گاهی اوقات ورود به ساختمان دشوارتر از شکستن درب آن است! شاید به همین دلیل است که بیشتر مردم احساس امنیت اشتباهی دارند. ایمن سازی درب آپارتمان چیزی است که واقعاً باید به آن اهمیت دهید.

بعضی اوقات فقط با انجام چندین کار، می‌توانید خطر وقوع احتمالی سرقت را به طور چشمگیری کاهش دهید. سارقین از ریسک‌های غیر ضروری خوششان نمی‌آید، و تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد این تصور است که درب ورودی خطرناک‌ترین بخش منزل است.

می‌توانید درب آپارتمان خود را از بسیاری جهات ایمن سازی کنید. روش‌های زیادی وجود دارند، اما سعی کنید راه حل‌های بهینه‌تر را انتخاب کنید؛ این دقیقاً همان چیزی است که این مقاله در مورد آن نگاشته شده است؛ با یوکـا همراه باشید.

راه‌های ایمن سازی درب آپارتمان

در زیر یک به یک به روش‌های افزایش امنیت خانه و ایمن سازی درب ورودی می‌پردازیم:

قفل هوشمند بهترین راه حل ممکن است

راه‌های ایمن سازی درب آپارتمان
قفل هوشمند

در مورد امنیت درب‌ها، قفل‌ها بارزترین موارد برای بررسی و به روزرسانی هستند. یک قفل مکانیکی کلیدخور، غیرقابل اعتماد بوده و توجه سارقان را به خود جلب می‌کند. از طرف دیگر، استفاده از قفل هوشمند دیجیتال که بهترین راه ایمن سازی درب آپارتمان است، اغلب مجرمان را دلسرد می‌کند و می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند.

تکنولوژی استفاده شده در این قفل‌ها به قدری بالا هستند که به راحتی می‌توان از طریق گوشی همراه، درب ورودی خانه را کنترل و نظارت کرد. مؤسسه استاندارد ملی ملل متحد (ANSI) دارای یک سیستم درجه بندی معتبر است که از ۱ تا ۳ متغیر نام‌گذاری شده است. درجه ۱ به معنای استفاده از بهترین قفل درب منزل و درجه ۳ به معنای بدترین است. این درجه بندی به شرح زیر است:

  • قفل هوشمند
  • قفل مکانیکی ضد سرقت
  • قفل مکانیکی سنتی

قفل‌های هوشمند نیز از نظر امنیت بالا به موارد زیر دسته بندی می‌شوند:

  • قفل بیومتریک (قفل اثرانگشتی، قفل تشخیص کف دست، قفل تشخیص عنبیه چشم و موارد دیگر)
  • قفل صفحه فشاری یا لمسی رمزدار
  • قفل کارتی

قفل مکانیکی آپارتمان خود را تقویت کنید

ایمن کردن قفل خانه
ایمن کردن قفل خانه

راه‌های بسیاری برای ایمن سازی درب آپارتمان وجود دارند، یکی از مؤثرترین و ساده‌ترین روش‌ها، تعویض زبانه قفل موجود به روشی ایمن‌تر است.

زبانه (پلیت استریک) یکی از دو قسمت اصلی سیستم قفل مکانیکی است. این یک صفحه فلزی است که به قاب درب وصل می‌شود و در صورت بسته بودن قفل، پیچ را نگه می‌دارد. اطمینان حاصل کنید که زبانه قفل با پیچ‌های لنگر بلند را انتخاب کرده‌اید..

روش دیگر مقاوم‌تر ساختن درب آپارتمان شما در برابر ضربه، نصب پیچ‌های لولا است. این پیچ و مهره‌های فلزی، ابعاد کوچکی دارند که در سوراخی روی قاب درب قرار می‌گیرند. آنها معمولاً بالای و زیر لولا نصب می‌شوند.

پیچ و مهره‌های مخصوص لولا به ویژه در هنگام دسترسی به درب که به بیرون باز می‌شود، ویژگی‌های امنیتی مهمی هستند، زیرا برخلاف این حالت، سارق‌ها می‌توانند به راحتی از خارج به پین ​​لولا دسترسی پیدا کنند.

درست مانند زبانه قفل، پیچ‌های لولایی نیز ارزان قیمت هستند و می‌توانند امنیت درب آپارتمان را تا حد زیادی بالا ببرند.

آلارم هشدار دهنده را نصب کنید

آلارم هشدار دهنده را نصب کنید
ایمن کردن منزل

آلارم یا زنگ هشدار دهنده دستگاهی ساده است که بر روی درب آپارتمان نصب می‌شود. این دستگاه با باتری کار می‌کند و معمولاً شکل گوه‌ای (مثلثی) دارد. بعد از نصب این دستگاه، اگر کسی سعی کند درب را بدون کلید باز کند، زنگ به صدا در می‌آید.

صدای آلارم بسیار بلند است، بنابراین شما صدا را در هر جای خانه که هستید می‌شنوید، حتی اگر خواب هم باشید.

علاوه بر ارزان بودن، مزیت اصلی آلارم هشدار دهنده درب این است که برای کار به هیچ گونه حفاری یا پیچ کاری نیازی نیست، بنابراین نیازی به تغییر دائمی درب آپارتمان نیست.

این امر گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که قفل فیزیکی دارند. بزرگترین اشکال آن این است که شما فقط می‌توانید در زمانی که در خانه هستید صدای آن بشنوید!

از سیستم دوربین امنیتی استفاده کنید

از سیستم دوربین امنیتی استفاده کنید
سیستم دوربین امنیتی

هیچکدام از مجرمان دوست ندارند تصاویرشان ضبط شوند، و بیشتر آنها سعی می‌کنند به هر قیمتی که شده دوربین امنیتی را غیرفعال کنند. اما این کار برای آنها ارزش ریسک کردن را ندارد.

بنابراین در صورتی که ایمن سازی درب آپارتمان شما توسط دوربین امنیتی تأمین شود، احتمال سرقت بسیار کمتر خواهد بود. بسته به اینکه چقدر می‌خواهید هزینه کنید، می‌توانید هر نوع سیستم دوربین امنیتی را خریداری کنید.

اگر به چیزی بیش از یک عامل بازدارنده تصویری احتیاج دارید، یک سیستم دوربین امنیتی کامل و مجهز را انتخاب کنید. این دوربین‌ها معمولاً از دید در شب، تشخیص حرکت، چراغ ترساندن سارق و کار با اَلکسا و گوگل هوم نیز برخوردار هستند.

به عنوان یک گزینه دیگر، از سیستم امنیتی خانگی رینگ استفاده کنید که راه حلی همه کاره و مقرون به صرفه برای محافظت از آپارتمان در برابر سرقت، آتش سوزی و خسارت‌های دیگر است.

درب آپارتمان را با میله امنیتی تقویت کنید

تقویت درب آپارتمان
تقویت درب آپارتمان

اگر می‌خواهید درب آپارتمان را ایمن سازید، استفاده از میله امنیتی راه حلی ارزان قیمت و کاربردی است. نیازی به نصب ندارد، فقط باید یوغ را زیر دسته و انتهای دیگر میله امنیتی را طرف دیگر درب قرار دهید، به همین راحتی!

میله‌های امنیتی قابل تنظیم هستند، بنابراین در اکثر درب‌های استانداردِ آپارتمان‌ها مناسب هستند. آنها معمولاً از فولاد ساخته می‌شوند، بنابراین دوام نسبتاً بالایی دارند.

اگر متجاوزان سعی در لگد زدن به درهای تقویت شده با میله امنیتی داشته باشند، زمان بسیار سخت‌تری خواهند داشت تا درب را بشکنند. بعد از چند بار تلاش یقیناً دیگر خسته خواهند شد!

اگر  با سوراخ کردن درب و پیچ کاری مشکل دارید، اما به ایمن سازی درب آپارتمان خود اهمیت می‌دهید، سرمایه گذاری در خرید در یک میله امنیتیِ با کیفیت را در نظر بگیرید. به طور کلی، میله‌های امنیتی یکی از بهترین راه حل‌های موقتی برای آپارتمان‌هایی هستند که دارای قفل فیزیکی می‌باشند.

کلام آخر

همانطور که می‌بینید امکانات زیادی برای ایمن سازی درب آپارتمان وجود دارد. تمام روش‌های فوق مؤثر هستند، اما بدان معنا نیستند که شما باید همه موارد را برای جلوگیری از سرقت استفاده کرد.

درب آپارتمان خود را بررسی کرده و نقاط ضعف آن را پیدا کنید. آیا قفل پایین است؟ درب به راحتی با یک لگد شکسته می‌شود؟ و بسیاری پرسش‌های دیگر.

اگر مجاز به ایجاد تغییرات دائمی نیستید، برخی از راه حل‌های موقتی در لیست بالا وجود دارند. اما اگر هنوز در آپارتمان احساس ناامنی دارید سریعاً به دنبال تغییرات دائمی باشید. بهترین راه حل برای این موضوع، استفاده از قفل هوشمند است. در این راستا، می‌توانید به سرغ برند یوکا بروید، زیرا این برند باکیفیت‌ترین و مجهزترین قفل‌های هوشمند بازار را با بهترین گارانتی و خدمات مشتری به فروش می‌رساند.

خرید قفل دیجیتال یوکا