بسیاری از کاربران مزایای قفل الکترونیکی درب ورودی خانه خود را تجربه کرده‌اند. اما آیا این نوع قبل برای درب حیاط نیز مناسب است؟ درحقیقت، قفل دیجیتال درب حیاط می‌تواند به شما کمک کند تا دسترسی به داخل خانه خود را کنترل کرده و فعالیت‌هایی که در اطراف منزلتان رخ می‌دهند را نیز بررسی کنید. اما آنچه که باید مد نظر قرار داد این است که قفل دیجیتال درب حیاط ویژگی‌های متفاوتی نسبت به قفل درب ورودی داخلی دارد. برای درک بیشتر این ویژگی‌ها با مقاله دیگری از یوکا همراه باشید.

قفل دیجیتال درب حیاط چیست؟

قفل الکترونیکی راهی برای جایگزینی کلیدها یا افزودن ویژگی‌های اضافی مانند قفل کردن یا باز کردن قفل از راه دور است. قفل دجیتال درب حیاط ه شامل قطعاتی به نام «محرک» است که پیچ یا سیلندر را به موتور کوچکی که کاملا درون خود درب و قاب آن قرار دارد متصل می‌کند.

موتور توسط یک ضربه الکتریکی کنترل می‌شود که ممکن است به روش‌های مختلفی اعم از کارت خوان الکترونیک ، صفحه کلید یا حسگر اثر انگشت تحریک شود. در هر صورت، قفل درب الکترونیکی حیاط آماده است تا محرک موتور را فقط زمانی فعال کند که ورودی الکترونیکی صحیحی را دریافت کند (رمز عبور یا اثر انگشت صحیح).

در بیشتر قفل‌های درب دیجیتالی درب حیاط، ترکیبی از قفل فیزیکی و الکترونیکی وجود دارند. به عنوان مثال، ممکن است یک کلید فیزیکی برای راه اندازی و پشتیبان گیری اضطراری و یک قابلیت دیجیتال برای کارهای روزانه وجود داشته باشد. این مورد راحتی و ایمنی بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید:

مزایای قفل دییجتال درب حیاط

برای افزایش امنیت خانه، قفل‌های الکترونیکی انتخابی عالی هستند. این قفل‌ها قابل استفاده بری انواع درب حیاط اعم از چوبی و فلزی هستند و می‌توانند با استفاده از GPS و بلوتوث تلفن همراه، امکان دسترسی به داخل را فراهم کنند. این بدان معناست که دیگر نباید کد دسترسی را به خاطر بسپارید یا برای دسترسی به کلیدها دست و پا بزنید!

قفل‌های دیجیتالی درب حیاط می‌توانند با سیستم امنیت فیلم خانگی ادغام شوند. این ویژگی به شما کمک می‌کند که محیط شوند یا خیر.

با استفاده از این اپلیکیشن تلفن هوشمند، می‌توانید گزارش کاملی از تاریخچه ورودها و خروج‌ها داشته باشید. می‌توانید از باز و بسته شدن درب حیاط اطمینان حاصل کنید که آیا اعضای خانواده شما سالم به خانه رسیده‌اند و همچنین مطمئن شوید که درب به طور تصادفی باز نمانده است.

این قفل‌ها به شما امکان می‌دهند از هرجایی به قفل درب حیاط دسترسی داشته باشید. مثلاً به مسافرت رفته‌اید و در عین حال فراموش کرده‌اید که درب حیاط را قفل کنید. در این مواقع می‌توانید با استفاده از گوشی همراه و قابلیت وای فای (Wi-Fi)، اقدام به قفل کردن درب کنید.

ویژگی‌های مهم قفل دیجیتال درب حیاط

مشخصات قفل‌های الکترونیکی درب حیاط به شرح زیر هستند.

۱- عمر باتری

در قفل‌های هوشمند از باتری‌های قلیایی یا باتری‌های لیتیوم یونی قابل شارژ استفاده می‌شود. اما نکته در اینجاست که باتری این قفل‌ها دارای طول عمر مشخصی است. ماندگاری باتری مهم است، زیرا باعث می‌شود دستگاه بدون هیچ گونه اختلالی به درستی کار کند.

معمولاً هر قفل دیجیتال که قصد خرید آن را دارید، عمر باتری را در نظر بگیرید. باتری یک قفل الکترونیکی خوب معمولاً برای چندین سال قابل استفاده است. همچنین این مورد به تعداد دفعات استفاده از قفل دیجیتال بستگی دارد.

۲- مکانیسم دسترسی

در برخی از قفل‌های دیجیتال سیستم کدگذاری وجود دارد، در حالی که دیگران از حسگر اثر انگشت برای باز کردن درب استفاده می‌کنند. برنامه‌های خاصی وجود دارد که برای کنترل قفل از مکان‌های دور یا دیدن وضعیت باتری و شرایط دیگر، از طریق تلفن استفاده می‌شوند.

قفل‌های دیجیتال با سنسور اثر انگشت یا بلوتوث به دلیل سهولت استفاده در بین مدل‌های دیگر از محبوب بالایی برخوردار است. بسته به اولویت خود، می‌توانید مکانیزم‌های دسترسی متفاوت را انتخاب کنید.

۳- کلید مهمان

خُب، این ویژگی ممکن است در قفل دیجیتال درب حیاط وجود نداشته باشد. کلیدهای مهمان به معنای اشتراک دسترسی به قفل برای بستگان یا دوستان است. ویژگی اشتراک گذاری برای همه افراد بسیار چشمگیر و دوست داشتنی است. بنابراین، اگر اکثر اوقات در هنگام آمدن بستگان یا دوستانتان در خانه حضور ندارید، می توانید این ویژگی را نیز در نظر بگیرید.

۴- کیفیت قفل

در اینجا کیفیت بسیار مهم است، در غیر این صورت سرمایه شما هدر خواهد رفت. بنابراین، همیشه کیفیت متریال ساخت قفل دیجیتال را بررسی کنید. به طور کلی، این قفل از فلز قوی مانند آلیاژ یا آلومینیوم یا ترکیبی از هر دو ساخته شده‌اند.

در برخی موارد، قفل‌ها از نظر کیفیت نیز رتبه بندی می‌شوند. رایج‌ترین رتبه بندی مربوط به ANSI است که دارای سه تقسیم درجه بندی است. بدیهی است که درجه یک بهترین است، در حالی که درجه ۲ نیز برای مقاصد مسکونی مناسب می‌باشد.

۵- ضد آب بودن

قفل های دیجیتال از دستگاه‌های حساس به رطوبت هستند. به همین دلیل است که اکثر این قفل‌ها ویژگی ضد آب بودن را دارند. قفل الکترونیکی هنگامی که به بر روی درب حیاط نصب می‌شود، تحت شرایط آب و هوایی سرد یا گرم قرار می‌گیرند.

بنابراین، قفل نیاز به محافظت در برابر نور مستقیم آفتاب، باران و برف دارد. اگر فقط از قفل برای اهداف داخلی استفاده می‌کنید، نیاز به این ویژگی‌ها ندارید. اما برای قفل دیجیتال درب حیاط، ضد آب بودن مهمترین از هر مشخصه دیگر است.

کلام آخر

قفل به عنوان نگهبان امنیت خانه عمل می‌کند. این بدان معنا است که این دستگاه باید به اندازه کافی قوی باشد تا شرایط سخت را تحمل کند. این همان چیزی است بود ما در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم. در کنار کیفیت بالای متریا ساخت، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید قبل از خرید بهترین قفل الکترونیکی درب حیاط مورد توجه قرار دهید. به دلیل آنکه درب حیاط تحت شرایط آب و هوایی و امنیتی خاصی قرار دارد، باید در برابر ضربه و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد.

اگر به دنبال خرید قفل الکترونیکی هوشمند برای خانه یا محل کار خود هستید، محصولات برند یوکـا را در اولویت خود قرار دهید. کلیه قفل‌های هوشمند یوکا دارای آخرین تکنولوژی ساخت و گارانتی خدمات مشتری هستند.