زمان آن رسیده است که با نصب و استفاده از قفل هوشمند، خانه یا محیط کار خود را ایمن کنید. در صورت کاربرد صحیح، قفل‌های هوشمند مانع از باز شدن درب ورودی منزل شما بر روی افراد متجاوز می‌شود و بالاترین امنیت را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با لمس اسکنر قفل از طریق اثر انگشت یا فشار دادن دکمه‌های روی قفل دیجیتال رمزی و یا هر روشی الکترونیکی دیگر، می‌توانید قفل را باز و بسته کنید.

فناوری استفاده از قفل هوشمند اکنون به حدی پیشرفت کرده است که کاربران می‌توانند به سادگی به داخل فضا دسترسی داشته باشند و از طریق گوشی همراه در کسری از ثانیه وارد خانه یا محل کار خود شوند.

ویژگی‌های قفل‌های هوشمند به قدری زیاد هستند که بیشتر افراد را مجاب به پرسیدن این سؤال می‌کند: «دلایل استفاده از قفل هوشمند چیست؟» برای پاسخ با یوکـا همراه باشید.

دلایل استفاده از قفل هوشمند

در اینجا پنج دلیل اصلی جهت استفاده از قفل هوشمند که بتواند زندگی شما را ایمن‌تر آورده شده است:

۱- راحتی و آرامش ذهنی

استفاده از قفل هوشمند

یکی از مهم‌ترین مزایای نصب قفل هوشمند، راحتی است. این قفل‌ها دارای یک ویژگی خودکار یکپارچه از سیستم خانه هوشمند هستند. می‌توانید یک قفل هوشمند را با همان سیستم برنامه‌ریزی که برای Amazon Alexa ،Google Assistant یا Apple HomeKit Hub خود ایجاد کرده‌اید‌، برنامه‌ریزی کنید.

به عنوان مثال، با گفتن «خُب الکسا، زمان خواب است»، سیستم خانه هوشمند شما می‌تواند چراغ‌ها را خاموش کرده و درب ورودی خانه را به طور خودکار قفل کند. این مورد می‌تواند به راحتی و آرامش ذهنی شما کمک کند.

تا زمانی که به شبکه وای‌فای (Wi-Fi) خانگی متصل شوید، شما توانایی کنترل قفل هوشمند خود را از راه دور دارید، به طوری که می‌توانید از هر گوشه جهان اقدام به قفل کردن درب محیط داخلی خود کنید.

دسترسی از راه دور این امکان را به شما می‌دهد که در زمان فراموشی در بستن درب خانه، سریعاً در هر جایی که هستید اقدام به قفل کردن درب ورودی کنید.

استفاده از قفل هوشمند به معنای صرفه جویی در زمان است، به این معنا که نیاز به گشتن کلید و حتی کشیدن حفاظ ندارید، تنها با یک لمس کوچک به داخل فضا دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین بخوانید:

۲- مدل و تطبیق‌پذیری

هنگامی که این فناوری برای اولین بار به وجود آمد، قفل‌های هوشمند ظاهر نچندان زیبایی داشتند. ظاهر عجیب و معیارهای زیبایی‌شناسی اولیه آن مردم را برای خرید آنها به سختی قانع می‌کرد. اما امروزه برندهای بسیاری دست به نوآوری‌های بی‌بدیل زدند و توانستند قفل‌هایی در نهایت زیبایی تولید کنند.

استفاده از متریال باکیفیت در کنار طراحی جذاب، لوکس و مدرن، از قفل هوشمند به عنوان وسیله‌ای برای افزایش زیبایی نمای ورودی خانه ساخته است. علاوه بر این، بسیاری از تولید کنندگان این قفل‌ها دارای سیستم دوگانه هستند، به این معنا که هم قفل هوشمند و هم قفل فیزیکی کلیدخور هستند.

شما هم می‌توانید از مزایای بدون کلید استفاده کنید و هم در صورت نیاز از قفل هوشمند خود به عنوان یک قفل کلیدخور بهره ببرید. همچنین این قفل‌ها برای بیشتر فضاهای مسکونی، تجاری و اداری قابل استفاده بوده و تطبیق‌پذیر هستند.

۳- ایمنی و امنیت بالا

 ایمنی و امنیت بالا در استفاده از قفل هوشمند

با استفاده از قفل هوشمند، شما مجبور نیستید برای هر یک از اعضای خانه یک کلید مخصوص تهیه کنید، و همچنین نیاز نخواهید داشت در زمانی که در خانه نیستید، یک کلید را در گلدان بیرون خانه یا زیر پارچه جلودَری خانه خود قرار دهید.

این کار باعث می‌شود احساس امنیت کمتری کنید و ذهن‌تان همیشه مشغول این باشد که آیا فرد غریبه‌ای به کلید دسترسی پیدا نکند!

ما با استفاده از قفل دیجیتال صفحه لمسی یا فشاری، می‌توانید برای هر یک اعضای خانواده و یا کارکنان شرکت خود، پین کد یا رمز عبور منحصربه فرد تعیین کنید تا بتوانند با ثبت کردن رمز در خاطره خود، به محیط داخل دسترسی پیدا کنند.

عدم وجود کلید به معنای این است که سارقان به سختی می‌توانند به فضای داخل دسترسی داشته باشند. به علاوه، قفل هوشمند را می‌توان به سیستم امنیتی خانه وصل کرد، برای مثال دوربین‌های امنیتی یا سنسورهای حساس به دود و آتش می‌توانند به قفل درب ورودی متصل شوند تا در زمان اضطراری یاری‌رسان افراد باشند.

۴- کنترل و نظارت همه جانبه

برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، وجود قفل هوشمند ضرورتی اجتنا‌ب‌ناپذیر است. به این معنا که کافرمایان و صاحبان شرکت‌ها می‌توانند در کنار ایجاد دسترسی برای هر یک از کارمندان، نحوه ورود و خروج آنها را نیز کنترل کنند.

این کار می‌تواند یک حضور و غیاب سیستمی و منظم برای سازمان‌ها ایجاد کند. همچینن کارفرمایان می‌توانند دسترسی مجزا به هر یک از کارمندان بدهند،

برای مثال، برای محیط‌های نظامی یا شرکت‌ها با فعالیت‌های سری، افراد مجاز به عبور و مرور به برخی از فضاها هستند. این می‌تواند به معنای نظارت بالای قفل‌های هوشمند بر نحوه دسترسی افراد به محیط‌های مختلف باشد.

برای منازل نیز، این قابلیت تعریف بسیاری خوبی دارد، به این صورت که شما می‌توانید از راه دور، بر امنیت و شرایط داخلی خانه نظارت داشته باشید و بتوانید نیازها و برنامه‌های قابل اجرا در زمان دوری شما از خانه را کنترل کنید.

۵- استفاده از تکنولوژی روز قفل هوشمند

تکنولوژی روز در استفاده از قفل هوشمند

انتخاب نوع قفل هوشمند شما ممکن است توسط عوامل مختلفی از جمله قیمت قابل تغییر باشد. اما باید از پیامدهای انتخاب سیستم وای‌فای یا بلوتوث آگاه باشید و به یاد داشته باشید که برخی قفل‌ها از هر دو تکنولوژی استفاده می‌کنند.

قفل دارای وای‌فای معمولاً ویژگی‌های بیشتری دارد، از جمله اینکه به شما اجازه می‌دهد درب خانه یا محیط کار خود را از راه دور باز کرده و ببندید. به دلیل اینکه این قفل به شبکه وای‌فای منزل شما متصل است، مانند هر دستگاه متصل به اینترنت، در برابر هک شدن یا حملات مخرب آسیب‌پذیر است.

از طرف دیگر، قفل دارای بلوتوث از آنجایی که به اینترنت وصل نمی‌شود، از امنیت بالاتری برخوردار است و برای تأیید اعتبار جهت دسترسی به داخل فضا، به اتصال قفل و گوشی همراه فرد نیاز دارد.

با این وجود، قفل‌های بلوتوثی ممکن است از عملکرد محدود‌تری برخوردار باشند، زیرا برای دسترسی به داخل نیاز به نزدیک شدن به قفل دارند و از راه دور قابل استفاده نیستند.

اهمیت استفاده از قفل هوشمند

قفل‌های هوشمند نشان‌دهنده یک تحول دیجیتالی در امنیت فضای داخل هستند. از نظر راحتی  و سهولت در استفاده بهترین هستند و می‌توانند ایمنی بالایی را تضمین کنند.

این که آیا شما ممکن است به خرید یک قفل هوشمند فکر کنید یا نه! اما یک چیز را مطمئن باشید، این قفل‌ها با توجه به مزایایی که دارند، احتمالاً در آینده و در تمام ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف، جایگزین قفل‌های مکانیکی خواهند شد.

استفاده از قفل هوشمند باعث می‌شود شیوه زندگی شما تغییر کند. پس در مورد انواع مختلف قفل‌های هوشمند تحقیق کنید تا اطمینان حاصل شود که بهترین مدل را برای فضای داخلی خریداری کرده‌اید.

در این راستا، برند یوکـا دارای بیشترین تنوع در ارائه انواع قفل‌ هوشمند است، زیرا هدف خود را جلب رضایت حداکثری مشتریان می‌داند. وجود قفل اثرانگشتی، قفل رمزدار، قفل کارتی، قفل الکترونیکی کمدی و استخری، و دارا بودن انواع ویژگی‌های مختلف همانند قابلیت تشخیص از طریق کف دست، تشخیص از طریق چهره و بسیاری امکانات دیگر، یوکا را به بزرگترین مرکز فروش قفل هوشمند در ایران تبدیل کرده است.

خرید قفل دیجیتال یوکا