ما می‌دانیم که شما سخت به دنبال خرید قفل الکترونیکی کشو هستید یا احتمالاً می‌خواهید در مورد این قفل‌ها بیشتر بدانید. به همین دلیل تمام اطلاعاتی که در این زمینه لازم دارید را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم؛ با یوکا همراه باشید.

قفل الکترونیکی کشو چیست؟

قفل دیجیتال کشو یک دستگاه هوشمند است که توسط برق کار می‌کند. اجزای کنترل الکترونیکی این قفل مستقیماً روی کمد یا کشو نصب می‌شود. کاربر برای دسترسی به محتوای داخل کشو نیازی به کلید نخواهد داشت! او با استفاده از انواع فنآوری‌های نوین می‌تواند به شکلی کاربردی، راحت و سریع به داخل کمد دسترسی داشته باشد.

قفل الکترونیکی کشو به طور گسترده در فروشگاه‌های بزرگ، مدارس، کتابخانه‌ها، اماکن تفریحی ، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها، استخرهای شنا، باشگاه‌های فیتنس، کمدهای بایگانی و به طور کلی در مراکز اداری و تجاری استفاده می‌شوند. درحقیقت، هر فضایی که دارای کمد، کابینت و کشو است می‌تواند از قفل هوشمند کشویی بهره‌مند شود.

به طور کلی می‌توان از قفل‌های دیجیتال RFID، اثرانگشتی و صفحه کلید به عنوان قفل‌های کشویی الکترونیکی هوشمند نام بُرد. قفل RFID به معنی شناسایی از طریق امواج رادیویی است. به این صورت که کاربر با نزدیک شدن به کشو، می‌تواند درب آن را باز کند. قفل RFID با استفاده از کارت یا به صورت دستبند یا مُچ بند کار می‌کند.

قفل اثرانگشتی نیز به این صورت کار می‌کند که کاربر باید اثر انگشت خود را روی اسکنر دستگاه قرار دارد و سپس قفل با تأیید هویت او، اجازه دسترسی به داخل را می‌دهد. این نوع قفل الکترونیکی کشو بالاترین امنیت را فراهم می‌کند.

نوع دیگر قفل دیجیتال کشویی، مدل صفحه کلید است. کاربر با استفاده از رمز عبور و اعمال آن روی صفحه کلید روی درب کشو یا کمد، اجازه دسترسی به داخل را پیدا می‌کند. قفل صفحه کلید  به صورت فشاری یا صفحه لمسی موجود است. مدل صفحه لمسی شیک‌تر و مدرن‌تر است.

قفل الکترونیکی کشو چیست؟

ویژگی‌های قفل الکترونیکی کشو

مشخصات قفل دیجیتال کشو به شرح زیر هستند:

  • متریال ساخت این قفل شامل انواع مختلف آلیاژها مانند روی، فولاد ضد زنگ، برنز و تیتانیوم هستند که در کیفیت فوق العاده بالا و با عملکرد پایدار ساخته می‌شوند.
  • دارای سیستم ضدنفوذ و ضدهک هستند و نسبت به قفل‌های معمولی (کلیدخور) امنیت بالایی را فراهم می‌کنند.
  • حداکثر راحتی در استفاده را فراهم می‌کند و دیگر نیاز به نگرانی در مورد گم شدن کلید وجود ندارد
  • به مدیریت و کنترل فضا کمک می‌کنند زیرا همه چیز به سیستمی و کامپوتری اداره می‌شود.
  • قفل دیجیتال کشو برای فضاهای مسکونی، تجاری، اداری، نظامی و به طور کلی مراکز خدماتی کاربرد دارد.
  • منبع تغذیه اضطراری قفل الکترونیکی کشو برای رفع مشکل باز شدن اضطراری درب بر روی قفل تعبیه شده است.
  • قفل ممکن است دارای پیام هشداردهنده باشد. هنگامی که به طور غیرقانونی باز شود، یک پیام هشدار از طریق گوشی همراه به صاحب کمد ارسال می‌شود.
  • با استفاده از ۳ باتری قلیایی AA برای منبع تغذیه، ولتاژ برای ایجاد زنگ هشدار کافی است و پس از اخطار می‌توان دری را بیش از ۲۰ بار باز کرد.
  • طراحی ظاهر ساده و در عین حال مدرنی دارد و می‌تواند باعث جلب توجه افراد و مشتریان شود.
  • هنگام استفاده نیازی به سیم کشی نیست و شرایط نصب بسیاری آسانی دارد.
  • نیازی به تعویض مکرر باتری نیست زیرا باتری بسیار کم مصرف و سازگار با محیط زیست است.

همچنین بخوانید:

چگونه بهترین قفل الکترونیکی کشو را انتخاب کنیم؟

قفل کشوی الکترونیکی متفاوت از قفل‌های مکانیکی سنتی است و در شناسایی، ایمنی و مدیریت کاربر هوشمندتر عمل می‌کند. به هر حال، هنگام تصمیم گیری برای خرید و انتخاب این قفل باید موارد زیر د نظر گرفته شوند:

۱- ترکیبی از سبک طراحی زیبا و عملکرد بالا را انتخاب کنید

قفل الکترونیکی کمد محصولاتی هستد که طراحی ظاهری مدرن و عملکرد بالا را در خود ادغام کرده‌اند. اولین اصل در طراحی ظاهری قفل کشویی هوشمند سادگی است. بسیاری از این قفل‌ها باید ظاهری ساده داشته باشند تا عملکرد ساده خود را نشان دهند. هر چه طراحی پیچیده باشد، کاربر احساس می‌کند که استفاده از قفل دشوار است! عملکرد بالا نیز به تجربه کاربری مثبت مربوط می‌شود. کاربر باید بتواند در ساده‌ترین و سریع‌ترین حالت، درب را باز کند.

۳- به جنس، ساختار و پردازش قفل الکترونیکی کشو توجه کنید

عملکرد ضدسرقت قفل کشویی به سه جنبه اعم از جنس، ساختار و پردازش بستگی دارد. جنس قفل باید بادوام بوده و حداکثر کیفیت را داشته باشد. استفاده از متریال فولاد ضدزنگ و روی توصیه می‌شود. ساختار قفل نیز به معنای نحوه دسترسی است، مثلاً شیوه دسترسی با استفاده از RFID، اثر انگشتی یا صفحه کلید! سوم دقت پردازش مهم است. هرچه دقت بالاتر باشد، قفل عملکرد بالاتری از خود نشان می‌دهد.

ویژگی‌های قفل الکترونیکی کشو

۴- برند سازنده قفل دیجیتالی کشو را در نظر بگیرید

توجه به مارک قفل هوشمند کشویی ضروری است. اگر آگاهی از برند بالا نباشد، ممکن است نتوانید محصول مناسب را خریداری کنید. هرچه بازخورد استفاده و فروش قفل الکترویکی بالا باشد، یقیناً آن محصول بهترین برند است. اعتبار برند را می‌توان با توجه به کشور سازنده، بازخورد مشتریان، گارانتی خدمات مشتری و موارد دیگر بررسی کرد. به هر حال، محصولات ساخت کشورهای آمریکا، اروپا و آسیای شرقی مانند کره جنوبی جزء بهترین‌ها هستند.

۵- به نحوه استفاده از قفل و شیوه دسترسی توجه کنید

استفاده از قفل الکترونیکی کشو نسبتاً راحت است ولی انتخاب نوع دسترسی مهم است. به عنوان مثال، برای استخرها استفاده از قفل RFID به صورت دستبند و مچ بند انتخاب بهتری است، یا برای باشگاه‌های ورزشی و محیط‌های اداری، قفل صفحه کلید عالی هستند. با اینکه می‌توان از قفل اثر انگشتی درب نیز برای انواع فضاهای مختلف استفاده کرد ولی به دلیل امنیت بالای این قفل می‌توان از آن برای محیط‎‌های با حساسیت بالا به امنیت استفاده کرد. در انتخاب مدل قفل دیجیتال کشویی باید به نیازهای محیطی و مقدار بودجه خود توجه کنید.

همچنین بخوانید:

۶- قیمت قفل الکترونیکی کشو را بررسی کنید

قیمت همیشه موضوعی قابل توجه است. انواع مختلف قفل هوشمند کمدی با قیمت‌های مختلف در بازار موجود هستند. ممکن است بسیاری از کاربران به دلیل عدم تجربه خرید یا فقط به خاطر داشتن بودجه کم، به سراغ محصولات ارزان قیمت می‌روند. درواقع، هر ارزانی بی‌حکمت نیست! محصولات ارزان به تعمیر و نگهداری زیاد نیاز دارند و احتمال سرقت را افزایش می‌دهند. از نظر قیمت، قفل اثرانگشتی گران‌تر از مدل‌های RFID و صفحه کلید هستند.

کلام آخر

قفل الکترونیکی کشو یکی از جدیدترین فنآوری‌ها برای افزایش امنیت و راحتی در استفاده است. اگر سند محرمانه، وسائل گران قیمت یا هر وسیله بار ارزش دیگری داشته باشید، قفل کشوی دیجیتالی می‌تواند انتخابی فوق‌العاده باشد. پس اگر می‌خواهید امنیت و راحتی را در محیط کار و زندگی خود به حداکثر برسانید، بهتر به فکر خرید یکی از این قفل‌ها باشید.