در این اینفوگرافیک، گزارشی از بی توجهی مالکان به امنیت ساختمان‌های مسکونی و ساکنان آن ارائه شده است. بی توجهی به این عوامل سبب می شود تا منزل شما به راحتی به لیست هدف‌های سارقان افزوده شود .

زمان مطالعه :

بی توجهی مالکان به امنیت ساختمان های مسکونی و ساکنان آن

نه تنها لازم است به هنگامی که در خانه حضور ندارید درب و پنجره های هر یک از طبقات را قفل کنید بلکه با وجود ابزارهای در دسترس دزد ها و ترفندهایی که امروزه به کار می برند توصیه می شود برای حفظ جان افراد خانواده و برای تامین امنیت وسایل قیمتی که در منزل خود دارید با سیستم های امنیتی آشنا شوید و برخی تجهیزات ضروری مانند قفل دیجیتال را برای منزل خود تهیه نمایید .

با امکاناتی که یک قفل دیجیتال در اختیار شما قرار می دهد نه تنها از بابت جا گذاشتن کلید یا گم شدن آن دغدغه ای نخواهید داشت بلکه به راحتی می توانید با رمز ، کارت و از همه کاربردی تر و مهم تر با اثر انگشت خود درب را باز نمایید.

همانطور که می دانید اثر انگشت هر فرد تنها به وی تعلق دارد و با معرفی اثر انگشت افراد مجاز به قفل دیجیتالی ، تنها این افراد می توانند درب را باز نمایند و تلاش افراد غیر برای باز کردن درب بی نتیجه مانده و با هشدار امنیتی قفل همراه خواهد بود .

علاوه بر این در نمونه های جدیدتر قفل دیجیتال نیز امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل نیز فراهم شده است .

همچنین بخوانید : آشنایی با قفل دیجیتالی مجهز به اپلیکیشن

امنیت ساختمان های مسکونی و ساکنان آن - قفل دیجیتال

قابلیت قفل اتوماتیک قفل دیجیتال

شاید شما هم جز افرادی باشید که معمولا هنگام خروج از منزل فراموش می‌کنید درب را قفل کنید یا پنجره‌ها را باز می‌گذارید . بنابراین به کمک قفل دیجیتال این دغدغه شما نیز تا حدی برطرف می‌شود؛ زیرا با بسته شدن درب، قفل دیجیتالی خود به صورت اتوماتیک قفل می‌شود و برای ورود مجدد به هر یک از ابزارهایی نیازمندید که بالاتر اشاره شد؛ رمز، کارت، اثر انگشت.

این ویژگی قفل دیجیتال از آن جهت بیشتر مورد توجه است که در زمان شما برای قفل کردن درب صرفه جویی شده و لازم نیست در حالیکه وسیله‌های زیادی بهمراه دارید برای قفل کردن درب نیز وقت بگذارید.

علاوه بر آن طبق آمارهای در دسترس از سرقت های انجام شده، بیشتر سارقان از طریق درب های ورودی و پنجره ها وارد خانه می شوند بی آنکه ورود آن ها نیازمند صرف زمان زیاد یا مهارت خاصی باشد زیرا امنیت پایین قفل های کلید دار و بی توجهی صاحب خانه سبب می شود به راحتی درب را باز کرده و وارد شوند.

در این اینفوگرافیک نیز به این مهم اشاره شده و ما نیز امیدواریم افراد با آگاهی از نکات ساده اما مهم، برای تامین هر چه بیشتر امنیت محل زندگی خود و سایر اعضای خانواده تلاش نمایند.