خرید قفل درب ورودی خانه یا محیط کار می تواند یک عنصر امنیتی در نظر گرفته شود. بسیاری از افراد به دنبال انتخاب بهترین قفل درب محیط زندگی خود هستند تا بتوانند هم ایمنی افراد را حفظ کرده و هم از دارایی‌های خود محافظت کنند.

در حقیقت، یک قفل در ورودی باکیفیت می‌تواند ارزش یک ملک را تا ۱۰ درصد افزایش دهد. مانند اکثر پروژه‌های نوسازی واحد ساختمانی، نصب یک قفل مناسب می‌تواند یک سرمایه گذاری ضروری باشد. از این رو، ما در این مقاله در مورد خرید قفل درب، راهنمایی لازم را ارائه می‌دهیم؛ با یوکا همراه باشید.

انواع قفل درب

اگر قفل‌های جدید را نمی‌شناسید، انتخاب یک مدل مناسب ممکن است کمی گیج کننده باشد! به همین دلیل ما انواع قفل درب ورودی را در زیر آورده‌ایم:

قفل درب تک سیلندر

یک قفل سیلندر منفرد، با یک کلید از خارج باز می‌شود که ساده‌ترین نوع قفل درب ورودی است. این قفل همانی که در اکثر خانه‌های قدیمی مشاهده می‌شود. عملکرد بسیار ساده‌ای هم دارند، به این صورت که تنها با استفاده کلید می‌تواند چفت داخل قفل را حرکت داده و آن را در شیار چارچوب درب اعمال کرد. این قفل از امنیت و کیفیت پایین‌تری برخوردار است، ولی ارزان‌ترین مدل بازار می‌باشد.

قفل درب دو سیلندر

قفل دو سیلندر به جای آن‌که کلید فقط از بیرون قابل قفل شدن باشد، از داخل نیز قابلیت قفل در را دارد. این قفل‌ها از نوع قفل معمولی است که امروزه در بسیاری از منازل قابل مشاهده است. امنیت این قفل بیشتر از مدل یک سیلندر است، ولی کمی از نظر قیمتی متفاوت است. برای خرید قفل درب دو سیلندر کار بسیار ساده‌ای دارید، می‌توانید از نزدیکترین مغازه فروش لوازم مربوط به قفل، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

قفل درب عمودی

در این نوع قفل، از پیچ‌های عمودی امتداد یافته در مجموعه‌ای از حلقه‌ها، جهت اطمینان از امنیت درب ورودی استفاده می‌شوند. استریک پلیت (صفحه فلزی که به داخل قاب درب می‌چسبد) دارای حلقه‌های فولادی است که با بسته شدن درب، روی حلقه‌های فولادی اضافی که بر روی خود قفل هستند، متصل می‌شوند. قفل‌های عمودی می‌توانند یا یک سیلندر منفرد یا دو سیلندر اتخاب شوند و بیشتر در کاربردهای تجاری از قبیل دریب‌های هتل یا مجتمع‌های بزرگ آپارتمانی استفاده می‌شوند.

قفل درب هوشمند

قفل درب هوشمند

با پیشرفت فنآوری، راه‌های افزایش امنیت محیط داخلی را در بالاترین حد خود افزایش می‌دهند. قفل‌های هوشمند که از شبکه Wi-Fi خانه، برای ارسال و دریافت اطلاعات به تلفن هوشمند یا رایانه استفاده می‌کنند، ممکن است با کنترل صدا، از تلفن هوشمند یا با تشخیص اثر انگشت کار کنند. برخی دیگر از قفل‌های هوشمند نیز دارای قابلیت تشخیص چهره، کف دست و عنبیه چشم را دارند و همه این سیستم ها بیومتریک نامیده می‌شوند. درست است قفل دیجیتال گران قیمت است، ولی بالاترین میزان امنیت و راحتی را برای افراد فراهم می‌کند. به ویژه برای محیط‌های اداری، جهت ورود و خروج کارکنان، انتخابی بی‌چون چرا هستند.

نکات مهم درهنگام خرید قفل درب

پس از تعیین نوع قفل، حال باید برخی نکات مهم در زمان خرید را در نظر بگیرید:

استریک پلیت درب را بشناسید

استریک پلیت، صفحه فلزی است که به داخل قاب درب بسته می‌شود و از ارکان مهم سیستم قفل است. هنگامی که قفل درب بسته می‌شود، پیچ فولادی در داخل سوراخ صفحه استریک امتداد می‌یابد. قفل‌های ارزان قیمت، ممکن است دارای صفحات استریک ضعیفی باشند که هنگام لگد به درب، به راحتی خَم شده و می‌شکنند. برای محافظت بهتر در برابر دزدی، به دنبال قفل‌های با کیفیت و دارای صفحه استریک محکم باشید.

کیفیت قفل درب را بررسی کنید

کیفیت بدنه و امکانات قفل در درجه اول اهمیت قرار دارند. بهتر است در زمان خرید قفل درب مناسب به سراغ محصولاتی بروید که از جنس روی ساخته شده‌اند. این قفل‌ها کیفیت بالایی دارند و می‌توانند در برابر نفوذ، شکستن، تَرَک برداشتن و موارد دیگر مقاومت بالایی از خود نشان دهند. همچنین متریال قفل باید در برابر آب و حرارت نیز مقاوم باشد. عملکرد ساختاری قفل نیز در کیفیت آن مؤثر است؛ جزئیات داخل قفل باید در نهایت دوام و کارکرد، در محل خود تعبیه شوند.

تکنولوژی و فنآوری را مد نظر قرار دهید

این مورد را می‌توان بیشتر در مورد قفل‌های هوشمند الکترونیکی مشاهده کرد. از اَپلیکیشن گوشی همراه برای مدیریت باز و بستن کردن قفل گرفته تا ایجاد یک اتوماسیون خانگی و یا اداری پیشرفته، قفل‌های هوشمند دارای مجهزترین فنآوری‌های روز دنیا هستند. شما می‌توانید حتی در زمانی که در مسافرت هستید، درب منزل خود را از طریق اینترنت باز با قفل کنید. می‌توانید تعداد ورودی‌ها و خروجی‌های کارکنان در محیط اداری را کنترل کنید و به افراد دسترسی مجاز بدهید.

به برند و گارانتی قفل توجه کنید

یقیناً مارک قفل درب از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا برندهای معتبر اغلب دارای کیفیت و خدمات مناسبی هستند. در بازار قفل‌های هوشمند، برندهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی با فاصله کمی از یکدیگر، از جمله بزرگترین و بهترین کشورها در تولید انواع قفل دیجیتال هستند. همچنین مهم است که به دنبال گارانتی خدمات مشتری مناسب نیز باشید؛ گارانتی می‌تواند شامل تعویض کامل قفل در صورت خرابی و سایر موارد دیگر باشند. در هر صورت، به دنبال برندهای خوب بازار باشید و از گارانتی هر کدام اطلاعات لازم را کسب کنید.

کلام آخر

خرید قفل درب ورودی، یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که مالکان باید انجام دهند، زیرا این مهم رابطه مستقیمی با میزان امنیت فضای داخلی آنها دارد. هرچه بتوانید با پرداخت هزینه بیشتر، بهترین قفل‌های بازار را خریداری کنید، می‌توانید با آسودگی خاطر بیشتری خانه یا محل کار خود را ترک کنید. همچنین، اگر سخت به دنبال خرید بهترین قفل‌های هوشمند بازار هستید، می‌توانید به خرید محصولات برند یوکا فکر کند. از قفل درب اثرانگشتی گرفته تا قفل‌های هوشمند کمدی و استخری، یوکا هر آنچه نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

تماس با کارشناسان یوکا