طراحی اصولی دکوراسیون داخلی از قوانین پنهان و پر رمز و رازی پیروی نمی کند که تنها افراد متخصص بتوانند آن را پیاده کنند . ایده هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن پرداخته می شود حاصل تجربه ، خلاقیت ، رویاپردازی و الهامات طراحان است که با رعایت تناسب و تعادل ، فضایی دلنشین و جذاب برای گذارن مهم ترین و بهترین اوقات شبانه روز در کنار خانواده در منزل فراهم می کند .

زمان مطالعه : 

احتمالا شما نیز برای تغییر دکوراسیون خانه خود برنامه هایی دارید که توجه به اصول مورد نظر کارشناسان حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا به سادگی و با هزینه ای معقول بتوانید آرامش و آسایش مطلوب تان را در خانه برقرار سازید .

در این مقاله به ایده هایی در طراحی دکوراسیون داخلی می پردازیم ؛ با ما باشید .

علاوه بر مطالعه این مطلب نگاهی نیز به قفل دیجیتال بیندازید چرا که زیبایی و ظاهر جذاب یک خانه با اطمینان از امنیت آن می تواند آرامشی پایدار برای شما فراهم آورد .

رنگ آمیزی و تاثیر آن بر دکوراسیون

رنگ آمیزی یکی از تغییرات مهمی است برای آن که روح تازه ای به خانه خود ببخشید . اگر کمی با روان شناسی رنگ ها آشنایی داشته باشید یا از افراد متخصص راهنمایی بخواهید می توانید مهم ترین تغییر را در خانه خود اعمال کنید .

اما در انتخاب رنگ عجله نکنید . رنگ های زیادی با ترکیبات متفاوت در بازار وجود دارد که استفاده از هر یک تاثیری متفاوت بر فضای خانه می گذارد . رنگ مناسب هر محیط با توجه به نور طبیعی محیط ، اسباب و اثاثیه ، مبلمان ، فرش ها و … انتخاب می شود البته سلیقه شما و ابعاد خانه نیز در انتخاب رنگ موثر خواهد بود مثلا استفاده از رنگ های تیره می تواند فضا را کوچک تر از ابعاد واقعی نشان دهد .

از شلوغی در دکوراسیون خانه خود بپرهیزید

طراحی اصولی دکوراسیون داخلی - قفل دیجیتال

تعداد محدودی از افراد از خانه های شلوغ و پر از اسباب و اثاثیه لذت می برند . خانه ، مکانی که اغلب بخشی از روز خود را در آن سپری می کنیم باید مکان پر از آرامش برای ما باشد ؛ پس به نکاتی که در برقراری آرامش بیشتر کمک می کند توجه کنیم :

انتخاب وسایل جفت می تواند نظم بیشتری در خانه برقرار سازد . یکی از اصولی که در طراحی دکوراسیون داخلی رعایت می شود تعادل است که با انتخاب وسایل جفت می توانید شما نیز از تاثیرات رعایت این مهم بهره مند شوید .

از شلوغ کردن بیش از حد خانه خود بپرهیزید تا فضایی دلپذیر تر برای خانواده فراهم آورید . فاصله نزدیک وسایلی مانند مبل ها می تواند حس شلوغی و کمبود جا را به بیینده القا کند پس کمی فاصله میان مبل ها در نظر بگیرید .

با توجه به این نکته می توانید هزینه ها را نیز مدیریت کنید زیرا دیگر لازم نیست آن فضای خالی حاصل از فاصله خیلی نزدیک مبل ها را نیز پر کنید .

چیدمان مبل ها بر روی فرش نیز آیین خاص خود را دارد ؛ اما استفاده از قالیچه ها کوچک در میان مبل ها می تواند توصیه مناسبی برای صرفه جویی در هزینه ها و زیبایی بیشتر خانه باشد .

طراحی اصولی دکوراسیون داخلی - قفل دیجیتال

همچنین بخوانید : گاو صندوق دیجیتال چه امکاناتی برای امنیت بیشتر مدارک شما در خانه ارائه می دهد؟

توجه به تناسب در طراحی دکوراسیون داخلی

همانطور که اشاره شد در طراحی دکوراسیون خانگی تناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است . این اصل را در خرید وسایل مورد نظرتان در نظر بگیرید و به مکان آن در خانه توجه داشته باشید .

گاهی وسیله ای که خریداری می کنید جلوه و جذابیتی که در فروشگاه دارد در منزل شما ندارد . گاهی هم برعکس ، ترکیب یک وسیله با دیگر تجهیزات خانه می تواند چشمگیر باشد .

یکی از وسایلی که در هر خانه ای بسیار به آن توجه می شود و معمولا حس خوبی به افراد القا می کند قاب های عکسی است که روی دیوار خود نمایی می کند . قاب ها را متناسب با رنگ دیوارها یا رنگ میز ها تغییر دهید . قاب هایی که هم رنگ دیوار شده اند را روی دیوار و آن هایی که با میز ها هارمونی دارند را روی میز بچینید . نکته دیگر آن که قاب های قدیمی را با نمونه های جدیدتر ، ساده تر و زیبا جایگزین کنید .

استفاده از آینه های بزرگ و قاب دار در اتاق های کوچک می تواند فضای اتاق را از اندازه واقعی بزرگ تر نشان دهد .

نورپردازی در طراحی دکوراسیون

نورپردازی می تواند با استفاده از تعدادی شمع و عوض کردن رنگ لامپ ها نیز انجام شود . اما توصیه می کنیم در مورد سیستم های روشنایی هوشمند نیز مطالعاتی داشته باشید و علاوه بر امکان نورپردازی آن ، از تاثیرات دیگر چون امنیت و صرفه جویی در مصرف انرژی نیز بهره مند شوید .

طراحی اصولی دکوراسیون داخلی - روشنایی هوشمند

در این مقاله به نکات ساده ای در طراحی اصولی دکوراسیون داخلی پرداختیم که رعایت همین نکات ساده می تواند زیبایی خانه شما را دو چندان کند . البته توجه به امنیت یک خانه از مهم ترین نکاتی است که لازم است آن را نیز در نظر بگیرید .

نوآوران هوشمند با ارائه انواع قفل دیجیتالی علاوه بر زیبایی و جذابیت ، امنیت را نیز برای درب های ورودی و خانه شما فراهم کرده است که می توانید هم از نزدیک این قفل ها مشاهده نمایید و با توجه به قابلیت های آن و سلیقه خود قفل مورد نظر را انتخاب کنید و هم می توانید با ما در تماس باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم و شما را در انتخاب بهترین قفل دیجیتال راهنمایی کنیم .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم تا مطالبی مفید و کاربردی به شما ارائه دهیم .

yuccahq-telegram