونه می‌توان با قفل الکترونیکی کمد باشگاه کار کرد؟

برای استفاده از قفل دیجیتال کمد باشگاه می‌توانید از روش‌های اعمال رمز عبور یا فشار دادن یک دکمه و استفاده از اثر انگشت‌تان بر روی پنل دستگاه اقدام کنید و به داخل کمد دسترسی پیدا کنید. قفل‌های دارای رمز عبور به‌صورت رمز‌های یکبار مصرف کار می‌کنند تا در ساعت‌های حضور افراد در باشگاه قابل استفاده باشد و فرد بعدی که بخواهد از کمد استفاده کند، بتواند رمز یکبار مصرف جدید بگیرد.

مسئولین باشگاه می‌توانند درصورت فراموشی رمز عبور مجدد، آن را بازیابی کنند و در اختیار ورزشکار قرار دهند تا بتواند از کمد استفاده کند. در قفل دیجیتال کمد باشگاه از نوع اثر انگشتی نیز، در صورت عدم کارکرد می‌توان از طریق بازیابی رمز، درب کمد را باز کرد‌.

 

قابلیت‌های قفل الکترونیکی باشگاه هوشمند

قفل دیجیتال کمد باشگاه دارای انواع هوشمند و غیرهوشمند است. در نمونه‌های هوشمند این قفل‌ها قابلیت‌هایی مثل موارد زیر وجود دارد:

برای انجام احراز هویت چندین روش مختلف وجود دارد و تمام راه‌های دسترسی به کمد، در قفل دیجیتال هوشمند وجود دارد‌.

هشدار موجود در قفل الکترونیکی هوشمند قابلیت یکپارچه‌سازی دارد.

انجام برنامه‌ریزی در این قفل‌ها سفارشی است و طبق خواسته کاربر می‌توانند آپشن‌های خاصی ارائه دهند.

میتوان از طریق گوشی همراه به قفل دیجیتال کمد باشگاه هوشمند متصل شد و از راه دور هشدار‌های آن را دریافت کرد. همچنین قابلیت مدیریت کمد و برنامه‌ریزی بر روی آن از طریق تلفن همراه، به کاربر این امکان را می‌دهد تا کنترل دقیقی بر سالن رختکن و کمد‌ها داشته باشد و از این طریق آرامش کافی برای ورزشکاران حاضر در سالن باشگاه فراهم کند.

وجود ویژگی ضد سرقت و ضد نفوذ بودن در این قفل‌های هوشمند یک قابلیت کاملاً ویژه به شمار می‌رود.

گزینه‌های عیب‌یابی موجود در این قفل به کاربر کمک می‌کند تا از امنیت رمز مورد استفاده برای دسترسی به کمد اطمینان پیدا کند.

 

قابلیت‌های قفل الکترونیکی باشگاه هوشمند

 

مزایا استفاده از قفل دیجیتال کمد باشگاه

استفاده از قفل دیجیتال کمد باشگاه مزیت‌های زیادی برای مسئولین باشگاه‌ها و کاربران دارد که شامل:

افزایش امنیت کمدها و ممانعت از به سرقت رفتن وسایل شخصی ورزشکاران، که در اینصورت رضایت زیاد آن‌ها را به همراه خواهد داشت.

استفاده آسان و کاربرد زیاد این قفل‌ها برای کاربر بسیار مهم است؛ چرا که کمدها نیازی به کلید ندارند و هیچ ترس و نگرانی درباره وسایل افراد در داخل کمد نخواهد بود.

مقرون به‌صرفه بودن قفل‌های دیجیتال برای مسئولین باشگاه که دیگر لزومی به تعویض قفل خراب‌شده ندارند. همچنین روند استفاده از کمد‌ها وقت کمی می‌گیرد و نیازی به پیدا کردن کلید‌های گمشده نیست.

دوام و طول عمر قفل دیجیتال کمد باشگاه در مقایسه با نمونه سنتی بسیار زیاد است و امکان تخریب یا نیاز به تعمیر در این قفل‌ها به حداقل رسیده است.

فضا رختکن با استفاده از این قفل‌ها بسیار مدرن و لوکس به‌نظر می‌رسد و تأثیر مثبتی در تصورات ورزشکاران حاضر در سالن خواهد داشت؛ چراکه از امکانات مدرن و کاملاً جدید برخوردارند و درنتیجه تعداد مراجعین به باشگاه افزایش پیدا میکند.

 

معرفی قفل‌های مناسب برای استفاده در کمد باشگاه

چندین نوع قفل دیجیتال کمد باشگاه مناسب وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا با قابلیت‌های هر یک آشنا شوید و از این طریق بتوانید قفل مناسب برای استفاده در رختکن باشگاه خود انتخاب کنید.

 

قفل مگنت کمد باشگاه مدل Gold اسمارت

ویژگی‌های این نوع قفل دیجیتال کمد باشگاه شامل:

  • مصرف انرژی بسیار کم
  • مجهز به سیستم هشدار اتمام باتری
  • استفاده از باتری خارجی در هنگام اتمام باتری بهصورت موقت
  • مجهز به کلید مادر مخصوص متصدیان باشگاه تا بتوانند در مواقع نیاز تمام کمد‌ها را باز کنند.
  • دارا بودن کلید مستر کارت برای استفاده در هنگام مفقود شدن دستبند‌ها تا بتوانند از این طریق دستبند‌های جدیدی برای قفل تعریف کنند.
  • امکان شارژ دستبند جهت خرید از بوفه مجموعه ورزشی از طریق نرم‌افزار مخصوص اتوماسیون باشگاهی
  • قابلیت استفاده از مچبند، دستبند و ساعت‌های هوشمند برای باز و بسته کردن قفل کمد.

 

قفل‌های مناسب برای استفاده در کمد باشگاه

قفل Gold برای کمد باشگاه

از ویژگی‌های اصلی این قفل میتوان موارد زیر را نام برد:

  • یک گزینه کاملاً مناسب برای استفاده در کمد‌های باشگاه و کمد پرسنل در ادارات و سازمان‌ها
  • کاربری بسیار آسان
  • مجهز به مستر کارت و کلید مادر
  • طراحی ظاهری کاملاً شیک و لوکس
  • بدنه کاملاً ضد ضربه و ضد خش جهت استفاده طولانی‌مدت

 

قفل الترونیکی باشگاه Rose Gold

ویژگی‌های اصلی این قفل دیجیتال کمد باشگاه شامل:

  • قابلیت انجام تنظیمات بهصورت دستی و اتومات
  • قابلیت دسترسی به کمد‌ها از طریق سیستم یکپارچه مرکزی به‌صورت آنلاین
  • باز شدن درب کمد از طریق دستبند و مچبند بدون تماس مستقیم
  • مجهز به اعلان هشدار در صورت استفاده فرد یا کارت غیرمجاز بر روی قفل کمد

 

قفل دیجیتال کمد باشگاه Bronze

از ویژگی‌های اصلی این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز به سیستم امنیتی هوشمند
  • کارایی آنلاین، یکپارچه و بسیار کارآمد
  • قابلیت نصب آسان بر روی کمد و دسترسی ساده
  • انتخاب نوع دسترسی براساس نیاز کاربر و با حداکثر امنیت
  • مجهز به باتری خارجی و داخلی

 

خرید قفل باشگاهی

 

همان‌طور که متوجه شدید درصورت استفاده از قفل دیجیتال کمد باشگاه مسئولین و ورزشکاران حاضر در سالن‌ها و باشگاه‌ها نگرانی خاصی درباره به سرقت رفتن وسایل شخصی و یا گم شدن کلید‌های فیزیکی ندارند. همچنین استفاده از این روش مانع تلف‌شدن وقت کارکنان باشگاه شده و از نظر هزینه‌های تهیه و استفاده نیز کاملاً مقرون به‌صرفه است. علاوه‌ براین، استفاده از این قابلیت‌ها در افزایش درآمد باشگاه تأثیر زیادی دارد.

خرید قفل دیجیتال مخصوص کمد‌های باشگاه از برند معتبری مثل یوکا مزیت‌های بسیار زیادی برای شما دارد؛ از‌جمله اینکه در ساخت این قفل‌ها از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود و گارانتی مخصوص خدمات برای مشتری بسیار معتبر است.

این برند کره‌ای در کشور ما چندین نمایندگی‌ فعال دارد و تعهدات لازم را در هنگام خرید به مشتریان خود ارائه می‌دهند. شما می‌توانید برای تهیه قفل دیجیتال کمد باشگاه معرفی شده  و محصولات مورد نظرتان با سایت یوکا در ارتباط باشید و سفارش‌تان را ثبت کنید.

تماس با کارشناسان یوکا