تصمیم گیری در مورد خرید قفل دیجیتال گاوصندوق کاری دشوار است زیرا از یک سو خریداران شناخت زیادی در مورد این گاوصندوق‌ها ندارد و از سویی دیگر بازار مملوء از انواع گاوصندو‌ق‌های دیجیتالی است. بنابراین، تصمیم برای انتخاب قفل دیجیتال گاوصندوق نیاز به کسب اطلاعات دارد. برای همین منظور ما در مقاله دیگری از یوکا به تفصیل دربارۀ قفل الکترونیکی گاو صندوق می‌پردازیم.

قفل دیجیتال گاوصندوق چیست؟

قفل الکترونیکی گاوصندوق با استفاده از کامپیوتر مرکزی و برق کار می‌کند. برعکس گاوصندوق معمولی که به صورت شماره‌گیر یا کلیدخور است، نحوه دسترسی قفل دیجیتال گاوصندوق از طریق صفحه کلید رمزدار یا بیومتریک است. کاربر با استفاده رمز عبوری که در ذهن خود ثبت کرده است، اقدام به باز کردن گاوصندوق می‌کند. این گاوصندوق یک مرحله امنیت را بالا می‌برد.

قفل گاوصندوق بیومتریک که با استفاده از اثرانگشت کار می‌کند، دارای اسکنری بر روی درب گاوصندوق است که از طریق آن کاربر هویت بیومتریک خود را تأیید اعتبار می‌کند. آن چیزی که باعث تفاوت بین قفل دیجیتال و قفل معمولی گاوصندوق می‌شود، امنیت و راحتی بیشتری کاربران است.

اهمیت خرید قفل دیجیتال گاوصندوق

خوب است بدانید که قفل گاوصندوق دیجیتال زودتر باز می‌شود. دسترسی آسان به محتوای داخل گاوصندوق برای کاربر آسان خواهد بود. به خاطر داشته باشید که قفل‌های کلیدخور در مقایسه با قفل‌های دیجیتال به مهارت بیشتری نیاز دارند.

قفل دیجیتال گاوصندوق دارای کدهای قابل تغییر هستند. با این کار می‌توانید رمز عبور خود را در هر زمانی که دوست دارید تغییر دهید. اگر کلید گاوصندوق خود را گم کرده‌اید، دیگر نیازی نیست که یک قفل ساز صدا کنید تا گاوصندوق شما را باز کند!

اگر این ویژگی‌ها هنوز کافی نیستند، برخی از بهترین قفل‌های دیجیتال گاوصندوق شرایط با عنوان مجازات را ارئه می‌دهند. این ویژگی برای امنیت بیشتر گنجانده شده است. اگر چندین بار رمز عبور یا اثر انگشت اشتباهی وارد شود، پنل گاوصندوق قفل می‌شود. از طرف دیگر، گاوصندوق‌های معمولی صرفاً به دلیل کم هزینه بودن در بین مردم محبوب هستند.

بنابراین، مهمترین دلیل برای خرید گاوصندوق دیجیتالی، امنیت و راحتی در استفاده است. برای افرادی که دچار فراموشی هستند (به ویژه کهنسالان)، اثر انگشت می‌تواند آسان‌ترین شیوه برای دسترسی به محتوای داخل گاوصندوق باشد. بهترین گاوصندوق‌های بیومتریک اغلب ضد نفوذ و ضد هَک هستند.

فواید قفل دیجیتال گاوصندوق

مزایای گاوصندوق الکترونیکی به شرح زیر است:

  • راحتی بیشتر: هرگز نگران گم شدن کلید نخواهید بود. همچنین دیگر به این فکر نمی‌کنید که کلید خود را باید در کجای خانه پنهان کنید تا به دور از دسترسی سارقین باشد.
  • کاهش ساییدگی و فرسایش: سازوکارهای الکترونیکی بسیار مقاوم‌تر از مکانیسم‌های فیزیکی هستند. استفاده زیاد از کلید می‌تواند به معنای خرابی زودهنگام و صرفه هزینه برای عوض کردن آن باشد.
  • امنیت بیشتر: سیستم الکترونیکی بسیار ایمن هستند زیرا به راحتی نمی‌توان قفل را باز کرد. رمز عبور به سختی شناسایی می‌شود و حتی هیچکس در جهان دارای دو اثر انگشت مشابه نیست.
  • دسترسی آسان: گاوصندوق‌های دیجیتالی از صفحه کلید و اثر انگشت استفاده می‌کنند. این شیوه دسترسی باعث می‌شود فقط چند ثانیه طول بکشد تا درب گاوصندوق باز شود.
  • آزادی برای اعمال تغییرات: رمز عبور و اثر انگشت را می‌توان هر چند بار که نیاز باشد بدون هیچ هزینه‌ای تغییر داد. در حالی که در مدل های مکانیکی، اگر کلید گم شود! باید کلید جدید تهیه شود.

نکته: تنها نکته منفی دربارۀ این گاوصندوق‎‌ها، قیمت بالای آنهاست.

نحوه انتخاب سیف باکس مناسب

ویژگی‌های قفل دیجیتال گاوصندوق

مشخصات این نوع گاوصندوق عبارتند از:

  • دو یا چندین کاربر می‌توانند به داخل گاصندوق دسترسی داشته باشند. می‌توان سایر کاربران را حذف کرد. این ویژگی می‌تواند به ویژه در یک زمینه تجاری مفید باشد.
  • قفل ورود چندگانه باعث افزایش امنیت دسترسی به داخل گاوصندوق شود. کاربر برای دسترسی باید مراحل چندگانه ورود را طی کند.
  • باتری اکثر گاوصندوق‌های دیجیتالی به مدت یک سال کار می‌کنند. اگر هم باتری در حال تمام شدن باشد، هشدار باتری کمی نمایش داده می‌شود.
  • برخی گاوصندوق‌ها دارای سرمای منفی ۱۰ درجه تا مثبت ۸۵ درجه سانتیگراد برای محافظت از اشیاء با ارزش داخل گاوصندوق هستند.
  • قفل دیجیتال گاوصندوق دارای قابلیت‌های ضدهَک و ضدنفوذ است. چه از نظر متریال ساخت و چه مکانسیم‌های سایبری برای رمزگشایی رمز عبور و قفل اثرانگشتی، باز کردن این گاوصندوق‌ها بسیار دشوار است.

انواع قفل دیجیتال گاوصندوق

گاوصندوق‌های الکترونیکی از نظر موقعیت استفاده به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • خانگی
  • اداری
  • فروشگاهی
  • بانکی
  • هتلی

گاوصندوق‌های دیجیتالی از نظر شکل و ابعاد نیز شامل موارد زیر هستند:

  • ایستاده (بزرگ)
  • نشسته (متوسط)
  • دیواری (کوچک)
  • قابل حمل (کوچک)

همچنین بخوانید:

کلام آخر

زندگی هوشمند امروز انسان‎ها را مجاب کرده است تا به سازوکارهای جدید فنآوری روی بیاورند. این هوشمندسازی می‌تواند به معنای افزایش امنیت و راحتی بیشتر باشد. از این رو، وسائلی مانند قفل دیجیتال گاوصندوق  در راستای بهبود شرایط زندگی و محل کار قرار دارند. افراد می‌توانند با خیال راحت، وسائل با ارزش خود را داخل این گاوصندوق‌ها قرار دهند و از امنیت آنها مطمئن شوند.

برای خرید بهترین گاوصندوق‌های دیجیتالی باید به محصولات شرکت نوآوران هوشمند نگاهی بیاندازید. کیفیت بالای ساخت، تنواع گسترده محصولات، گارانتی خدمات مشتری و بسیاری موارد دیگر، بخشی از فواید خرید از شرکت نوآوران هوشمند است.