آیا از فکر کردن برای خرید یک دربازکن کارتی هوشمند استرس دارید؟ آیا تردیدهای مدامی به ذهن شما رسوخ می‌کنند؟ شما را درک می‌کنیم، زیرا ما قبلاً تمام مراحل تحقیق در مورد دربازکن کارتی هوشمند را طی کرده‌ایم، به همین دلیل لیستی جامع از بهترین قفل‌های کارتی موجود در بازار فعلی را جمع‌آوری کرده‌ایم. اما هنوز هم بسیار مهم است که شما به تنهایی در مورد درب بازکن کارتی که قصد خرید آن را دارید تحقیق کاملی کنید. سؤالات شما ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • آیا دربازکن کارتی ارزش خرید را دارد؟
  • خرید این قفل‌ها چه فوایدی دارند؟
  • هنگام خرید برای یک قفل درب کارتی هوشمند، چه عواملی را باید در نظر گرفت؟
  • چرا سرمایه‌گذاری در هر قفل کارتی هوشمندی، بسیار مهم است؟
  • کدام یک از قفل‌های درب کارتی هوشمند در بازار فعلی بهترین هستند؟

برای پاسخ به این پرسش‌های با یوکا همراه باشید.

فواید دربازکن کارتی هوشمند

دربازکن کارتی هوشمند هتل دارای مزایای مختلفی است که هم می‌تواند به سود کسب و کار و مشتری شما باشد و هم تجربه‌های شما را بسیار راحت تر می‌کند. برخی از مزایای رایجی که با کارت‌های هوشمند هتل در ارتباط هستند عبارتند از:

آن‌ها یک طراحی ارزان قیمتی هستند و نگهداری آن‌ها ارزان است.

اگر آن‌ها گم شوند، می‌توان آن را به راحتی غیرفعال کرد و کارت جدیدی ساخت، به این معنی که مجبور نیستید برای خرید قفل جدید هزینه کنید.

شما می‌توانید چندین کارت را برای همان نیاز خاص برنامه ریزی کنید که بسیار ارزان تر از گم کردن کلید است.

میهمانان می‌توانند به راحتی آن‌ها را در کیف پول یا جیب خود ذخیره کنند، بدون اینکه خیلی حجیم و ناراحت کننده باشند.

این نوع کارت‌ها توانایی بهبود امنیت را ایجاد می‌کنند، در حالی که کلیدهای قبلی می‌توانستند بریده شوند یا تغییر شکل دهند.

هدف از دربازکن کارتی دیجیتال

هدف اصلی دربازکن کارتی هوشمند هتل این است که با استفاده از آن می‌توانید به صورت الکترونیکی به اتاق یا مناطق خاصی از یک مجموعه هتل دسترسی پیدا کنید و این طراحی بسیار ساده‌تر از کلید و بسیار مفیدتر برای شما و هتل می‌باشد.

دلیل این امر این است که آن‌ها می‌توانند از تعداد افرادی که در هتل هستند و چه کسی مجوز ورود به مجموعه را دارد مطلع باشند و دسترسی به محیط برای غیر مهمان‌ها را دشوار می‌کند. ایجاد امنیت نیز از دیگر مزایای استفاده از این کارت‌ها است، زیرا می‌تواند هرگونه فعالیت مجرمانه را شناسایی کرده و از اتاق شما در برابر سارقان احتمالی محافظت کند.

در حالی که یک کلید سنتی حجم زیادی از فضای جیب شما را می‌گیرد و ممکن است به راحتی بیرون بیفتد و گم شود، یک کارت هوشمند دارای طرحی ​​است که می‌تواند به راحتی در جیب شما قرار گیرد و حداقل خطر از بین رفتن یا آسیب دیدن را دارد. علاوه بر این، تعویض آن‌ها نسبت به یک کلید نیز ارزان تر است، بنابراین اگر شما آن را گم کنید، نباید هزینه زیادی را صرف جایگزین کردن آن نمایید.

انتخاب بهترین دربازکن کارتی هوشمند

خرید قفل کارتی مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد که به شرح زیر هستند:

  • ارزش برند: هر برندی از دربازکن کارتی الکترونیکی ارزش خودش را دارد. اکثر مارک‌ها نوعی پیشنهاد فروش منحصر به فرد ارائه می‌دهند که تصور می‌شود چیزی متفاوت از رقبای آن‌ها باشد؛ اما همیشه به برند و شهرت آن توجه کنید.
  • ویژگی‌ها: هر یک از آپشن‌های قفل کارتی هوشمند را مورد بررسی قرار دهید.
  • ارزش محصول: ارزش آن را در قبال سایر برند‌ها مقایسه و نشان می‌دهد.
  • رتبه بندی مشتری: درجه بندی قفل درب کارتی هوشمند به طور عینی قابل مشاهده است.
  • نظرات مشتری: اطلاعات دست اول و دقیق کاربران دنیای واقعی در مورد قفل درب کارتی هوشمند را به شما ارائه می‌دهند.
  • کیفیت محصول: هرچه میزان مبلغ پرداختی شما نسبت به این محصول بیشتر باشد، ویژگی‌های بالاتری را نیز خواهد داشت.
  • قابلیت اطمینان محصول: قفل درب کارتی هوشمند هر چقدر هم که محکم و بادوام باشد، باید نشان‌دهنده مدت زمان کار شما باشد.

ما همیشه به یاد داریم که حفظ اطلاعات دربازکن کارتی هوشمند برای به روز نگه داشتن آن یک اولویت اصلی است، به همین دلیل ما به طور مداوم وب سایت‌های خود را به روز می‌کنیم.

نحوه کار سیستم دربازکن کارتی هوشمند

چگونگی کارکرد قفل کارتی الکترونیکی به شرح زیر هستند:

۱- کارت را جلوی قفل قرار دهید

قفل کارتی معمولاً در صورت عدم استفاده از بدنه، در حالت آماده به کار قرار می‌گیرد. حالت آماده به کار یک حالت صرفه جویی در مصرف انرژی است که به قفل شدن در حالت کم باتری کمک می‌کند. فقط وقتی کلید اتاق هتل به قفل نشان داده شود، به طور فعال در وضعیت کار قرار می‌گیرد. این مرحله باید به صورت دستی انجام شود.

۲- کلید را تأیید کنید

قفل درب هتل دارای یک پردازنده در داخل مادربرد اصلی خود است. وقتی CPU اطلاعات داده‌های کلید را از مدار الکترونیکی قفل دریافت می‌کند، داده‌ها را بررسی می‌نماید.

برای استفاده از دربازکن کارتی هوشمند هتلی، ۳ لایه وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • لایه اول سیستم مطابقت دارد یا نه! در این لایه بررسی می‌شود که آیا کارت با قفل قابلیت اهراز هویت را دارد یا خیر. این کار برای این است که بین داده‌های داخل کارت و قفل یکپارچه‌ای اطلاعاتی وجود داشته باشد.
  • لایه دوم مطابقت شماره اتاق است. درصورت تأیید اولین لایه، کارت با رمزگذاری سیستم قفل هتل مطابقت دارد. سپس بررسی می‌شود که آیا کلید با شناسه اتاق مطابقت داشته است یا خیر!
  • لایه سوم زمان انقضاء کلید است. تقریباً همه کلیدهای اتاق هتل دارای اعتبار هستند و زمان پایانی دارد. این آخرین لایه است که تأیید می‌شود. اگر کلید همچنان معتبر باشد، از تأیید عبور می‌کند و به مرحله بعد که ورود به اتاق است می‌رسد.

۳- موتور قفل به کار می‌افتد

هنگامی که کارت صحیح تأیید شد، پردازنده فرمان می‌دهد تا موتور درون قفل عمل کند. موتور با دسته اهرم قفل درب هتل درگیر می‌شود و در عین حال قفل به شما یک بوق و یک چراغ نشانگر معتبر جهت دسترسی به داخل را صادر می‌کند.

انواع دربازکن کارتی هوشمند

در مکان‌های متنوع به اندازه هتل‌ها و ساختمان‌های اداری، مردم به جای استفاده از کلیدهای سنتی از کارت‌های هوشمندی استفاده می‌کنند. هولکارت‌ها، کارت‌های بارکددار، کارت‌های نوار مغناطیسی و کارت‌های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) چهار نوع سیستم دربازکن کارتی هوشمند هستند. این نوع از کارت‌ها کاربرد مخصوص خود را دارند و برخی از آن‌ها امنیت بیشتری نسبت به دیگری ایجاد می‌کند.

سیستم‌های کارتی هوشمند براساس رابطه بین کارت پلاستیکی و قفل‌های کنترل دسترسی الکترونیکی عمل می‌کنند. هر کارت برای پاسخگویی به کارت خوان، قفل یا مجموعه‌ای از قفل‌ها برنامه‌ریزی شده است. یک کارت کلید جداگانه توسط یک کامپیوتر با امضای الکترونیکی منحصر به فرد برنامه‌ریزی می‌شود. در صورت سرقت، کارت‌های نوار مغناطیسی و کارت‌های RFID می‌توانند امضاها را تغییر دهند و به این ترتیب حفاظت امنیتی در برابر سرقت را ایجاد می‌کنند.

هولکارت‌ها اولین نوع سیستم‌های کارتی هوشمند هستند. در سال ۱۹۷۵، مخترع Tor Sornes سیستمی را طراحی کرد که می‌تواند ۳۲ سوراخ را به یک کارت پلاستیکی وارد کند. کارت با قفل مطابقت دارد و هنگامی که بر روی شکاف کشیده می‌شود درب را باز می‌کند.

کارت‌های بارکددار، نوآوری بعدی در فنآوری دربازکن کارتی هوشمند بودند. در این نوع سیستم کارت هوشمند، یک بارکد منفرد برای مطابقت با یک قفل خاص ایجاد می‌کند و روی کارت چاپ می‌شود. این کد دقیقاً مانند بارکدی است که در بسیاری از محصولات فروخته شده در فروشگاه‌ها وجود دارند.

همچنین بخوانید:

وقتی بارکد زیر اسکنر الکترونیکی نگه داشته می‌شود، درب مربوطه باز می‌شود. وقتی کارت‌های مغناطیسی به راحتی در دسترس قرار گرفتند، این نوع کارت‌ها محبوبیت خود را از دست دادند، زیرا می‌توانستند بارکد را جعل کرده و خواننده الکترونیکی را به راحتی فریب دهند.

سیستم‌های کارت کلید نوار مغناطیسی به طور گسترده در صنعت هتل‌داری و امنیت محل کار استفاده می‌شود. کارت مغناطیسی شبیه کارت بانکی به نظر می‌رسد که یک نوار مشکی در پشت آن قرار دارد. این کارت از طریق اسکنر کشیده می‌شود و به دلیل امضای الکترونیکی کارت، درب مربوطه را باز می‌کند. جعل این نوع کارت‌ها بسیار دشوارتر از هلوکارت‌ها و بارکددار است که یک لایه امنیتی بیشتری را فراهم می‌کند.

کارت‌های RFID دارای یک تراشه حسگر رادیویی در داخل کارت هستند. هنگامی که به یک سیستم خواننده نزدیک می‌شوید، درب باز می‌شود. فنآوری مورد استفاده این نوع کارت‌ها شامل ریز تراشه‌ها و تکنولوژی رادیویی است، بنابراین جعل آن بسیار سخت است و بالاترین سطح امنیت را فراهم می‌کند.

کلام آخر

ما فهمیدیم که احتمالاً سؤالات شما در مورد دربازکن‌های کارتی هوشمند بسیار زیاد هستند و تنها راه واقعی برای تأمین نیاز شما، کسب اطلاعات بیشتر است. منابع بالقوه می‌توانند شامل راهنمای خرید دربازکن کارتی هوشمند، رتبه بندی وب سایت‌ها، توصیفات دهان به دهان، تالارهای گفتگوی آنلاین و بررسی محصولات باشند. تحقیقات دقیق و آگاهانه برای اطمینان از دستیابی به بهترین نوع قفل کارتی بسیار مهم است.