هم برای صاحبان املاک مسکونی و هم برای مالکان تجاری، امنیت به طور واضح اولویت اصلی همه است. معمولاً نگرانی دوم هنگام بررسی پروژه‌های نوسازی، بودجه است. مشتریان اغلب نگران هزینه تغییر قفل درب هستند! به همین منظور، ما می‌خواهیم به صاحبان خانه و مشاغل کمک کنیم تا در مورد امنیت ملک خود تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند. به همین دلیل ما یک راهنمای مفید برای عواملی که در هزینه تعویض قفل‌ درب تأثیر می‌گذارد را تهیه کرده‌ایم؛ با یوکا همراه باشید.

چه زمانی باید قفل درب را تغییر داد؟

هزینه تغییر قفل درب

هر زمان که امنیت در معرض خطر باشد، توصیه می‌کنیم قفل‌ها را عوض کنید. معمول‌ترین شرایطی عبارتند از:

  • وقتی خانه جدیدی خریداری کرده‌اید.
  • هنگامی که مالک شما مورد سرقت قرار گرفته است.
  • هنگامی که شما یک ملک اجاره‌ای دارید.
  • هنگامی که یک مستآجر از خانه نقل مکان کرده است.
  • هنگامی که یک کلید به سرقت رفته یا گم شده است.
  • وقتی کارمند ناراضی از کار کردن منصرف شود.
  • وقتی با یک طلاق روبرو هستید.
  • وقتی قفل خراب می‌شود.
  • هنگامی که یک مالک ساختمان جدید می‌خواهد دسترسی کسانی که کلیدهای قدیمی را دارند محدود یا ممنوع کند.
  • وقتی قفل‌ها سال‌ها است که تغییر نکرده‌اند.

عوامل مؤثر بر هزینه تغییر قفل درب چیست‌اند؟

می‌توان قفل کنونی خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری را با دیگر قفل‌های بازار که دارای تکنولوژی پیشرفته هستند جایگزین کنند. وقتی نوبت به تخمین قیمت تعویض قفل درب می‌رسد، فاکتورهای متعددی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند:

نوع قفل

انواع مختلف از قفل‌ها در بازار وجود دارند. شما می‌توانید از بین گزینه‌های متنوع، تعداد زیادی را انتخاب کنید و قیمت با توجه به متریال ساخت، برند و تکنولوژی قفل متفاوت است. اما به طور حتم، قفل الکترونیکی هوشمند که از نظر امنیت و فنآوری بهترین نمونه در بازار است، قیمت بیشتری از قفل‌های مکانیکی دارد. هر چه قابلیت‌ها و آپشن‌های قفل نیز بیشتر شود، قیمت نیز افزایش می‌یابد. اما برند قفل می‌تواند بسیار در هزینه تغییر قفل درب مهمترین نقش را در بازار ایفا کند. اما پیشنهاد ما خرید قفل دیجیتال یوکا محصول کشور کره‌جنوبی است.

عوامل مؤثر بر هزینه تغییر قفل درب چیستند؟

تعداد قفل

تعداد قفل بستگی به تعداد درب دارد. اگر محیط کاری بزرگی دارید که در طول روز افراد زیادی رفت و آمد می‌کنند و نیاز به دسترسی مجزا است، تعداد قفل بییشتری نیاز است. قیمت کل براساس تعداد قفل‌های تغییر یافته محاسبه خواهد شد. حتماً انواع مختلف قفل‌هایی که برای فضاهای مختلف خود می‌خواهید را یادداشت کنید. به طور کلی، برای املاک مسکونی و تجاری، بهتر است که همه درب‌ها قفل یکسانی نداشته باشند! مثلاً درب ورودی اصلی از یک نوع قفل و درب‌های داخلی از نوعی دیگر باشند.

تغییر درب

اکثر قفل‌ها بر روی بیشتر درب‌ها به ‌راحتی نصب می‌شوند. اما اگر قصد این را داشتید که ظاهر درب خانه یا محل کار خود را با نوع قفل سِت کنید یا قفل نیاز به نصب خاصی داشت، مجبور به تعویض درب خواهید بود. همچنین اگر درب فرسوده شده است و مقاومت بالایی ندارد، بهتر است قبل از تعییر قفل نسبت به تعویض درب اقدامات لازم را انجام دهید. پیشنهاد ما این است که برای درب ورودی خود از یک درب ضدسرقت استفاده کنید.

تعداد کلید

در هزینه تغییر قفل درب باید تعداد کلید را نیز مد نظر قرار داد. شما با تغییر هر قفل مجبور هستید تعدادی از کلید مربوط به قفل جدید را کپی کنید. این مورد به ویژه برای صاحبان مشاغل می‌تواند هزینه بردار باشد. همچنین احتمال گم شدن یا به سرقت رفتن کلیدها وجود دارد. پیشنهاد ما این است که از قفل‌های دیجیتال استفاده شود. این قفل با استفاده از اثرانگشت و صفحه کلید رمزدار کار می‌کنند. تنها کاربر باید انگشت خود را پَنل قرار دهد یا رمز عبور را روی صفحه کلید اعمال کند تا اجازه دسترسی به او داده شود.

نصب حرفه‌ای

نحوه و شرایط نصب قفل نیز در هزینه تغییر قفل درب مؤثر است. اگر بتوانید قفل را خودتان تعویض کنید، عملاً هزینه نصب به کار می‌رود. اگر هم از یک متخصص بخواهید که قفل جدید را نصب کند، باید هزینه‌ای را برای آن در نظر بگیرید. برای قفل‌های معمولی تنها نیاز است پیچ‌ها را باز کنید و قفل جدید را جایگزین کنید. اما برای قفل‌ها با مکانیزم پیچیده‌تر نیاز به کمی تلاش و اطلاعات بیشتر است.

نکته: برای دستیابی به بهترین سطح امنیت برای ملک خود باید همۀ جوانب را در نظر بگیرید. به عنوان یک صاحب ملک، باید بدانید که نه تنها امنیت منزل یا محل کار شما، بلکه خانواده و افرادی که در داخل محیط در حال زندگی و کار هستند نیز باید در ایمنی کامل قرار داشته باشند. اگر بهترین قفل‎‌های موجود در بازار را انتخاب نکنید، خطر بزرگی را متحمل می‌شوید که ممکن است باعث پشیمانی شود.

کلام آخر

تکنسین‌های قفل‌ساز می‌توانند در مورد تعویض قفل، تغییر مجدد سیستم یا اضافه کردن هر نوع قابلیت جدید، به شما مشاوره دهند. آن‌ها انواع قفل‌ها و سیستم‌های قفل را نصب، سرویس، تعمیر و تعویض می‌کنند. همچنین، صاحبان املاک می‌توانند قفل و سخت افزار درب خود را برحسب انتخاب کرده و خریداری کنند. گزینه دیگر مشاوره با قفل ساز، دریافت توصیه برای بهترین قفل برای ایمن‌سازی واحد ساختمانی است.