امروزه استفاده از دستگیره هوشمند نسبت به گذشته رواج زیادی پیدا کرده است و به‌­دلیل امنیت زیاد آن، کاربران مختلفی دارد. این دستگیره‌های دیجیتال دارای دو نوع مختلف اهرمی و پول پوش هستند.

این تقسیم‌بندی بر اساس نوع طراحی و نحوه ساخت دستگیره‌ها انجام شده است. البته میان این دو مدل تفاوت‌های زیادی وجود دارد که باعث شده تا خریداران به دنبال آگاهی درباره ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها باشند.

قفل هوشمند در حال حاضر جایگزین قفل‌های سنتی شده است و درنتیجه استفاده از دستگیره‌های دیجیتال گسترش پیدا کرده است. معرفی هر کدام از این مدل‌ها، انواع آن، مزیت‌های هریک و تفاوت‌ها می‌تواند زمینه اطلاعاتی شما را در این رابطه افزایش دهد و قدرت انتخاب شما را بهبود ببخشد. علاوه‌­بر این می‌­توانید طبق نیازتان، این ویژگی­‌ها را بررسی کنید.

اهمیت استفاده از قفل دیجیتال

این نوع قفل‌ها یک کالای امنیتی بسیار ضروری هستند که جایگزین قفل‌های معمولی می‌شوند و هرگونه باگ امنیتی و کنترلی خانه‌ها، توسط آن­‌ها پوشش داده می‌شود.

در گذشته استفاده از کلید‌های کامپیوتری به­‌عنوان یک روش مطمئن شناخته می‌شد؛ درحالی­که امروزه دیگر نیازی به کلید ندارید. چراکه قفل‌های دیجیتال از نظر امنیتی، زیبایی طراحی و راحتی کاربرد، مورد استفاده هستند.

دستگیره هوشمند به­‌دلیل داشتن تنوع می‌تواند در تأمین امنیت ساختمان‌های مختلف، به‌­کار گرفته شود.

 

آشنایی با دستگیره هوشمند پول پوش

آشنایی با دستگیره هوشمند پول پوش

انتخاب این نوع دستگیره برای شما کاربرد‌های زیادی دارد و کاملاً حرفه‌ای است. به­‌دلیل قابلیت‌های موجود در قفل دیجیتال پول پوش، خریداران آن در بازار نیز بسیار زیاد است.

این نوع دستگیره به دو صورت کششی و فشاری باز و بسته می‌شود و محبوبیت آن‌ها نیز به‌­دلیل داشتن همین سیستم استفاده است. براساس نام‌گذاری این مدل، پول یعنی سمت داخلی که دستگیره از طریق آن کشیده می‌شود و پوش یعنی از سمت بیرون فشار داده شود.

دستگیره دیجیتال پول پوش بسیار مستحکم است. همچنین سرعت کارکرد آن بسیار مناسب است. تهیه این نوع قفل‌ها که محبوبیت زیادی دارند، با قیمت مناسب امکان­‌پذیر است.

استفاده از این محصولات در درب‌هایی که به سمت داخل باز می‌شوند، جهت ورود به خانه دستگیره فشار داده می‌شود و برای خروج از آن دستگیره باید کشیده شود. این مسئله نشان می‌دهد که نیروی فنی دستگیره از بخش استاندارد آن نشأت می‌گیرد. همچنین مدل فشاری _ کششی در ایران استفاده بیشتری دارد.

 

مدل‌های گوناگون قفل پول و پوش

انواع دستگیره هوشمند پول و پوش شامل کارتی، اثر انگشتی، رمزی و تشخیص چهره است که روش‌های دسترسی آن را می‌توان در این چهار بخش مختلف طبقه‌بندی ‌کرد. قفل دیجیتال پول و پوش نوع اثر انگشتی به‌راحتی استفاده می‌شود و امنیت آن نیز زیاد است. قیمت آن‌ها نیز مطلوب است و از نظر سبک اجرایی عملکرد عالی دارد.

در هنگام انتخاب این مدل­‌ها نیز ابتدا نیاز و سپس امنیت بیشتر و استفاده آسان، باید مورد توجه قرار بگیرد. مدل‌های قفل هوشمند Sun Pro،  Maia و Leo Pro دارای دستگیره پول و پوش هستند.

 

مزایا استفاده از دستگیره پول و پوش

استفاده از این نوع دستگیره هوشمند مزیت‌های مختلفی برای شما دارد. از‌جمله اینکه می‌توان به‌راحتی آن را به ریموت یا آیفون اتصال کرد و دسترسی بسیار آسانی دارد. به­کار گرفتن آن باعث می‌شود تا محیط خانه امنیت بیشتری داشته باشد و طراحی ظاهری آن نیز بسیار زیبا است. می‌توان از این نوع قفل دیجیتال برای درب‌های مخصوص بیرون یا داخل بازشو نیز استفاده کرد.

 

معرفی دستگیره هوشمند اهرمی

کارکرد قفل دیجیتال اهرمی همانند سایر مدل‌ها است و یک دستگیره بر روی آن وجود دارد. از طریق رمز، کارت یا کلید مخصوص می‌توانید اهرم دستگیره را حرکت دهید و در را باز و بسته کنید.

ظاهر این نوع از قفل‌ها کاملاً لوکس است و بیشتر افراد این سیستم دیجیتال را به خاطر زیبایی‌های ظاهری آن خریداری می‌کنند؛ به‌خصوص در خانه­‌های مدرن اهمیت این مسئله بسیار زیاد است. قفل‌های دیجیتال Leo classic، Lyra، venus  و venus pro  مجهز به دستگیره اهرمی هستند.

دستگیره هوشمند اهرمی

مزایا استفاده از دستگیره اهرمی

کاربرد دستگیره دیجیتال اهرمی نیز این است که می­تواند قابلیت‌های متنوعی برای کاربران خود فراهم ‌کند؛ ازجمله اینکه این دستگیره از هاست کنترل استفاده می‌کند و دارای هدایت‌گر‌های مخصوص مرکزی است.

طراحی ظاهری این دستگیره بسیار شیک و زیبا است. همچنین به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد و پیچیدگی کاربری ندارد. قابلیت نصب آسان این دستگیره بر روی درب نیز، از مزیت‌های دیگر آن برای کاربران است. درکنار همه این موارد قیمت آن نیز بسیار مطلوب و مناسب است.

 

تفاوت میان دستگیره پول و پوش یا اهرمی ؟

انتخاب یکی از این دستگیره‌های هوشمند کار نسبتاً دشواری است؛ اما باید بدانید که در سال‌های اخیر قفل پول و پوش بیشتر مدنظر کاربران بوده است.

تفاوت میان ساختار دستگیره‌های دیجیتال پول و پوش با مدل اهرمی بسیار زیاد است. میزان امنیت و مقاومتی که دستگیره هوشمند پول و پوش دارد، چندین برابر نمونه اهرمی آن است. درواقع می‌توان گفت طراحی و تکنولوژی‌های به­ کار رفته در مدل فشاری_کششی بسیار بیشتر و بهتر است.

در مقابل قفل‌های مدل اهرمی در محیط‌های آپارتمانی قابلیت‌های بیشتری دارند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات هرکدام از این قفل‌ها اولویت و نیاز خودتان را تعیین کنید؛ مثلاً دستگیره پول و پوش برای قفل‌های دیجیتال مورداستفاده در هتل و شرکت‌ها بسیار مناسب است.

در مقابل استفاده از دستگیره هوشمند اهرمی در منزل یا ویلا مناسب‌تر است و سبک‌های زیبا و کاربردی‌تری دارد. علاوه‌­بر این، براساس میزان امنیتی که شما مدنظر دارید، می‌توانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید؛ چراکه نوع قفل مورداستفاده در حفظ امنیت منزل شما اهمیت زیادی دارد.

 

تعیین قیمت دستگیره هوشمند

دستگیره‌های هوشمند دارای تنوع زیادی هستند و براساس قابلیت‌های موجود در هر یک، قیمت‌های گوناگونی دارند. درواقع ارزش آن‌ها براساس آپشن و مزایای هر یک مشخص می‌شود.

البته نمی‌توان قیمت ثابت برای آن‌ها در نظر گرفت. هر کدام از انواع دستگیره هوشمند پول و پوش و اهرمی بر اساس انواع آن و ویژگی‌های اختصاصی هر کدام، قیمت متفاوتی نیز دارند‌.

قطعات مورد استفاده در ساخت این محصولات، برند اجزا تشکیل ­دهنده داخل دستگیره، میزان کیفیت مواد اولیه و … در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارد.

 

عوامل مؤثر در انتخاب دستگیره هوشمند

فاکتور‌های مختلفی هستند که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید و بتوانید در میان انواع دستگیره‌ها، مدل موردنیاز خودتان را تهیه کنید. ویژگی‌های امنیتی دستگیره را در نظر بگیرید و امن‌ترین سیستم آن را انتخاب کنید.

میزان دوام و طول عمر دستگیره نیز به ­عنوان یک امتیاز سرمایه‌گذاری جهت استفاده برای مدت طولانی، در تهیه این سیستم امنیتی باید مورد توجه باشد و مدل تهیه شده باید بتواند در برابر آب و هوای مختلف محیطی مقاومت داشته باشد.

همچنین نوع روش دسترسی به قفل نیز باید در خرید آن در نظر گرفته شود و تهیه دستگیره هوشمند اثر انگشتی نسبت به دیگر روش‌های دسترسی بهتر است. طرح و رنگ دستگیره، ضمانت‌نامه، برند محصول، کیفیت، بررسی استانداردهای لازم موجود در مشخصات محصول و… نیز می‌تواند در انتخاب شما مؤثر باشد.

 

کدام یک از انواع دستگیره پول و پوش یا اهرمی را بخریم؟

آشنایی با اطلاعات دستگیره­ هوشمند مدل‌های پول و پوش و اهرمی، انتخاب را برای شما آسان می‌کند. درواقع نمی‌توان یکی از آن‌ها را برای خرید پیشنهاد کرد؛ چراکه نیاز کاربر در این مسئله بسیار مهم است و میزان امنیت محیط مورد‌استفاده از قفل نیز باید در نظر گرفته شود. سبک هر کدام از دستگیره‌ها متفاوت است و براساس ویژگی‌های هر یک، قیمت‌های متنوعی نیز دارند.

تهیه دستگیره دیجیتال از یوکا باعث می‌شود تا انتخاب آسانی داشته باشید و نسبت به خریدتان مطمئن شوید. این مجموعه امکانات مختلفی مثل صحبت با مشاورین و امکان بررسی تفاوت­‌های میان محصولات مختلف را برای شما فراهم کرده است تا انتخاب خوبی داشته باشید.

تماس با کارشناسان یوکا