این روزها محصولات الکترومکانیکی روزبه‌روز میان کاربران خانگی و صنعتی محبوب‌تر می‌شوند؛ چون مشاغل و صاحبان منازل اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیب سیستم الکترونیک با قفل‌های مکانیکی سنتی می‌تواند انعطاف پذیری و امنیت بهتری را برایشان فراهم کند. این ترکیب اکنون با نام «دستگیره درب هوشمند دیجیتال» شناخته می‌شود.

مشخصات قابل توجهی از این قفل‌ها مانند برند، ظاهر، قیمت، تکنولوژی ساخت و… باعث شد‌ه‌اند که هر نوع دستگیره دیجیتال و قفل دیجیتال برای انواع خاصی از برنامه‌ها و کاربری‌ها مناسب باشند. بیایید نگاهی گذرا به گزینه‌های موجود در بازار بیندازیم و بیشتر از این دستگیره‌های الکترونیک صحبت کنیم. با یوکا همراه باشید.

دستگیره درب هوشمند چیست؟

دستگیره درب هوشمند چیست؟

دستگیره درب الکترونیک، به دستگاهی گفته می‌شود که هم به قفل مکانیکی و هم قفل هوشمند مجهز است. این دستگیره، سیستم پیچیده‌تری نسبت به کلید سنتی و قفل مکانیکی دارد. درواقع، در کنار استفاده از قابلیت‌های هوشمند مانند صفحه کلید و شناسایی خصوصیات بیومتریک، امکان دسترسی به محیط داخل با استفاده از کلید برای کاربران فراهم می‌شود.

این‌دسته از قفل‌ها می‌توانند به شبکه اینترنتی وصل شوند و از راه دور از طریق تلفن همراه با رابط کامپیوتر کنترل و نظارت شود. به طور کلی، دستگیره دیجیتال دارای قابلیت دوگانه است و تولید شده‌اند تا راحتی و افزایش امنیت کاربران را به حداکثر برسانند.

همچنین بخوانید:

دلایل استفاده از دستگیره درب هوشمند الکترونیکی

شاید عجیب به‌نظر برسد اما دستگیره هوشمند می‌تواند به‌صورت موثری مشکلات و دردسرهای روزمره را کاهش دهد یا برطرف کند. به نمونه‌های زیر توجه کنید، در ادامه شما را قانع خواهیم که مطمئن شوید قفل الکترومکانیک باعث ایجاد امنیت بهتر و انعطاف‌پذیری بیشتر می‌شود:

  • اگر کلیدهای خود را فراموش و یا گم کرده‌اید، می‌توانید از طریق دستگیره الکترونیکی درب را باز کنید و وارد شوید.
  • شما می‌توانید از راه دور درب را باز کنید تا دیگر اعضای خانواده بتوانند وارد منزل شوند.
  • اگر مطمئن نیستید که درب خانه یا محل کارتان قفل شده است، می‌توانید درب را از راه دور قفل کنید.
  • برای شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ، قفل هوشمند می‌تواند به معنای نظارت هرچه‌بیشتر ورود و خروج باشد.
  • اگر شرایط استفاده از قفل هوشمند را نداشتید، می‌توانید از حالت قفل مکانیکیِ دستگیره استفاده کنید.

دستگیره درب دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

دستگیره درب دیجتال چگونه کار می‌کند؟

دستگیره درب هوشمند توسط فناوری الکترومکانیک کار می‌کند. سیستم الکترومکانیک به‌معنای بهره‌گیری از مهندسی برق و مکانیک برای کارکردها و فرآیندهای کاربردی است. سازوکار این سیستم به این شکل است که سیگنال الکتریکی حرکت مکانیکی ایجاد می‌کند، همچنین هر حرکت مکانیکی می‌تواند باعث ارسال سیگنال الکتریکی شود.

این نوع دستگیره‌ها مانند قفل سنتی به قفل و کلید نیاز دارند. برای استفاده از قابلیت بدون کلید، شما دستورالعمل‌هایی را بر روی یک دستگاه الکترونیکی مجاز، مانند یک کلید مخصوص هوشمند یا تلفن همراه ارسال می‌کنید. یک کلید رمزنگاری که بخشی از اطلاعات است، فرآیند را اجرا می‌کند.

شما می‌توانید برای دسترسی افراد دیگر به قفل، به آن‌ها کلید مجازی بدهید، این کلید مجازی می‌تواند به صورت پین‌کد یا خصوصیات بیومتریک انسانی باشد. ویژگی‌های بیومتریک در قفل و سایر موارد امنیتی به خصوصیاتی از اعضای بدن گفته می‌شود که منحصربه‌فرد است و می‌تواند مانند شناسنامه افراد عمل کند.

قفل‌های با قابلیت بیومتریک مانند  قفل اثرانگشتی، قفل با قابلیت تشخیص از طریق عنبیه چشم یا کف دست از این ویژگی‌ها استفاده می‌کنند.

علاوه‌براین، قفل هوشمند به وای‌فای (Wi-Fi) وصل می‌شود به شما امکان می‌دهد تا بتوانید روی رفت‌وآمد به خانه یا محیط کارتان کنترل و نظارت داشته باشید. قابلیت دوگانه این دستگیره‌ها کمک می‌کنند تا کاربری آن دلپذیر و آسان شود و از نگرانی‌های عمومی کاربران در مورد امنیت و رفت‌وآمد کم می‌کند.

فواید دستگیره درب هوشمند

فواید دستگیره درب هوشمند

مزایای دستگیره درب دیجیتال بسیار قابل توجه هستند؛ این دستگیره‌ها به‌صورت چشمگیری امنیت شما را افزایش می‌دهند. در ادامه با مهم‌ترین مزایای این محصول آشنا خواهید شد:

  • امنیت بیشتر

همان‌طور که قبلا هم توضیح دادیم، دستگیره هوشمند می‌تواند حفاظت بیشتری برای فضای داخلی ایجاد کنند. این مزیت در قفل‌های مکانیکی وجود ندارد و نمی‌توان از این قفل‌ها انتظار امنیت بالایی داشت. سیستم‌های این دستگیره‌ها به‌صورتی است که  نگرانی‌های احتمالی ایمنی ناشی از ورود با کلید را از بین می‌برند. بنابراین درصد اینکه سارقین بخواهند از طریق دستگیره هوشمند داخل شوند، بسیار کم است.

  • تنظیم قفل

یکی دیگر از مزایای دستگیره‌ هوشمند قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیم آن برحسب نیازهای شخصی و محیطی است. اگر یک برنامه روزانه شما طوری است که صبح از خانه بیرون می‌روید و شب به منزل باز می‌گردید، می‌توانید قفل خود را برای تعامل هنگام ترک و بازگشت به خانه برنامه‌ریزی کنید. این باعث سهولت استفاده از قفل می‌شود و همیشه می‌توان مطمئن شد که محیط داخل در شرایط امنی هست.

  • کنترل بیشتر بر دارایی‌ها

اگر شما صاحب مشاغلی هستید که گردش مالی بالایی دارد، نظارت بر فضای داخلی با دستگیره درب هوشمند ضروری است. با این قفل‌ها، کنترل بیشتری بر کارکنان و افراد دیگر خواهید داشت و می‌توانید به هر کدام از آنها دسترسی مجزا به محیط‌های مختلف بدهید. این دستگیره‌ها اطمینان می‌دهند که هیچ کس، به غیر از شما و کاربران مجاز، توانایی دسترسی به داخل محیط را ندارد. بنابراین می‌توانید از دارایی‌های خود بیشتر مراقبت کنید.

  • افزایش توانایی‌های امنیتی

دستگیره‌های هوشمند به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مجهز هستند که در قفل‌های معمولی مشاهده نمی‌شوند. می‌توانید سطح دقیقی از محافظت  که مناسب محیط داخلی‌تان است را انتخاب کنید. خواه این امنیت از طریق حسگرهای بیومتریک باشد، خواه از طریق صفحه کلید رمزدار، به هر صورت می‌توانید درجه ایمنی فضای داخلی خود را افزایش دهید.

  • راحتی

راحتی و سهولت در استفاده از این دستگیره‌ها بی‌اندازه بالا است. شما می‌توانید در کسری از ثانیه وارد محیط داخلی شوید، و یا می‌توانید از قابلیت کلیدخور قفل استفاده کنید. در هر صورت، دست شما برای انتخاب باز است.

اگر به دنبال بهترین دستگیره هوشمند بازار هستید، باید بدانید که محصولات برند یوکا انتخاب نخست همه افراد هستند. از فن‌آوری نوین گرفته تا کیفیت بالای ساخت، دستگیره‌های الکترونیکی یوکا می‌توانند هر گونه نیاز از شما را به کلی برطرف کنند.

کلام آخر

صاحبان مشاغل، منازل و دیگران می‌توانند دستگیره هوشمندی خریداری کنند که مطابق با خواسته‌ها و نیازهای امنیتی آنها باشد. امروزه، مشاغل مجبور نیستند انواع مختلفی از دستگاه‌های امنیتی را برای محیط داخلی خود نصب کنند، چون آنها می‌توانند تنها از یک دستگیره دیجیتالی استفاده کرده و تمام نیازهای خود را برآورده کنند.

مالکان منازل هم مجبور نیستند تنها با معایب قفل‌های مکانیکی دست و پنجه نرم کنند. آنها هم می‌توانند از دستگیره درب هوشمند نهایت استفاده را ببرند. با این حال همیشه به یاد داشته باشید که این دستگیره‌ها باید موارد زیر را شامل شوند:

  • به یاد داشته باشید که هدف اصلی از تولید دستگیره هوشمند، امنیت است.
  • فقط به افرادی که به آنها اعتماد دارید دسترسی مجزا اعطاء کنید.
  • ویژگی قفل خودکار را فعال کنید تا درب همیشه در پشت سرتان قفل شود.
  • می‌توانید دستگیره را به وای‌فای (Wi-Fi) و بلوتوث (Bluetooth) گوشی خود متصل کنید.

شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط فروش و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فنی ما در نوآوران هوشمند تماس بگیرید. همکاران ما به شما کمک خواهند کرد که بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و قفلی سازگار با شرایط، انتظارات و بودجه مدنظرتان تهیه کنید.

خرید دستگیره هوشمند یوکا