قفل‌های هوشمند زیادی در بازار وجود دارند که با دیدن آن‌ها احساس سردرگمی می‌کنید و نمی‌دانید کدام را باید انتخاب کنید. قبل از انتخاب این قفل‌ها باید درمورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید و تفاوت بین قفل‌های هوشمند با wifi فعال و غیر فعال را بدانید.
ما به شما کمک می‌کنیم که تفاوت بین قفل‌های هوشمند را متوجه شوید و تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر می‌کنیم.

قفل‌های هوشمند با قابلیت اتصال به WIFI

قفل‌های هوشمندی که قابلیت اتصال به WIFI را دارند تا حدی کنترل و مدیریت می‌شوند. این قفل‌ها برای کسانی که می‌خواهند دسترسی بیشتر و آسان‌تری به قفل داشته باشند مناسب است.

قفل‌ هوشمند بدون قابلیت اتصال به اینترنت

قفل دیجیتال
قفل دیجیتال

قفل‌های که قابلیت اتصال به WIFI را ندارند معمولا دارای کلید بلوتوث هستند. داشتن چنین ویژگی باعث اتصال تلفن همراه به قفل می‌شود. هیچ کدام از عملکردهای این دستگاه تحت تاثیر اینترنت نیست.

تفاوت قفل‌های هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت و بدون قابلیت اتصال به اینترنت

در هنگام تصمیم گیری بین قفل‌های هوشمند مختلف نکات زیر را در نظر بگیرید:

 امنیت

افزایش امنیت
افزایش امنیت

قفل‌های هوشمندی که قابلیت اتصال به WIFI را ندارند نسبت به آن‌هایی که این ویژگی را دارند امنیت بیشتری دارند.
قفل‌های هوشمند با WIFI غیر فعال کم‌تر مستعد هک شدن هستند. اما در مقابل آن قفل‌های هوشمند با WIFI فعال بیشتر دچار آسیب فنی می‌شوند و سارقان می‌توانند قفل شما را هک کنند.

 قابلیت اعتماد

قفل‌های هوشمندی که قابلیت اتصال به WIFI را ندارند نسبت به آن‌هایی که این ویژگی را دارند قابل اطمینان‌تر هستند.
شما به قفلی نیاز دارید که همیشه بتوانید به آسانی با آن کار کنید. اگر WIFI شما ضعیف شود قطعا در دسترسی به قفل با مشکل روبرو می‌شوید و ممکن است ساعت‌ها به قفل دسترسی نداشته باشید.
قفل‌های هوشمند با WIFI غیر فعال برای کسانی که در منطق دور افتاده زندگی می‌کنند و مشکل سرعت اینترنت دارند مناسب است.

 هزینه

قفل‌هایی که با WIFI کار می‌کنند، معمولا نیاز به یک هاب دارند که هزینه بالایی دارند. از این رو قفل‌های هوشمند با WIFI غیر فعال مقرون به صرفه هستند.

 عملکرد

قابلیت اتصال
قابلیت اتصال

قفل‌های هوشمند که با WIFI کار می‌کنند عملکرد بهتری از نظر دسترسی از راه دور دارند. شما با این قفل‌ها می‌توانید در هر زمان و هر کجا خانه‌تان را تحت نظر بگیرید. همچنین می‌توانید از راه دور قفل را برای مهمانان‌تان باز کنید.

قفل‌هایی که WIFI غیر فعال دارند برای دسترسی از راه دور نیاز به طی کردن مراحل اضافی دارند. قفل هوشمند آفلاین کار می‌کند و شما می‌توانید از طریق کلید بلوتوث و رمز از راه دور به این قفل دسترسی داشته باشید. از طرفی دیگر کلید بلوتوث به شما امکان ردیابی افرادی که سعی در باز کردن قفل منزل‌تان را داشته‌اند می‌دهد.

 قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌ها

اگر دارای اتوماسیون خانگی هستید، یکی از نکات مهم قابلیت اتصال قفل هوشمند با سایر وسایل هوشمند است. قفل‌های هوشمند با قابلیت اتصال به WIFI این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا به سایر وسایل هوشمند خانه دسترسی داشته باشید.
یک هاب هوشمند می‌تواند چندین دستگاه هوشمند شما را به هم متصل کند و کار کردن با آن‌ها را برای شما ساده‌تر کند.

در انتها،

در این جا مروری بر جوانب مثبت هر دو نوع قفل هوشمند می‌کنیم:
WIFI فعال WIFI غیر فعال
امنیت
قابلیت اعتماد
هزینه کم‌تر
دسترسی از راه دور
قابلیت اتصال
این که قفل هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت را انتخاب کنید به نیاز‌ها و ترجیحات شما بستگی دارد. در نهایت چیزی که مهم است راحتی و امنیت شما با قفل‌های هوشمند است.

خرید قفل دیجیتال یوکا