وقتی صحبت از امنیت خانه به میان می‌آید، چشمی دیجیتال یکی از ایده‌های خوبی ست که باید استفاده از آن را درنظر بگیرید. احتمالا استراژی شما هم در مواجهه با کسانی که شب درب خانه را می‌زنند این است که ابتدا از چشمی پشت در را چک کنید. چند ثانیه طول می‌کشد تا ببینید چه کسی  آن طرف درب قرار دارد؛ حتی اگر انتظار شخصی را دارید، قبل از باز کردن درب، نگاهی سریع به آن بیندازید.

امروز چشمی دیجیتال به کمک شما آمده است تا امنیت خانه خود را بهبود ببخشید و کارتان راحت‌تر شود. اما این محصول چیست و چرا خرید آن ضروری است؟ با یوکاه همراه باشید.

تعریف چشمی دیجیتال

چشمی حفره‌ای کوچک است که روی درب قرار می‌گیرد و لنزی زاویه‌باز، که اصطلاحا به آن لنز چشم ماهی هم می‌گویند، دارد. گاهی متجاوزان فرصت طلب، به محض این که کسی در را باز کند، وارد خانه می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد چشمی دیجیتال بدانید این است که این محصول به شما اجازه می‌دهد بدون باز کردن درب، ببینید که چه کسی پشت آن است.

اگر شخص طرف مقابل را نشناختید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا درب را باز کنید یا نه! چشمی دیجیتال صفحه نمایشی دیجیتال دارد و از طریق گوشی همراه امکان دیدن فضای پشت درب را برای کاربران فراهم می‌کند. بنابراین، نیازی نیست که حتی برای دیدن افراد پشت درب، به سمت آن بروید و می‌توانید از صفحه نمایش ببیند که چه کسی پشت درب است.

چشمی دیجیتال

اهمیت استفاده از چشمی دیجیتال

یکی از قدیمی‌ترین ترفندهاس سارقین این است که در را می‌کوبند یا زنگ را می‌زنند تا ببینند کسی در خانه حضور دارد یا خیر. عاقلانه است که درب را باز نکنید تا زمانی که بدانید طرف مقابل کیست. کارکرد و اهمیت چشمی در این شرایط خود را نشان می‌دهد.

نسل جدید چشمی‌های دیجیتال صفحه نمایش بزرگی دارند و به‌سادگی پشت درب را به کاربران نشان می‌دهند. مشاهده شخص پشت درب، در صفحه‌ای LCD رنگی با نور خوب، بسیار بهتر از فشار آوردن چشم‌ها برای تمرکز بر دیدن آن طرف درب است.

همچنین، شما تصویری کاملاً واضح از کسی که در پشت درب ایستاده است، خواهید داشت. نیازی به گفتن نیست که چشمی‌های دیجیتال یک لایه مهم امنیتی را برای فضای خانه و محیط‌های اداری و تجاری فراهم می‌کند.

این مقاله را از دست ندهید:

نحوه کار چشمی دیجیتال

چشمی‌های دیجیتال در هر شکل، اندازه و محدوده قیمتی ارائه می‌شوند. بیشتر این چشمی‌ها به روشی مشابهی عمل می‌کنند. وقتی چشمی (صفحه نمایش) را نصب کنید، کسی از بیرون متوجه نخواهد شد که خانه شما به آن مجهز است و نمای آن از بیرون صرفا سوراخ معمولی چشمی به‌نظر می‌رسد.

وقتی شخصی درب منزل را می‌زند، تنها کاری که انجام می‌دهید این است که دکمه روشن و خاموش را فشار دهید تا ببینید چه کسی پشت درب است. بعضی از این چشمی‌ها، به عملکرد اضافی مانند مکث و بزرگنمایی تصویر مجهز هستند.

این عملکرد زمانی که کسی از پشت درب فاصله داشته باشد و شما نیاز به بررسی دقیق‌تر داشته باشید، مفید و کاربردی خواهد بود.

بیشتر مدل‌های جدید چشمی دیجیتال، دارای عملکرد ضبط در کارت MicroSD خود هستند. دراینصورت اگر بعدا نیاز پیدا کردید که تصاویر افراد پشت درب را چک کنید، کارتان راحت خواهد بود. عملکرد این چشمی‌ها درست مانند دوربین فیلمبرداری گوشی‌های هوشمند است.

اگر می‌خواهید فایل‌های ضبط شده را به رایانه یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی خود منتقل یا آن‌ها را ذخیره کنید، می‌توانید کارت MicroSD را هر زمان که خواستید بردارید.

حالت دید در شب و سایر تنظیمات

یکی دیگر از قابلیت‌های چشمی درب دیجیتال، حالت دید در شب است. زمانی که نور کافی نیست و هوا تاریک است، چشمی دیجیتال شما گزینه‌ کاربردی حالت شب را ارائه می‌دهد.

این قابلیت مخصوصا برای کسانی که محوطه درب ورودی خانه‌شان نورگیر نیست بسیار کاربردی‌تر خواهد بود. دراین حالت می‌توانید از حالت نمای شبانه برای افزایش روشنایی استفاده کنید.

چشمی دیجیتال درست مانند تلفن هوشمند همراهتان به پنل تنظیمات هم مجهز است. در تنظیمات این محصول، امکان شخصی‌سازی و تنظیم تاریخ و زمان همگام سازی شده را هم خواهید داشت.

بعضی از انواع چشمی‌های دیجیتال به سیستمی به نام سنسور کوبنده بهره مجهز هستند. درصورتی که چشمی به این ویژگی مجهز باشد، به‌محض اینکه کسی درب را بکوبد یا زنگ بزند، حالت ضبط خودکار فعال خواهد شد و تصویر شخصی که پشت درب ایستاده است ضبط می‌شود. به این ترتیب به‌سادگی خواهید فهمی که چه کسی پشت درب ایستاده است.

با این حال، با ارزش ترین نکته در مورد سنسور کوبنده این است که می‌توانید هرکسی که زنگ خانه شما را زده است را در خانه خود ببینید. چشمی‌های دیجیتال، ویژگی‌ها و کارکردهای متنوعی دارند و طیف وسیعی از امکانات را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

امکانات چشمی دیجیتال

کجا چشمی دیجیتال را نصب کنیم؟

سازمان‌های پیشگیری از جرائم، توصیه می‌کنند که چشمی دیجیتال را روی درب اصلی نصب کنید. اگر بیش از یک درب دارید که تماس گیرندگان از آن استفاده می‌کنند، بهتر است همه درب‌ها را به طور مساوی ایمن  کنید. برای اکثر آپارتمان‌ها فقط یک درب ورودی وجود دارد، بنابراین تصمیم گیری آسان می‌شود.

اگرچه بعضی از خانه‌ها دارای درب‌های کناری و ورودی پشتی هستند که تماس گیرندگان نیز به آن مراجعه می‌کنند. فقط شما می‌توانید بدانید، اما نکته این جا است که باید همه درب‌های خود را تا آنجا که ممکن است و به ویژه ورودی اصلی را با حداکثر تجهیزات ایمن کنید.

چه کسی کاندیدای ایده آلی برای چشمی‌های دیجیتال است؟

هر یک از ما حداقل تا حدی در مقابل نفوذ به خانه آسیب پذیر هستیم. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این تصویر که غریبه‌ای به‌زور یا به‌صورت مخفیانه وارد خانه می‌شود و به حریم آن تجاوز می‌کند، بیش از آنکه واقعیت داشته باشد مخصوص فیلم‌های جنایی است و کمتر اتفاق می‌افتد.

اما باید بدانید که این اتفاق غیرممکن نیست و هرکسی می‌تواند در معرض تهدید باشد. فرقی ندارد کجا زندگی می‌کنید یا مکان زندگی شما چقدر امن است.

من هم قبول دارم که فکر کردن به این مسائل راحت نیست و کسی دوست ندارد از این مسئله حرف بزند؛ اما احتیاط شرط عقل است! به ذهنتان بسپارید که امنیت خانه اولویت اصلی همه ماست.ا

خوشبخاته قیمت چشمی دیجیتال بسیار مقرون به‌صرفه است و نصب و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. گروه‌های آسیب پذیر معمولاً باید چشمی‌های دیجیتالی مجهزتری داشته باشند.

این به طور معمول شامل منظور از گروه‌های آسیب‌پذیرتر، سالمندان و افرادی است که تنها زندگی می‌کنند. همچنین انواع مختلفی از سارقین وجود دارند که گروه‌های مختلفی را مورد هدف قرار می‌دهند. درک ذهن کلاهبرداران متداول، به هوشیاری و امنیت بیشتر شما کمک می‌کند.

این مقاله را از دست ندهید:

نکات مهم در خرید چشمی دیجیتال

حالا زمان آن رسیده است که بدانید کدام گزینه برای شما بهتر است. هر کس نیازهای منحصر به فرد خود را دارد و بر اساس آن، ملاحظات خرید در افراد مختلف متفاوت است. در این بخش از مقاله، ما به شما نمایی کلی از مواردی خواهیم داد که بهتر است آن‌ها را قبل از خرید چشمی دیجیتال مدنظر قرار دهید:

ماندگاری و دوام

بدون شک مهم‌ترین مسئله در خرید هر کالایی، ماندگاری و دوام آن است. مهم‌ترین گزینه برای خرید هرمحصول این است که  قبل از هر چیز اطمینان پیدا کنید که کالای مدنظرتان می‌تواند مدت طولانی دوام داشته باشد

مسلما هیچ‌کس دوست ندارد که وسیله‌ای که خریده است پس از مدت کوتاهی خراب شود، چون مشکلات و هزینه‌های شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

برای اینکه بدانید چشمی دیجیتال شما با دوام است یا نه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ساخت آن نگاه کنید.

اگر از فلز جامد (برنج، آلیاژ روی، آلیاژ آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و سایر) ساخته شده باشد، احتمال دوام و ماندگاری آن بالا است. اگر چشمی دیجیتالی که قرار است بخرید، از این مواد ساخته نشده باشد، بهتر است که از لیست خریدتان خط بخورد.

بهترین مارک چشمی دیجیتال

ضخامت درب

همه نوع چشمی دیجیتالی برای همه انواع درب‌ها قابل استفاده نیستند. اکثر چشمی‌های دیجیتال به ضخامت خاصی نیاز دارند که در صورت عدم تحقق،  برای درب قابل استفاده نخواهد بود.

بنابراین باید مطمئن شوید که از ضخامت مورد نیاز برای هر چشمی دیجیتالی که می‌خواهید خریداری کنید، اطلاع دارید. برای اطمینان از سازگاری محصول با آن باید ضخامت درب موردنظر را هم بدانید.

زاویه دید

یکی دیگر از مهم ترین جنبه‌های چشمی دیجیتال، زاویه دیدی است که به کاربران ارائه می‌دهد. درواقع زاویه دید تعیین می‌کند که کاربران می‌توانند چه مقدار از قسمت بیرونی را از طریق چشمی دیجیتال خود مشاهده کنند.

طبیعی است که همه دوست دارند چشمی حداکثر دید را برایشان فراهم کند تا بتوانند به‌وضوح همه آنچه بیرون ا زخانه درجریان است را ببینند. زاویه دید ۱۷۰ درجه یا بالاتر ایده آل است. اما زاویه دید ۱۶۰ درجه هم گزینه‌ای قابل قبول است.

این مقاله را از دست ندهید:

کیفیت تصویر

این گزینه به کیفیت دید به بیرون اشاره دارد، یعنی اینکه چقدر دید از بیرون برای کاربران واضح باشد. چشمی دیجیتال محصولی است که برای حفظ امنیت و هوشیاری شما به آن اعتماد می‌کنید. بنابراین مهم است که هر زمانی خواستید تصاویر محیط بیرون را ببینید، تصویر شفاف و تاحد ممکن واضح باشد.پ

برای اینکه چنین تصویری داشته باشید دقت کنید که چشمی دیجیتالتان با لنز نوری با کیفیت بالا، مجهز باشد. این گزینه، چشمی را به محصولی ایده‌آل تبدیل می‌کند.

سهولت نصب

اینکه چقدر نصب چشمی راحت باشد هم می‌تواند به گزینه‌ای تعیین کننده در خرید تبدیل شود. شما که نمی‌خواهید چشمی دیجیتالی نصب کنید که سوار کردن آن روی درب سخت باشد؛ چون ممکن است به کمک متخصصین نیاز پیدا کنید یا اگر خودتان قصد داشته باشید که آن را نصب کنید، احتمال بروز خطا افزایش پیدا خواهد کرد و فقط به مشکلاتتان اضافه می‌کند.

اهمیت پیکربندی درست و نصب صحیح باعث شده است که سهولت نصب به یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در خرید چشمی دیجیتال تبدیل شود. بنابراین باید از مراحل نصب چشمی دیجیتال به خوبی مطلع شوید تا از سهولت آن‌ها مطمئن شوید.

راهنمای خرید چشمی دیجیتال

کلام آخر

در بسیاری از موارد، سزقت خانه‌ها از طریق درب ورودی خانه انجام شده است و سارقین به‌سادگی و از راه ورودی اصلی به خانه راه پیدا کرده‌اند. اغلب اوقات، یک سارق از طریق درب قفل شده یا در جایی که انتخاب قفل آسان است وارد می‌شود.

در موارد دیگر آن‌ها در صورت نا امن بودن درب یا قاب آن قادر به ورود هستند. اغلب با تلاش و پول کم می‌توان درب‌های ضعیف را محکم کرد. به همین دلیل لزوم کنترل دائمی رفت‌وآمد پشت درب ورودی از اهمیت زیادی برخوردار است. چشمی دیجیتال این امکان را به شما خواهد داد که همیشه و به بهترین شکل ممکن، از این مسئله باخبر باشید تا درصورت لزوم، اقدامات لازم را برای حفاظت خانه خود انجام دهید.

ما در نوآوران هوشمند تلاش کرده‌ایم تا براساس نیاز کاربران ایرانی، بهترین برندها و آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه گجت‌های امنیت هوشمند را ارائه و با خدمات پس‌ازفروش در سرتاسر کشور، خیال کاربران را از بابت پشتیبانی ۲۴ ساعته راحت کنیم. اگر دوست دارید بهترین مارک چشمی دیجیتال با پیشرفته‌ترین سیستم‌های حفاظتی را در خانه خود داشته باشید، یوکا یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در نمایندگی‌های یوکا تماس بگیرید.

خرید چشمی دیجیتال یوکا