برای کیوان پیدا کردن بهترین قفل دیجیتال یک نیاز اساسی است. افرادی مانند او که با اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) زندگی می‌کنند، اغلب احساس می‌کنند که نیاز به انجام کارهای معمولی مانند شستن دست‌ها، شمارش اشیاء یا بررسی قفل بودن درب دارند.

او می‌گوید: «من چندین بار تقریباً بررسی کردم و نمی‌توانم به یاد بیاورم که درب را قفل کرده‌ام یا خیر! بنابراین برای چک کردن مجدد دوباره بر می‌گردم.فکر من در مورد اینکه آیا درب قفل شده است یا خیر متوقف نمی‌شود.»

در ماه قبل او یک قفل دیجیتال مدل Maia برند یوکا را روی درب منزل خود نصب کرد که می‌توانست از طریق تلفن هوشمند خود بر آن نظارت داشته باشد. کیوان در این مورد می‌گوید: «این که بتوانم فقط به تلفنم نگاه کنم و احساس آرامش داشته باشم، این واقعاً به من کمک می‌کند تا از قفل بودن درب اطمینان داشته باشم.»

اختلال وسواس فکری-عملی چیست؟

من یکبار کیوان را دیدم که قبل از رفتن به محل کار، ۱۰ بار درب آپارتمان خود را بررسی می‌کرد. من اغلب وحشتی را تصور می‌کردم که او باید همیشه با آن زندگی کند، ترس از باز بودن درب منزل!

این مورد خاص ممکن است نمونه‌ای از اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) باشد که نوعی اختلال اضطرابی است که با یک رفتار غیرقابل کنترل و افکار مزاحم مشخص می‌شود. با این حال، بسیاری از ما در معرض انفجار ناگهانی عدم قطعیت هستیم؛ آیا قبل از عزیمت به تعطیلات گاز را خاموش کردیم؟

وقتی متوجه می‌شویم که مطمئن نیستیم که آیا کارها را انجام داده‌ایم، عجله برای رسیدن به هر جایی که باید برویم می‌تواند منجر به ضعف حافظه و شوک ناگهانی شود.

اختلال وسواس فکری-عملی چیست؟

تحقیقات جدید از دانشگاه کنکوردیا در مونترال، نشان داده است که چنین ترس از دست دادن کنترل می‌تواند منجر به رفتارهای بازرسی مکرر شود. به گفته محققان، این مهم ممکن است هسته بسیاری از اختلالات اضطرابی، از جمله اختلال وسواس فکری-عملی باشد.

آدام رادومسکی، نویسنده این تحقیقات می‌گوید: «ما نشان دادیم افرادی که معتقدند کنترل خود را از دست می‌دهند، به طور قابل توجهی بیشتر رفتارهای بازرسی را به دفعات بیشتر انجام می‌دهند.»

دانشمندان امیدوارند یافته‌های جدید به آنها این امکان را بدهد که راه‌های بهتری برای درمان اختلال وسواس فکری-عملی و سایر اختلالات اضطرابی بیابند؛ اما برای آن دسته از افرادی که به باز با بسته بودن درب خانه شک دارند، بهترین درمان ممکن می‌تواند خرید قفل دیجیتال باشد.

چگونه قفل دیجیتال برای درمان مشکل اختلال وسواس فکری-عملی کمک می‌کند؟

یکی از فواید بی‌نظیر قفل الکترونیکی این است که می‌تواند در ایجاد اطمینان خاطر در افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری-عملی کمک کننده باشد. یک قفل دیجیتال با استفاده از قابلیت اثر انگشتی یا صفحه کلید رمزدار کار می‌کند و از همه مهمتر، قابلیت اتصال به گوشی همراه را دارد.

فرد مبتلا به اختلال وسواس فکری-عملی به جای نگرانی بابت باز یا بسته بودن درب خانه یا شرکت خود، می‌تواند از طریق اپلیکیشن گوشی همراه و اتصال به قفل هوشمند الکترونیکی، مشکل خود را تا حدود زیادی برطرف کند. با این که او ممکن است بارها به گوشی همراه خود نگاه کند و قفل یا باز بودن درب را چک کند اما روند حساسیت او کاهش پیدا می‌کند.

مزیت استفاده از قفل دیجیتال برای افراد با مشکل اختلال وسواس فکری-عملی در این است که تکنولوژی توانسته میزان تکرار اعمال وسواسی آنها را کاهش داد. وقتی درب قفل باشد، یک هشدار به گوشی همراه کاربر ارسال می‌شود تا او نسبت باز با قفل بودن درب مطمئن شود. او برای بررسی مداوم درب ورودی منزل، به گوشی همراه خود نگاه می‌کند.

افرادی مانند کیوان می‌توانند با کنترل کاملی که بر روی درب خانه یا شرکت خود دارند، بیماری خود را بهبود بخشند. نظارت راحت و مستمر راهی برای کاهش بازرسی‌های مداوم از سوی افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری-عملی است. این مهم می‌تواند باعث افزایش آرامش و اطمینان خاطر فرد و اعضای خانواده او نیز باشد و به روند درمان بیماری او نیز کمک کند.

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های درب الکترونیکی با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.

تماس با مشاورین یوکا